SATA DL dvd-brännare?

Permalänk
Medlem

SATA DL dvd-brännare?

Jag har letat, men inte funnit en enda som är till SATA och hara alla DVD+/-/r/rw och dual layer, någon som vet om nån?

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Vet att plextor's nya finns i sata

Permalänk
Medlem

Jo jag hittade en plextor, tror den hette 716SA eller nått liknande, men det var inte Dual Layer.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Det är den iofs fast lite dumt att köpa brännare efter interface då det finns hundra andra saker som är viktigare. Måste du ändå nödvändigtvis ansluta brännaren med SATA så bör denna fungera. Även Plextors SATA-brännare är inget annat än en IDE-brännare med SATA-brygga.

Permalänk
Medlem

Konvertern som säljs på Komplett fungerar bara med ATAPI ifall du har Silicon Image-chipset. Jag skrev och undrade ifall den var kompatibel med Intel ICH5 men det fungerade tydligen inte så bra.

Visa signatur

The only reason to be in a fight is to win, always cheat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jsl_80
Det är den iofs fast lite dumt att köpa brännare efter interface då det finns hundra andra saker som är viktigare.

Nja, varför är det dumt? Det är väl bättre att allt ligger på samma interface, och speciellt när man bränner saker så är den högre överföringen på sata bättre, visst i 99 fall av 100 kanske det inte gör nått, men nån gång kan det vara bättre med samma. Sen att sata är bättre än IDE skadar inte, och möjligheten att slippa dom äckliga IDE sladdarna är ju bättre. Sen tycker man ju att dom nysta brännarna(som åxå oftast är dom bästa) Borde ju släppas för det nyaste/bästa interfacet. (om man inte räknar med SCSI förstås)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pekkasteele
Nja, varför är det dumt?

Saker som brännkvalitet, mediastöd, hastighet, firmware-support m.m. anser iaf jag vara betydligt viktigare än hur kabeln man ansluter brännaren med ser ut.

Citat:

Det är väl bättre att allt ligger på samma interface, och speciellt när man bränner saker så är den högre överföringen på sata bättre, visst i 99 fall av 100 kanske det inte gör nått, men nån gång kan det vara bättre med samma. Sen att sata är bättre än IDE skadar inte, och möjligheten att slippa dom äckliga IDE sladdarna är ju bättre.

16x DVD ~= 22 MB/s så även ATA33 är fullt tillräckligt.

Citat:

Sen tycker man ju att dom nysta brännarna(som åxå oftast är dom bästa) Borde ju släppas för det nyaste/bästa interfacet. (om man inte räknar med SCSI förstås)

Så är dock inte fallet än. Ingen (mer än Plextor med sin konverterade IDE-brännare) har valt att släppa någon intern SATA-brännare än även om många lär lansera modeller senare i år.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jsl_80

Så är dock inte fallet än. Ingen (mer än Plextor med sin konverterade IDE-brännare) har valt att släppa någon intern SATA-brännare än även om många lär lansera modeller senare i år.

Nä det var just det jag upptäckte, därför jag frågade här, ifall jag missat någon.

Och visst ATA33 räcker i de flesta fall, men jag vill kunna göra annat på datorn medans jag bränner, som jag kunde när jag hade allt SCSI tex. Då kunde man flytta stora filer mella 2 diskar, tittat på en film, och bränna samtidigt utan problem, men men det kan jag inte med IDE, nut vet jag itne om jag kan det med SATA heller iofs, men det bör vara större chans till det än med IDE.

Och du säger att andra saker är viktigare, som brännkvallitet osv. de håller jag SJÄLVKLART med om, men jag vill ha ALLT det bästa, det vill säga brännkvalitet, interface osv. Ja, förutom SCSI då för de e så dyrt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pekkasteele
Jo jag hittade en plextor, tror den hette 716SA eller nått liknande, men det var inte Dual Layer.

Jo, 716SA är dual layer, men du kanske såg 712SA (inte DL)? 716SA finns inte i europa ännu.