Permalänk

Datorn Startar Om :(

okeey har nytt grafikkort 6600 gt
först när jag hade instalerat allt hängde sig datorn i 3dmark
sen instalera ja lite drivisar o då funkade det
sen instalera ja om datorn o alla drivisar o win update o allt
men nu startar datorn OM när jag kör 3dmark, det blir vell samma sak i spel antar jag.
sen kolla jag runt lite så var det en som sa att mitt nätagg SUGER
Men !! varför startade inte datorn om inan då ?
här är lite specs på skit agget

Lite-on dc-output 250w
OUTPUT +5v /25a MAX
+ 3.3v /18a MAX
+5sb /2a MAX
+12v /14a MAX
-12v /0.8a MAX

nytt som gäller eller ?

Visa signatur

Amd Athlon 2800+, 512 DDR 333mhz, 200 Gig Maxtor ata133, Instabilt För Tillfället Kanske inte ? Gainward GeForce 6600GT 128MB GDDR3 GL

Permalänk
Medlem

Vad jag kunnat läsa mig till om det kortet står det att dem rekommenderar 300 watts nätagg

Permalänk
Hedersmedlem

+12V /14A är tunt det skall vara minst 15A.

Prova att ladda ner RivaTuner och underklocka kortet lite så ser du om det är kortet som kräver för mycket.

http://downloads.guru3d.com/download.php?det=163

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
+12V /14A är tunt det skall vara minst 15A.

Prova att ladda ner RivaTuner och underklocka kortet lite så ser du om det är kortet som kräver för mycket.

http://downloads.guru3d.com/download.php?det=163

ok ska testa men vafaan....den startade ju inte om inan :[

OKEY har testat med rivaturner, nu hängde den sig istället när jag klockade ner :D:(

Visa signatur

Amd Athlon 2800+, 512 DDR 333mhz, 200 Gig Maxtor ata133, Instabilt För Tillfället Kanske inte ? Gainward GeForce 6600GT 128MB GDDR3 GL

Permalänk
Hedersmedlem

Du är säker på att du la i alla de senaste drivarna då?

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Du är säker på att du la i alla de senaste drivarna då?

japp det är jag testade instalera om dom med, men utan resultat
jag såg nu att när det hänger sig i 3dmark nlir det ett 5mm grönt sträck på bilden
o det är inte klockat o grafikkortet är inte för varmt det var 28 grade när ja kollade

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Kan fortfarande vara nätagget slog du av APIC i BIOS innan du installerade?

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk

apic ? nää jag kan inte ändra så mkt i bios är en köpdator asså paket
men jag såg en grejj när datorn var ominstalerad, o det kan ju inte vara virus eftersom jag hadei nte nät sladden i, då stod det iallafall avslutar program "you should not se me" när jag skulle starta om datorn ?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Oj vad kan det vara?

Har du SP1 eller SP2?

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk

nope sp1 men jag kollade lite då stod det så här

It can be an Exception thrown in the code that is basically not meant for end users to ever see. I do this in my own code sometimes and basically what happens it when windows sends the WM_CLOSE message or tries to kill the task via the prcoess ID it will on occassion make the program throw an exception or error handler that is not ever supposed to get called unless a critical error has occurred. It is just the title of the window that you see that says "You should not see me" it is useful for debugging purposes so that when testing you know this is error that should not have been thrown. Most likely it is nothing to worry about as I have to seen this in Microsoft or someone's code while rebooting.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Ok gå till Windows updade och lägg i SP2,

Om du har bredband vill säga....

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk

ok

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Får se hur det går. . . . .

Visa signatur

Rocking hard !!!