Permalänk
Medlem

SmartXX är ju som biohazard sa, det har lite fler funktioner, lättare omdu te.x ska portionera en ny hdd, formatera den, och även lägga in nytt bios osv är välldigt enkelt. Och det är välldigt billigt + man får till en adapter för tangentbord. Och chippet är billigare än de andra "normala" monster-chippen, så detta är ett självklart val enligt mig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Mitt Xbox suger elefantba*le på att spela DVD filmer.. Vet inte riktigt varför det är så, men när jag startar en DVD film genom XBMC så händer det väldigt ofta att filmen inte funkar alls... Å jag har aldrig sett en enda meny när jag testat genom XBMC...

Använd dvdx2 istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Mitt Xbox suger elefantba*le på att spela DVD filmer.. Vet inte riktigt varför det är så, men när jag startar en DVD film genom XBMC så händer det väldigt ofta att filmen inte funkar alls... Å jag har aldrig sett en enda meny när jag testat genom XBMC...

XBMC har inte stör för menyer i dvdfilmer.

Som sagt, använd DVDX2 eller vad tusan det nu heter, funkar mkt bättre.

Visa signatur

WS (Moria) Win XP SP1: ABIT NF7-S 2.0, AMD XP 2200+@2005 (h2o), 768 MB RAM, 360GB HDD, POW GeForce 2 GTS Pro
Server (Angmar) Gentoo Linux 1.4: PIII@500, 256 MB RAM, Riva TNT 16 MB, 678GB HDD
Server (Morgul) Gentoo 2004.3 PIII@700, 384 mb RAM, 457GB HDD

Permalänk
Avstängd

det heter xbox inte x-box.

Permalänk
Medlem

Allmän information, boxen e såld......

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 12TB nvme, 2TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Antec C8 | Alienware aw3821dw | >Antec C8 Custom Loop< |

Permalänk
Medlem

www.chipper.se har "DuoX 2", är dom bra?? Funderar på ett sånt istället för ett "Akira 2".

Visa signatur

Data

Permalänk
Medlem

Jag har ett DuoX 2 funkar hur bra som helst, enda nackdeln är att chippet är inställt på att starta alltid EvolutinX dashen. Kan va lite jobbigt om man vill ha te.x media center som standard dash. Fast de går ju att lösa genom att byta namn på dashfilerna.

Jag funderar på vad dyrare chipp kan göra som inte mitt kan?? jag kör allt jag önskade med chippet. Det var ju busenkelt att byta hdd o partinera o allt,