Csn kort vs studentkort vid inköp av ibook!

Permalänk
Medlem

Csn kort vs studentkort vid inköp av ibook!

Jag ska köpa en ibook g4 1.2 ghz 12" och vill gärna få den där rabatt grejen på 10% nu är det så att jag är värnpliktig och kan inte uttnyttja någon slags rabatt. Min syrra är student på högskolan. Dock har hon bara studentkort, hon har alltså inget csn kort. Hon tar csn lån men hon har inte fått något csn kort. Kan hon fixa ett csn kort på något sätt? För då kan man ju ändå få rabatten via den vägen.

Permalänk
Medlem

Tror bara CSN-kort gäller vid studier på gymnasie eller folkhögskolenivå. Dvs ej högskola/ Universitet.

Visa signatur

MacBook 2.0 C2D, Samsung 226bw and I love it.

Permalänk
Medlem

okej ja det var ju inte så bra finns ju en chans att man kan spara nästan 1300 kr på och få den där rabatten.

Permalänk
Medlem

Om du är student på högskolan har du studentkortet ja, det är csn som har hand om det också, samma rabatt hos apple

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelan
Tror bara CSN-kort gäller vid studier på gymnasie eller folkhögskolenivå. Dvs ej högskola/ Universitet.

CSN-kort gäller även vid högskolestudier!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
Om du är student på högskolan har du studentkortet ja, det är csn som har hand om det också, samma rabatt hos apple

Jupp.

Visa signatur

Jag drar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelan

Det där tycker jag var ett ganska dumt antagande..
Som jag tycker när det står "studentdator" eller vad det står, så låter det ju i allra högsta grad som att det är för studenter vid högskola/universitet.

Mecenatkortet (studentkortet) är som sagts innan också CSN som tillhandahåller.
Således fungerar det ypperligt med ett "studentkort"

Visa signatur

"Jag kommer aldrig att glömma det här... öh, vänta lite..." - NalleN

Permalänk
Medlem

Om man bara har studentkortet funkar det inte. Dock om ens studentkår erbjuder mecenatkort funkar det dock gör inte min syrras det.. Men allt löste sig endå och den beställdes i söndags kväll så det är lungan.. De ringde från apple idag och sa att den skulle anlända imorgon eller på torsdag jävla snabb leverans det!

Permalänk
Medlem

Hrm.. vad är studentkortet för nåt då? trodde det var samma sak som mecenatkortet. Om man är student så ska det iaf gå att beställa ett sådant kort genom att skriva in personnr och så..

Visa signatur

"Jag kommer aldrig att glömma det här... öh, vänta lite..." - NalleN