Finns det någon konverterare ?

Permalänk
Medlem

Finns det någon konverterare ?

Hej jag undrar om man ska välja AGP eller PCI Express?

Permalänk
Hedersmedlem

Nej det skulle bli lite bökigt i lådan med en adapter och AGP kommer att finnas kvar så länge det finns köpare nog.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Tack, men jag har börjat se att de sjunker antalet AGP kort nu hala tiden

Permalänk
Hedersmedlem

Ja det är helt sant fast så är det alltid när ny teknik kommer och det kommer bli svårt att hitta de lite dyrare korten men har man råd med ett sådant har man nog redan bytt till PCIe.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk
Medlem

Men om man byter till PCI Express nu då och säljer sitt gammla kort vinner man på PCI Express ? Och om jag köper samma kort som jag har nu kommer de gå bättre än det gammla då ?

Permalänk
Hedersmedlem

Nix det blir samma men samma kort till PCIe brukar ha lite högre klocka eller snabbare minnen så det blir snabbare på det sättet.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk
Medlem

ok för jag ska köpa ett uppgraderinga paket för ca 5500 kr till datorn med andra ord en amd 64 3500+ och ett moderkort och 1024 ddr och då kan jag inte bestämma mig om jag ska köra på PCI Experss eller AGP port på moderkortet med andra ord om jag ska ha NForce 3 Eller 4

Permalänk
Medlem

ska du köpa ny cpu så ska du självklart ha pci-e mobo.
Det inte värt att köpa nytt mobo bara för att man ska köpa ett nytt graffe.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Sapphire 9070xt pulse| Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Hedersmedlem

Det kommer vara lättare att hitta ett bra kort om du skaffar ett PCIe moderkort nu men man kan alltid köpa ett nytt moderkort senare då tekniken är testad och buggarna är fixade för buggar! finns det.

Det är på grund av all problem som vi inte har fått de nya moderkorten ännu och jag tänker inte bli testpilot.

Men köp 939 sockeln vad du än gör......

@ Ragin Pig de ny moderkorten är dyrare så det blir inte så mycket billigare att köpa senare.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk
Medlem

så ni tycker med andra ord att jag ska sattsa på PCI Express ? Eller AGP ?