Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk

bekymmer med ett abit av8

Tjenare jag har ett Abit Av8 moderkort med Dual channel och hela kittet. Jag använder en Newcastle 3500+ och 512 i minne ddr400 och så använder jag ett nvidia geforce fx5600 tornado 128mb som vill läsas som ett 256. Jag har uppdaterat biosen till senaste versionen och så och jag har nollställt biosen. Men det är i början när moderkortet läser in grafikkortet som det står att det är ett 256mb. Snälla ngn som har haft samma bekymmer och vet hur man löser det?? Det funkar med mitt gammla 64 fin fint men mitt 128 har funkat i alla andra datorer ja prövat d i och så funkar det ibland men ibland lägger d bara av. Och leker 256 och då ser man randigt och varje rand är ca 5mm och varannan är hel svart. Det är väldigt jobbigt ngn som vet vad som kan vara felet och om det bara är så att moderkort och grafikkort inte funkar tillsammans. Så vems fel är det grafikkorts tillverkareren eller moderkorts tillverkaren vem ska jag gå till???

///bättre?? jag vet att d säker ska finnas lite mera punkter komma och så men grammatik har aldrig varit min starka sida

Visa signatur

VK

Permalänk
Medlem

Nu tar vi det en gång till fast med punkter och radbrytningar.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

Tror du folk kommer svara seriöst när du skriver sådär?

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk

haha

Visa signatur

E2140@ 3,44ghz: 120- ultra extreme: Corsair 520w: Gigabyte ds4: corsair xms2 800mhz cl4 2 gig: 6800nu :/ Antec nine hundred

Permalänk

d verkar inte så??? men är det ngn som vet hur man kan lösa det??? ville vara så specifik som möjliugt

Visa signatur

VK

Permalänk
Medlem

Börja med att redigera din första post så att det blir läsbart. Förslagsvis kan du börja alla meningar med stor bokstav och även alla namn. Avsluta gärna med punkt, och släng in ett komma där du anser det vara på sin plats. VÄGRAR läsa din fråga innan du gjort de ändringarna. Har försökt ta mig igenom din fråga 3 gånger, men tappar helt bort mig varje gång.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk

hehe okej ska ändra d åt dig

Visa signatur

VK

Permalänk
Medlem

Har du testat grafikkortet i en annan dator?

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk

ja det har jag. Det funkade fint i dem grejerna jag hade innan jag köpte det nya moderkortet och cpun. Och det har funkat i alla mina servrar som jag har testat det i. Men det konstiga är att det funkar ibland i min nya dator men ibland vill det vara ett 256mb kort. Inte ens när jag går in i bios och ställer in hur stort kortet är funkar d inte ens om ja sänker det till tex 64mb. Det vill vara 256 ändå men ibland funkar d som sagt fattar ingenting. Och när jag ringer inet (där jag köpte moderkort och cpu och rammine)så säger dem att det inte ska finnas ngn konflikt mellan mitt grafikkort och moderkort som dem känner till iaf och samma sak på microstore(där jag köpte mitt grafikkort). Och så har jag uppdaterat biosen till senaste och grafikkortet e senaste och allt sån men det vill inte funka i vilket fall.

Visa signatur

VK

Permalänk
Medlem

ny rad lite oftare

OnT: kolla på produkternas hemisodor alternativt skicka mail om det.