Permalänk

ftp går segt med router? hjälp

jag ftpar filer till min xbox med ca 200kb/s
varför?

Visa signatur

amd64 3000+ @ 3200+ - DFI Lanparty nf3 nb250 - kingston hyperX pc3500 1GiG - Leadtek 6800 Ultra - Levicom VP500S. 500w - Sunbeam Plexi Chassi, Ljusmodd - 280G Sata

Permalänk

För du har inte kan skriva en tråd med information så andra kan hjälpa dig lösa problemet.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

detta problem finns för dem som har bbb och de kommer inte häller upp i full hastighet.

Men om du startar kommandotolken och skriver :

arp -s ipnr macadressen

arp = Adress Resolution Protocol

-s = Lägger till värddator och associerar Internet-adressen IP-adr med den fysiska adressen th_adr. Den fysiska adressen består av sex hexadecimala byte som är åtskiljda med bindestreck. Posten är permanent tills du botar om datorn.

ipnr = 192.168.0.1

macadressen = får du fram under system info eller liknande på din moddade xbox.

Du talar du om för windows att den ipadressen (xboxen) har ett statiskt ip istället för ett dynamiskt ip och allt skall gå så mycket fortare, vad jag har kommit fram till är att när man skickar data så går den och frågar dhcp servern först var den ipadressen finns och sen skickar istället för att skicka direkt till den angivna adressen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wIKLy
detta problem finns för dem som har bbb och de kommer inte häller upp i full hastighet.

Men om du startar kommandotolken och skriver :

arp -s ipnr macadressen

arp = Adress Resolution Protocol

-s = Lägger till värddator och associerar Internet-adressen IP-adr med den fysiska adressen th_adr. Den fysiska adressen består av sex hexadecimala byte som är åtskiljda med bindestreck. Posten är permanent tills du botar om datorn.

ipnr = 192.168.0.1

macadressen = får du fram under system info eller liknande på din moddade xbox.

Du talar du om för windows att den ipadressen (xboxen) har ett statiskt ip istället för ett dynamiskt ip och allt skall gå så mycket fortare, vad jag har kommit fram till är att när man skickar data så går den och frågar dhcp servern först var den ipadressen finns och sen skickar istället för att skicka direkt till den angivna adressen.

eller så ändrar jag 100 full duplex till full auto negotiation tillbaka
vilket löste problemet

Visa signatur

amd64 3000+ @ 3200+ - DFI Lanparty nf3 nb250 - kingston hyperX pc3500 1GiG - Leadtek 6800 Ultra - Levicom VP500S. 500w - Sunbeam Plexi Chassi, Ljusmodd - 280G Sata