steam acount disabled

Permalänk
Medlem

steam acount disabled

jag upptäckte för några veckor sedan att valve disablade min acount för att min kod var illigal enligt vad dom säger i deras email. frågan är hur kan det vara en illigal key om jag köpte det från dom via steam? det handlar alltså om cs och cz . jag har skrivit mycket i steam forum men man får bara svar från osäriösa idioter där som tror att jag försökte göra nåt med mitt acount även om jag säger nej, deras support köper jag inte för 5 öre, dom svarar alldrig.

Alltså jag är väldigt förbannad över det här. är det bara jag som blev dissad av valve eller finns det fler här som råkat ut för sånt?
Dom får inte disabla min acount even om nån har försökt göra nåt olagligt, jag borde ha fått en varning först så jag kan kanske ändra lösenordet ifall nån hacker som försöker leka med mitt konto.

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Medlem

Ok.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Avstängd

var också med om det... Valve vet inte vad dom håller på med... dom hadde bara tur att cs blev populärt för det är ju ingen krävande eller nått (ni fattar vad jag menar)

Får hoppas att nått annat företag köper sönder valve totalt

Visa signatur

"Allt är gratis när man har bredband"

AMD Athlon 64 4000+ 2.6ghz | 1024mb singel 400mhz | leadtek 6800Ultra 256mb.

Permalänk
Medlem

håller med dig skate_noffe... jag hade stor respekt för valve men jag kommer alldrig att köpa spel från dom framöver och hoppas att dom går i konkurs

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skate_noffe
var också med om det... Valve vet inte vad dom håller på med... dom hadde bara tur att cs blev populärt för det är ju ingen krävande eller nått (ni fattar vad jag menar)

Får hoppas att nått annat företag köper sönder valve totalt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ARICE
håller med dig skate_noffe... jag hade stor respekt för valve men jag kommer alldrig att köpa spel från dom framöver och hoppas att dom går i konkurs

Troligt... Valve, tillsammans med ID, Epic och 3d Realms är väll dom utvecklarna som har tillräckligt mycket pengar och intern kompetens för att just INTE bli uppköpta eller behöva bli det Även om deras produkter må vara tveksamma till viss del och för vissa.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Bara för att ni kör med Crackat CS & HL sluta nu snälla...

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Om du köpt det genom steam ahr du väl kvittot och ordebkräftelsen kvar, bara skicka in det och förklara läget.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Bara för att ni kör med Crackat CS & HL sluta nu snälla...

varför inte hålla käften?

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Medlem

Det är inte så att du försökt aktivera HL2 med en fake cd-key nån enstaka gång...var ett gäng personer som åkte dit på det även fast de senare hade köpt spelet.

Och nej, de behöver inte varna dig. Iom att du godkände EULA så gav du dem rätten att stänga ner ditt account om något som bröt mot avtalet utfördes.

Om du nu är helt oskyldig så försök igen med att kontakta kundtjänst. Annars är det bara att tacka och ta emot.

Visa signatur

[b]Non illigitamus carborundum [/b]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keen
Det är inte så att du försökt aktivera HL2 med en fake cd-key nån enstaka gång...var ett gäng personer som åkte dit på det även fast de senare hade köpt spelet.

Och nej, de behöver inte varna dig. Iom att du godkände EULA så gav du dem rätten att stänga ner ditt account om något som bröt mot avtalet utfördes.

Om du nu är helt oskyldig så försök igen med att kontakta kundtjänst. Annars är det bara att tacka och ta emot.

jag har CZ. Det du säger stämmer rätt att det står så i deras avtal (det har jag inte läst) jag är nog säker att nån har försökt leka med min acount på nåt sätt men jag fick betala för det vilket är väldigt kasst. Det är fullt möjligt att det kan hända igen om jag köper ett nytt konto.

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Bara för att ni kör med Crackat CS & HL sluta nu snälla...

Det där var ganska onödigt sagt när killen framhäver att han inte har ett Crackat CS & HL.

Visa signatur

ASUS Z170 PRO GAMING | Intel Core i5 6600K 4.2 GHz | ASUS GeForce GTX 1080 Strix Gaming Advanced 8GB | Corsair Vengeance LPX 16GB 2133MHz | Corsair CX650M | Samsung 960 EVO 250GB | Kingston V300 120GB | Seagate Barracuda 64MB 1TB | Seagate Barracuda 64MB 2TB | ASUS PCE-AC68 |
Fractal Design Define R4 Titanium Windowed | AOC G2778V 27" 75Hz

Permalänk
Avstängd

1. du har användt cheats/försökt använda cheats.
2. du har reggat/försökt att regga en olaglig cd-key eller på annat sätt försökt få tag på valves spel på olaglig väg.

svårare än så är det inte.

Permalänk
Medlem

ARICE du kommer få en logg så småningom där dom visar när du (eller någon annan) försökt aktivera HL2 med en känd piratnyckel. Det är tragiskt om någon annan gjort det eftersom du inte kan bevisa att det inte är du själv. Var personen inloggad så är det kontot i sig som disablas. Eftersom du är personligt ansvarig för lösen och användarnamn så är det bara genom dej dom har tillgång till kontot.
Var det du själv som gjorde försöket så får du stå ditt kast.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard