Nya sättet att spela CS, argh!

Permalänk
Medlem

Nya sättet att spela CS, argh!

Nu har tydligen "STEAM" ersatt de vanliga CS-MOD verisonerna.

Hursomhelst, jag laddade ned STEAMw/CS 1.6 på 389mb.
Patchade Half life till senaste versionen 1.1.1.0 och startade steam. Loggade in, "Play games" och såg att där på "My games" fanns inte counterstrike. Det fanns counterstrike source men det måste man köpa! Hur får man CS 1.6??? Hjlp tack, det här blev krångligt

Visa signatur

- aKoDaK!
pronounced "aK-da-aK" by some... :)

Permalänk
Avstängd

vadå nya sättet att spela CS?

vadå patcha HL?

wtF?

Visa signatur

P4 1,9GHz Willamette - 1024MB RDRAM Samsung 400Mhz - Hercules 9800 SE AIW + (ZM 80D, OP1) - SG 40GB , WD 120GB , SG 200GB - Nec DVD+-RW 3500A - 16" CRT Samtron - Santa Cruz | no its not, its the dark side, you are correct
Tangentbord, Mus, Musmatta - Ljudsystem

Permalänk
Medlem

ee va snackar du om? Du ska inte patch nått. tanka stem (typ 300kb) kör igång låt de köra in nyaste steam åt dig. Väl vanliga counterstrik låt den laddaner och spela och va glad sen

Permalänk
Medlem

Eller så kan man ladda ner filen steaminstall_cs.exe. Den har grunden för counter-strike. Sen så måste du registrera din cd-key till half-life med counter-strike/half-life. Till sist måste du uppdatera spelet.

Visa signatur

60 Rogue @ Vek'nilash 60 Druid @ Zenedar (Nerlagd) 60 Rogue @ Zenedar (Nerlagd) Notebook: Dothan 2GHz | 1024MB 400MHz RAM | GF 6800 Go 256MB | 17" TFT | Server: AMD Athlon64 3200+ 939 0.09 | 2x Corsair Value 512 DDR400 Dualmode | Seagate 1x 250GB 1x 200GB S-ATA

Permalänk
Avstängd

Gå in på www.steampowered.com och tanka "Steam" som ligger på runt 300kb, Sedan skapar du ett konto på steam. Efter det, så skriver du in din(a) cd-key(s), när du trycker på Browse Games när du är inne i Steam, sedan så Uppdaterar steam allt som är nödvändigt och uppdatera, du behöver inte ladda hem några uppdateringar eller nått. Steam gör allt det för dig

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk
Medlem

Det går att importera sin gamla HL & CS installation till steam också, så slipper man tanka så mycket.

Permalänk
Medlem

He's high

Visa signatur

1,2,3 på händerna stå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av timerx
ee va snackar du om? Du ska inte patch nått. tanka stem (typ 300kb) kör igång låt de köra in nyaste steam åt dig. Väl vanliga counterstrik låt den laddaner och spela och va glad sen

eeee, jag säger så här: tankade steam + cs filen = 389mb. startade steam och det uppdateras. välj vanliga conuterstirke? jag går till play games, sen browse games. finns bara counter strike: source, zero o massa annat grejs som enda valet är att "purchase now".

Visa signatur

- aKoDaK!

Permalänk
Medlem

Du måste registerera en key som ger dig Counter-Strike, köp HL.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2000+
Du måste registerera en key som ger dig Counter-Strike, köp HL.

Jag har köpt HL! CD-keyn står på HL-manualen, i väsntra hörnet right? Jag la in den men sen så står d att den redan finns på ett konto. Det ärmin lillebror som skapat ett tidigare konto och använt samma cd-key. Han har glömt lösenord och "sevret answer". Så när jag försöker skapa ett nytt konto så går det inte för att cd-keyn fortfarande finns på ett konto.

Hur kan jag nollställa mn cd-key dvs. skriva in den igen på ett nytt konto?

Tack för alla svar hittils!

Visa signatur

- aKoDaK!

Permalänk
Medlem

du ska inte gå in i browse games.. utan bara play games så finns det där...

Visa signatur

i7 14700k, 32gb ram, massa lagring, Windows 11, Fractal Design North
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aKy1700+

Det kan bli svårt... Tveksamt att det går alls, men maila valve och kolla eller något.
Om du inte ens kan få ditt password så är det lite halvkört.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aKy1700+
Jag har köpt HL! CD-keyn står på HL-manualen, i väsntra hörnet right? Jag la in den men sen så står d att den redan finns på ett konto. Det ärmin lillebror som skapat ett tidigare konto och använt samma cd-key. Han har glömt lösenord och "sevret answer". Så när jag försöker skapa ett nytt konto så går det inte för att cd-keyn fortfarande finns på ett konto.

Grattis! Då kan du glömma den HL nyckeln. Har du glömt bort lösenordet så är det kört. Så fort du registrerat HL på Steam så ersätts CD keyn med kontot. Din HL key är nu förbrukad.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Grattis! Då kan du glömma den HL nyckeln. Har du glömt bort lösenordet så är det kört. Så fort du registrerat HL på Steam så ersätts CD keyn med kontot. Din HL key är nu förbrukad.

Inte undra på att Valve gillar Steam när alla måste köpa flera kopior av ett spel för att få spela. Ännu bättre blir det ju när deras lilla system är totalknäckt också, så det tjänar verkligen ingenting till. Dumpa Steam snarast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Inte undra på att Valve gillar Steam när alla måste köpa flera kopior av ett spel för att få spela. Ännu bättre blir det ju när deras lilla system är totalknäckt också, så det tjänar verkligen ingenting till. Dumpa Steam snarast

Är verkligen personer så pantade i skallen att dom glömmer av sina
inloggninsuppgifter så får dom fan skylla sig själv!

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Är verkligen personer så pantade i skallen att dom glömmer av sina
inloggninsuppgifter så får dom fan skylla sig själv!

Indeed. Det finns ju password-recovery-verktyg inbakat också. Så även om man glömmer lösenordet kan man få tillbaka det om man anger sin e-postadress samt svar på "hemliga frågan".

Visa signatur

Test

Permalänk
Medlem

Men vad i h-e. Varför skulle Valve mobba ner sig till detta Steam. Det är ju inte lätt för en 11 åring att fatta allt det här. Min lillebrorsa skapade konto, me har inte längre. Så f-n vad det suger att man inte kan få spela cs om man glömt lösenordet. Vad var fel med att patcha hl, installera cs och voila - spela.

Visa signatur

- aKoDaK!

Permalänk
Medlem

Jag kan glömma bort både koden och den secret answer, men det spelar ingen roll efter som jag har det uppskrivet, i datorn ( hemligt ställe) och i en e-mail, själklart!

Visa signatur

AMD FX(tm)-8120 Eight Core Processor. 6.00GB RAM, 64-bit OS
AMD Radeon HD 6900 Series

Permalänk

Då kancke borde din lille bror inte vara nära en dator om han kan inte använda dator ordentligt, och vet inte vad har håller på med.

Inget konstigt att man måste ha lösenord för att köra spel, det är faktiskt bra.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

är väl knappast valves fel att du har glömt ditt lösenord eller ?

Visa signatur

signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

syyynd!

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4 | AMD Phenom X4 9850 BE @ 3Ghz | Noctua NH-C12P | 4x1024mb PC8500 @ 1066Mhz | ASUS EAH3870X2 @ 876/ 1910Mhz | Seagate 250 GB SATAII x 2 |
Logitech Z-5400 | Crosair 750W ATX | 3DMark: 03: 59068 | 05: 20082 | 06: 15250 | Vantage: 8363

Permalänk
Medlem

m... ja tycker oxå han få skylla sig sj...om man glömmer lösen el secret answer har man så klart ju sparat de någonstans i datorn..

Visa signatur

EverQuest II

Permalänk
Medlem

Köp nytt HL. kostar runt en hundring. Är väl inte så mycket att bråka om?

Visa signatur

[b]Non illigitamus carborundum [/b]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keen

Word!

Visa signatur

Google är din vän, du hittar han på http://www.google.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keen

är inte garanterat att den cd-nyckeln kommer funka

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + Klipsch R-121SW

Permalänk

Myrus: Exakt alla säger 100 spänn ingen att bråka om, och nu så måste man ju köpa cz för att Valve garanterar inte att det funkar

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk

själv behöver jag inte en cdkey, jag har en lan-verision av CS 1.6 och ett fix som "fejkar" steam. alllt funkar klockrent.

Jag äger HL orginal, men min cdkey funkar inte, så det var den "enda" lösningen för mig, och jag råder dig att göra samma sak

Visa signatur

Life is a Game

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nintendoandreas
själv behöver jag inte en cdkey, jag har en lan-verision av CS 1.6 och ett fix som "fejkar" steam. alllt funkar klockrent.

Jag äger HL orginal, men min cdkey funkar inte, så det var den "enda" lösningen för mig, och jag råder dig att göra samma sak

Man kan väl inte köra på WAN servern då?

Visa signatur

60 Rogue @ Vek'nilash 60 Druid @ Zenedar (Nerlagd) 60 Rogue @ Zenedar (Nerlagd) Notebook: Dothan 2GHz | 1024MB 400MHz RAM | GF 6800 Go 256MB | 17" TFT | Server: AMD Athlon64 3200+ 939 0.09 | 2x Corsair Value 512 DDR400 Dualmode | Seagate 1x 250GB 1x 200GB S-ATA

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd Låst*

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X