Hjälp! Du som har eller haft en Samsung Syncmaster 959NF, se hit!

Permalänk
Medlem

Hjälp! Du som har eller haft en Samsung Syncmaster 959NF, se hit!

Tjena,
Köpte denna skärm begagnad för en vecka sen. När jag kopplat in den och började pilla med menyerna råkade jag på nåt jäkla sätt låsa dem. Dvs, det står "Meny låsning: Låst" på skärmen när jag trycker på knapparna på den nu, och jag kommer inte åt inställningarna! Har provat på alla möjliga sätt, och även kollat i manualen. Hittade ingenting där och killen jag köpte den av hade ingen aning hur jag lyckats med detta. Snälla hjälp mig med det här! Ska bygga ihop min nya dator på söndag, så jag måste ju kunna ställa in skärmen rätt

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Åt mig sa supporten att skärmen ska gå tillbaka till "default"-inställningarna om man låter den stå utan ström i 15-20 minuter. Det borde säkert fungera för dig då, om det nu stämmer.

Om någon nu är nyfiken varför jag har varit i kontakt med supporten var det för att min 959NF höll i en vecka sen blev den oerhört suddig så man fick byta ut den.

Visa signatur

Moderkort: Asrock Z77 Extreme4 | CPU: Intel Core I7 3770K, Noctua NH-D14 | RAM: 4x 4GB Corsair Vengeance Low Profile | GPU: Asus GTX 680 DC2T | HD: Samsung SSD 830 128GB | CHASSI: Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Re: Hjälp! Du som har eller haft en Samsung Syncmaster 959NF, se hit!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CH
Tjena,
Köpte denna skärm begagnad för en vecka sen. När jag kopplat in den och började pilla med menyerna råkade jag på nåt jäkla sätt låsa dem. Dvs, det står "Meny låsning: Låst" på skärmen när jag trycker på knapparna på den nu, och jag kommer inte åt inställningarna! Har provat på alla möjliga sätt, och även kollat i manualen. Hittade ingenting där och killen jag köpte den av hade ingen aning hur jag lyckats med detta. Snälla hjälp mig med det här! Ska bygga ihop min nya dator på söndag, så jag måste ju kunna ställa in skärmen rätt

Tack på förhand!

Lycka till med inställningen har haft min sen i Februari, har inte lyckats själv, erbjöd i en annan tråd ett gäng pilsner för den som kunde få till det, antagligen har jag inte tillräckligt med tålamod för sånt finlir, en bra skärm för övrigt
God fortsättning och lycka till

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arto
Åt mig sa supporten att skärmen ska gå tillbaka till "default"-inställningarna om man låter den stå utan ström i 15-20 minuter. Det borde säkert fungera för dig då, om det nu stämmer.

Om någon nu är nyfiken varför jag har varit i kontakt med supporten var det för att min 959NF höll i en vecka sen blev den oerhört suddig så man fick byta ut den.

Jag testar det

Tack!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bokis
Lycka till med inställningen har haft min sen i Februari, har inte lyckats själv, erbjöd i en annan tråd ett gäng pilsner för den som kunde få till det, antagligen har jag inte tillräckligt med tålamod för sånt finlir, en bra skärm för övrigt
God fortsättning och lycka till

Låter segt, köp några pilsner till dig själv och sätt dig ett tag och pilla istället?

Har bara kopplat den till laptopen hittills. Men jag måste ju få till inställningarna tills jag ska börja lira på nya burken i morrn. Gordon Freeman står i bokhyllan och blänger ilsket på mig från sitt fodral

Edit: Tamej satan. Menyerna är fortfarande låsta. Får se till att kontakta nån support på måndag.