Permalänk
Medlem

GAIM funkar inte bra med MSN

GAIM funkar utmärkt med AIM för mig, men det är problem med msn. Den droppar hela tiden connection, får fel om en switchboard-sever och titt som tätt så tappas meddelanden bort med felmeddelandet: "Message could not be sent for an unknown reason:". Någon som vet vad detta beror på?

Visa signatur

<darren> the hardest part of linux is choosing either a kill bill or an anime wallpaper i wish i didnt have to choose

Permalänk
Medlem

Det verkar vara några problem med msn generellt, inte bara gaim som har problem

Visa signatur

There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.

@oscar:prutt.party / monotux@freenode

Permalänk
Medlem

Re: GAIM funkar inte bra med MSN

Citat:

Ursprungligen inskrivet av roggles
GAIM funkar utmärkt med AIM för mig, men det är problem med msn. Den droppar hela tiden connection, får fel om en switchboard-sever och titt som tätt så tappas meddelanden bort med felmeddelandet: "Message could not be sent for an unknown reason:". Någon som vet vad detta beror på?

så där får jag i MSN Messenger ofta oxå, skulle inte förvåna mig om det bara är M$ servrar...
jag menar, det är ju M$...

Permalänk
Medlem

Har samma problem men jag tror att det är Ms fel deras server får säker blåtira varanan timme

Visa signatur

8D

Permalänk
Medlem

Jag har också det problemet. Trodde att det först var en bugg i aMSN, men sedan så fick jag problemet i gaim likaså, så slutsatsen var ju given. Ett generellt fel.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crash_M
Har samma problem men jag tror att det är Ms fel deras server får säker blåtira varanan timme

Så kan det ju gå när man måste använda sitt eget skit.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Hmmm jag kan inte koppla upp mot MSN servern nu ens... =/

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk

Kan säga att vanliga MSN Messenger strular för fullt.
Man borde kanske ha ett forum med driftinformation?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag har samma problem i miranda så det e microsoft som klyddar.. 2 kontakter online när jag väl lyckas komma in klockan halv 10 på en söndag..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ianpeters
Kan säga att vanliga MSN Messenger strular för fullt.
Man borde kanske ha ett forum med driftinformation?

http://support.msn.com/networkstatusresults.aspx?ProductNum=1...

Fast det är faktiskt rätt lurigt att hitta till den sidan...

Permalänk

Jojo, jag menade en allmän sida med driftinfo av diverse slag, inte bara MSN.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag tror också att det där är ett MSN-problem. Det dumma med Gaim är ju dock att den kastar upp ett nytt fönster där den berättar att den loggar på. Otroligt störigt - det borde gå att stänga av.

Visa signatur

War is Peace.
Freedom is Slavery.

Permalänk
Medlem

Jag får ofta det felmeddelandet i... Adium X, Trillian samt Miranda.
Verkar vara något vanligt problem..

Permalänk
Medlem

Finns det något sätt att bli av med "Error reading from switchboard server"-felen? Dom gör ju inget ändå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Finns det något sätt att bli av med "Error reading from switchboard server"-felen? Dom gör ju inget ändå

Det betyder att ditt meddelande inte skickades ordentligt, ganska bra att veta

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

Har inte haft några större problem med gaim och msn har funkat bra även om filöverföringen är lite seg

Visa signatur

Macbook Air 13" (2012)