Permalänk
Medlem

Posten, ingen avi

Postens kundtjänst är kass, och jag tror nästan att den samlade kunskapen om hur Posten fungerar är bättre här än deras kundtjänst... dessutom är ni mycket trelivgare

Vad gör man om man inte fått någon avi, men deras "Spåra brev och försendelser" säger att min försändelse kan hämtas ut på mitt serviceställe? Kan man bara gå ditt och hämta ut det utan avi? Vad behöver man ha med sig då?

Permalänk
Medlem

Id-handling såsom körkort, id-kort, pass eller dylikt samt kolli/sändningnr.
Det elvasiffriga numret som avslutas med SE om det är inrikespaket!

Visa signatur

You should never underestimate the predictability of stupidity.

Permalänk
Medlem

Det gick förr och har du tur så kanske du kan göra det fortfarande. Men här i Kristinehamn har i alla fall mitt postställe den mest griniga personal jag mött, så här går det inte.
Hade ringt postens kundtjänst och frågat om det gick bra att ta ut det med bara kollinumret och enligt dom så skulle det gå bra. Men icke! Dom blev skitsura när jag sa att Posten själva sagt att det går bra. "Då får dom komma hit och göra det själva isåfall" för att citera.. >:(

Permalänk
Medlem

Usch vilka as.. här i lilla Kumla är personalen på ICA väldigt trevliga o behjälpliga..
Ska man vänta på avi'n så får man ju 1-2 dagar extra leveranstid bara för varje enskilt ställes lilla aviseringsenhet är slöhögar

Visa signatur

You should never underestimate the predictability of stupidity.

Permalänk
Medlem

Hos oss gick det också bra utan avi så länge posten var posten. Nu när det är en kiosk är det kört.

Enligt postens kundtjänst får utlämningsställena bestämma själva om avi krävs eller inte. Det enda de behöver göra är att skriva ett avi manuellt, vilket tydligen är jobbigt.

Hatar att vänta 1 extra dygn på att en liten papperslapp skall färdas 2 kvarter när paketet redan är framme.

kanske borde mejla posten istället för att gnälla här....

Permalänk
Medlem

Baglund, tack!
Det gick bra på mitt serviceställe (som är en okq8 mack..), märktes att hon som stog i kassan hade gjort det några gånger förrut.

Permalänk
Medlem

Nemas problemas här i Sthlm.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pirjut
...
Enligt postens kundtjänst får utlämningsställena bestämma själva om avi krävs eller inte. Det enda de behöver göra är att skriva ett avi manuellt, vilket tydligen är jobbigt.

...

Var ju någon här på forumet som sa att det var ändrat nu, Posten har bytt/ändrat nåt i deras system som gör det mycket enklare att hämta ut utan avin nu.
Nu står det ju även på godssökningen att man _KAN_ (inte kanske ) hämta ut paketet på utlämningsstället.
Sedan denna ändring genomfördes har jag inte haft nåt problem alls med detta (innan vägrade de göra det med hänvisning till att det var för jobbigt).

Så min tolkning är att utlämningsställena inte kan neka en längre.

Visa signatur

[zux]

Permalänk
Medlem

Gör som mig,
Bli stamkunder hos posten

Men skämtåsido.
Jag har aldrig behövt visa legitimation eller liknande när jag hämtar paket utan AVI eller liknande.

Visa signatur

,