Sorce/HL2/DAoC stänger ner sig!

Permalänk

Sorce/HL2/DAoC stänger ner sig!

Hej!

Jag behöver expert råd snarast möjligt. Ett av problemen är att CS-Sorce stänger äv sig väldigt ofta, det som händer är att spelet hänger/fryser sig och man hör samma ljud 6-7 gånger (tex skott ljud pang pang pang pang ......) sen ut till windows utan felmeddelande. Någon gång har det hänt att det stått "dumpning av fysiskt minne, eller kunde inte slutföra en minnesåtgärd" Provat ställa ner grafiken kolosalt, men funkar iaf inte, ibland kan jag spela ett helt dygn, men oftast hänger sig spelen var 5.e minut typ. Försöker ha min växlingsfil så liten som möjligt.

Så min egna slutsats är att jag har för lite minne i datan, eftersom Sorce kräver ju lite mer än vanliga CS. Det som är så konstigt är att jag kunde "varva/klara" ut HL2 utan några som helst problem, men numera stänger HL2 ner sig efter ca 5 min, på samma sätt som sorce. Samt nu säger dvd-läsaren att det kan va fel på installationen, en fil kanske är korruperad, men provat ominstallera både sorce/HL2 en gång.

DAoC (dark agoe oc camelot, mmorpg spel) har åxå krånglat, men det hände när jag installerade NF (New Fronters) vilken kräver mer data än gamla daoc.

Jag är noga med att ha de senaste drivrutinerna för min dator (moderkort/ljud/grafik etc) så jag tror inte det beror på fel drivare, eller så kanske inte de senaste drivarna e de bästa för mina datorprylar? Har ominstallerat windows väldigt många gågner, trott att jag kanske fått många spy-ware program eller virus (noga med windows update med), men felet måste vara nåt annat eftersom problemen bara återkommer.

Spelade hela WoW stress betan + open betan utan detta problem, så jag hoppas bara att när retail kommer, att inte wow ska kruppa sig med. (WoW kräver ju rätt bra datakraft med eller?)

Min datorkraft =
xp2100/512 ddr ram 333mhz/Geforce 3 ti 500
(har beställt ett till 512 minne som är på ingående vilket fall som helst)

Slutsats: 2 frågor
# Har jag för lite minne i datan (anledning till spelen kruppar)?
# Om inte minnen, vad kan då vara fel?
(#vad ska jag göra?)

Mvh/Fredric

PS. En som jag pratade med sa att jag bör klara mig med 512 ddr ram 333 mhz minne, så det betyder att mitt problem kommer att kvarstå även då jag har 1024 minne, vilket jag har inom mkt kort, suck hjälp snälla. DS

Visa signatur

One shot, one kill

Permalänk
Permalänk
Avstängd

haha fan va tattigt att fråga om hjälp när ett spel som man laddat ner inte fungerar...

min datorkraft är större än din datorkraft.

Permalänk
Medlem

mange_909: Vad yrar du om ?

Har precis samma problem som du med alla steam spel. Man kan spela max 15 min sen stöngs det bara ner.

Permalänk
Sötast

tror knappast att du har för lite ram iallafall.... min dator gjorde exakt likadant när den var ny (laptop) å sen kom jag underfund med att det var värmen som ställde till problem för mig... kolla upp det...

å ja... du kan fortfarande köpa en extra 512:a det är ett MÅSTE i mmorpgs om du vill dra ner på Swapping