Permalänk
Melding Plague

Minneskretslista

<font style="font-size: 10pt"><b>Minneskretslista</b></font> <small class="small">måndag 17 januari av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Herman</a></small><br>
Vi upptäckte en mycket intressant tråd borta hos <a href="http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=50010" target="_blank" >Xtremesystems</a>. En användare med aliaset Punisher! har lagt upp en lång lista där det skrivs vilken typ av minneskretsar som specifika minnen använder sig av.<br /><br />Exempelvis får vi veta att Corsairs XMS PC4400C25 använder sig av en Samsung TCCD-minneskrets med en PCB från Brainpower. Det gäller bara högpresterande minnen från Corsair, A-Data, Apacher, Crucial, Geil och ett par fler.<br /><br /><i>"Here you are a list of most known RAMs with their specific CHIPs (continual update). Let's notice in particular Samsung TCCD and Winbond UTT chips, best ram chips in the market"</i><br /><br />Läs tråden i <a href="http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=50010" target="_blank" >Xtremesystems forum</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Redan? den listan har jag använt i några veckor nu.

Permalänk
Medlem

Hmm, så mina geil ultra x borde klara 300MHz+? Härligt. Billiga också, 2600kr för 2x512mb på www.itservice.se

Permalänk

Oj, "HyperX PC 3200ULK2 (2-2-2-5-1T) (KHX 3200ULK2) --chip--> Samsung TCCD".

De finns för 2100,- här. Det måste väl vara väldigt bra pris för 1gig TCCD?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Oj, "HyperX PC 3200ULK2 (2-2-2-5-1T) (KHX 3200ULK2) --chip--> Samsung TCCD".

De finns för 2100,- här. Det måste väl vara väldigt bra pris för 1gig TCCD?

Absolut! Dock inge brainpower PCB men fortfarande fina minnen

Permalänk
Medlem

hehe ok redan men men säkert många som tycker det är en bra nyhet

Visa signatur

I Rule!

Permalänk
Medlem

dom är ju bara kopierade från en annan sida
Sitter i skolan nu men har adressen till den sidan hemma som jag kan lägga in sen.

Visa signatur

tweakzorrrr

Permalänk
Medlem

Han har iofs lagt till vad dom ungefär överklockar, så det har han skrivit själv. Dock vad dom har för chip har en annan person skrivit vilket han har visat.

Permalänk
Medlem

Dentråden har funnits på xtremesystems i över två månader nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noldor
Dentråden har funnits på xtremesystems i över två månader nu

Ja men t.ex jag viste in om den så det var jätter bra nyhet för mig och säkert jätte många andra medlemmar här.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tur att man själv sitter på fina minnen, har dok funderat på att köpa dom här OCZ EL DDR PC-3200 Platinum Rev2 2x512MB men frågan är om det är värt att investera om man jämför mina mot dom här. Skulle vinna på att köra lägre spänning till minnena, men å andra sidan så kör inte jag heller över 240 fsb + samt att brädan kan ge 3.1V.