World of Warcraft tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nick3
Spelade igår på EN Beta Server, har en fin Orc/Hunter lvl 11 är i den lilla byn Ratchet (stavning) när ett gäng alliance stormar in, oj oj oj här blir man dödad tänkte jag men nähä det blev symöte, kunde attackerat ca 4 st av de 7 och det var inte så stor mening efter som de var ca lv 50-60 gissningsvis så jag sket i det men det är ju lite tråkigt att man inte kan attackera alla, kan jag på något sätt byta server men ändå få med min karaktär då jag inte orkar att göra en ny och krångla.

Tacksam för svar

(citera vid svar (det blir ett jäkla letande i denna tråd))

Nej! Det kan man inte, man kan inte byta realm med sin karaktär.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golem
jag är lite utav en pvpare och stealth suger i pvp..

Ursäkta men du är level 5 max va?

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Inaktiv

börja med att spela WoW igår fan det var snyggare en vad jag trodde, riktig skön stämning över det. men jag e lite förvirrad vad man ska göra och hur man hittar och sånt =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timeless Visions
börja med att spela WoW igår fan det var snyggare en vad jag trodde, riktig skön stämning över det. men jag e lite förvirrad vad man ska göra och hur man hittar och sånt =/

I städerna brukar det va enkelt att hitta, fråga bara vakterna om du är vilse.

Att läsa Quest Loggen är väldigt viktig, läs den gärna 2-3 gånger, så vet man oftast vart man ska.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Travis
I städerna brukar det va enkelt att hitta, fråga bara vakterna om du är vilse.

Att läsa Quest Loggen är väldigt viktig, läs den gärna 2-3 gånger, så vet man oftast vart man ska.

i alla städer utan undercity är det lätt att hitta dvs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ingulf
i alla städer utan undercity är det lätt att hitta dvs

så sant, lägger till Darnassus på samma lista.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

nope, jag tror inte det, för karaktären är bunden till servern?

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

Om jag redan har en pet som hunter, men vill byta till en annan., hur gör jag då?

Visa signatur

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-960| ASUS Rampage III Extreme, Socket-1366| Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 12GB (3x4) | 2x Gigabyte GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA (=SLI)| 2x OCZ Vertex 3 120GB SSD | 3x Samsung SpinPoint F4EG 2TB, WD 2TB External HD, HITACHI DESKASTAR 250GB AND 2x 500GB SAMSUNG HD501LJ ALL SATA2| Corsair AX 850W PSU | SOUNDBLASTER X-Fi Fatal1ty| Cooler Master Cosmos 1000

Permalänk
Medlem

Ogrimmar är ju den värsta staden av alla.

Den utan tvekan bästa är ju Ironforge.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Travis
I städerna brukar det va enkelt att hitta, fråga bara vakterna om du är vilse.

Att läsa Quest Loggen är väldigt viktig, läs den gärna 2-3 gånger, så vet man oftast vart man ska.

jag som nyss börja kan väll inte ge mig på nå Quest eller? nån som har en bra idee hur man kan få upp sig gubbe lite? så den blir lite starkare så man kan göra lite mer? vid tillfället så springer man runt och dödar djur för att komma upp lite.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Travis
så sant, lägger till Darnassus på samma lista.

Hur kan du inte hitta i Darnassus? Det är helt platt, inga dubbla våningar som i Undercity, bara att ta ut bäring och trycka numlock ju.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timeless Visions
jag som nyss börja kan väll inte ge mig på nå Quest eller? nån som har en bra idee hur man kan få upp sig gubbe lite? så den blir lite starkare så man kan göra lite mer? vid tillfället så springer man runt och dödar djur för att komma upp lite.

roligaste och snabbaste sättet att gå upp i level i början är att queste. Oftast finns det quest som går ut på att döda 10 stycken grisar eller nåt. Helt enkelt lätta saker som är anpassede till lvl 1 karaktärer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fajeroo
Nej! Det kan man inte, man kan inte byta realm med sin karaktär.

Men vissa i Server är ju PvP enablel kan jag bytta så jag blir det??

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ingulf
roligaste och snabbaste sättet att gå upp i level i början är att queste. Oftast finns det quest som går ut på att döda 10 stycken grisar eller nåt. Helt enkelt lätta saker som är anpassede till lvl 1 karaktärer.

ahh oki tack

Permalänk
Medlem

Lite synd att de ska vara så många servrar, altså de känns lite oorienterat på något sätt. De hade väl varit en bra idé att server "x" var rekommenderad för t ex Norden i detta fall, så kan man ju komma på samma server som många svenskar och norskar till exempel....

Bara en tanke

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mozo84
Lite synd att de ska vara så många servrar, altså de känns lite oorienterat på något sätt. De hade väl varit en bra idé att server "x" var rekommenderad för t ex Norden i detta fall, så kan man ju komma på samma server som många svenskar och norskar till exempel....

Bara en tanke

det e roligare det med. men det känns roligare att stöa på en svensk när det inte finns så många

Visa signatur

Gnom mage lvl 24 (sammyfreak) euro EN beta 11

Permalänk
Medlem

My intrepid friends, I am in need of dire help!

Jo, nu är det så att efter att jag installerade Cosmos UI, så har ingen "command" i spelet funkat... alltså /tell, /invite och så vidare. Händer absolut ingenting när man sedan trycker på enter. Har någon några idéer hur jag kan fixa det här utan en ominstallation av WoW?

Och hur avinstallerar man Cosmos utan att behöva tömma hela sin interface-mapp? Kommer ihåg i betan när jag gjorde så, så försvann hela party-rutan (lagmedlemmarnas ansikten, hälsometer o.s.v) när man är i party.

Nu är jag en trogen CTmod-användare, aldrig mer Cosmos... usch!

Visa signatur

.

Permalänk

Hur gör man för att flytta General-chatten? Kan flytta runt Combat hur jag vill men General går inte att röra.

Permalänk
Medlem

Cosmos äger fattar inte hur man klara sig utan det?
la du det i:
D:\Spel\World of Warcraft\Data\Interface ?
De ska ligga i
D:\Spel\World of Warcraft\Interface har jag för mig

D:\Spel\World of Warcraft\Interface kan man ta bort utan problem tro jag

Visa signatur

ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD Phenom2 X6 1055T|GB GF GTX 460 | Corsair 4GB | SSD 40GB Intel X25-M | HD500GB Seagate ST3500418AS | |HD2TB Seagate ST2000DL003 | Corsair TX 650W PSU | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

Alltså, sitter alla som lirar på Beta, eller har alla bokat från usa? Blir helt förvirrad... Om det är så att alla sitter på beta vill jag gärna veta hur :'(

Visa signatur

|bjrrn|
Nachmanun, Nachlol @ Dunemaul

Permalänk
Medlem

kort fråga, det finns ju nån 'klubb' engineers kan gå med i för typ 2g/vecka eller nått sånt, finns det en liknande för bs? (kanske är den där mihtril order jag har sett nånstans) nån som vet mer?

Permalänk
Medlem

Att Alliance skulle vara hederligare i PVP har jag inte märkt av.

Här är efter det att jag blev gangbanged av 3 alliance när jag slogs mot mobs.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av |bjrrn|
Alltså, sitter alla som lirar på Beta, eller har alla bokat från usa? Blir helt förvirrad... Om det är så att alla sitter på beta vill jag gärna veta hur :'(

Dom flesta lirar betan. Den fick man genom att förboka spelet med ett speciellt beta-erbjudande.

Permalänk

Snejk: Rätt åt dig, död åt alla horde!

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem

Angående gank hit och dit på pvpservrarna. Det är bara att acceptera.

Det kommer alltid att finnas personer på båda sidorna som kommer att döda dig även om de är 10 levlar högre. Inte så mycket att göra åt. Däremot är det kul ibland när man håller på att dö och får hjälp av motsatta sidan.

Permalänk
Medlem

Jag är i Stranglethorn Vale nu. Där är det rätt fredligt mellan Horde och Alliance. Jag brukar vinka och dansa med Horde så är det inget mer med det. Men vissa försöker attackera, och då får dom stryk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rdj
Jag är i Stranglethorn Vale nu. Där är det rätt fredligt mellan Horde och Alliance. Jag brukar vinka och dansa med Horde så är det inget mer med det. Men vissa försöker attackera, och då får dom stryk.

Jag hoppas du kände igen mig för 15-20 min sen!

lvl 33 Warrior
lvl 31 shaman
lvl 30 rogue

Vi vinkade glatt och dansade lite med dig, hade nog dödat dig om jag inte visste att det var du

Den där roguen som var bredvid dig var dock lite jobbig, försökte döda mig fast jag inte gjorde något, jaja, han dog ändå, och jag överlevde.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk

Jag har hört att Paladin får en häst gratis! Stämmer det?

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Medlem

\Interface\Addons ska det ligga i. Rensa den mappen så försvinner Cosmos. Eller av-aktivera alla cosmos addons via Char select rutan. Finns en "Addons" knapp nere till vänster.

Testat både Cosmos och CT-Mob och tycker Cosmos känns bloatat och jobbigt. Go CT-Mod!

Det jag saknar i CT är [rekommenderad lvl] framför quests i loggen. Men det kanske kommer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Jag hoppas du kände igen mig för 15-20 min sen!

lvl 33 Warrior
lvl 31 shaman
lvl 30 rogue

Vi vinkade glatt och dansade lite med dig, hade nog dödat dig om jag inte visste att det var du

Den där roguen som var bredvid dig var dock lite jobbig, försökte döda mig fast jag inte gjorde något, jaja, han dog ändå, och jag överlevde.

Aha, det var härifrån jag kände igen Kniff. Det lät så bekant. Tyckte det var lite skumt när du började buga dig mm.