Permalänk
Medlem

Fixa ACOUSTIPACK gratis?

Hej. Jag surfade runt lite på kylning.com och hittade följande produkt.

http://kylning.com/info.php?cPath=137_138&products_id=523&kyl...

Är det någon som vet om man kankse kan hitta något sånt här, med liknande funktioner i kankse en järnhandel för 50 spänn elller kankse hemma i farfars garage? Alltså, inte så sugen på att betala 400 spänn för något som kankse är värt 50...

Tack

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200

Permalänk
Medlem

köp det som finns på biltema eller liknande, billigt men sämre...vill du ha kvalite så kostar det, har du inte lärt dig det?

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
köp det som finns på biltema eller liknande, billigt men sämre...vill du ha kvalite så kostar det, har du inte lärt dig det?

jo det är klart man vet att kvalite kostar... men IBLAND kan ju faktiskt priserna variera för samma produkt, så det var därför jag undrade om någon hade information om något matrial med LIKNANDE funktion för ett lägre pris.

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200

Permalänk
Medlem

Tror det skiljer ganska mkt på det som Biltema har. Dels är det gjort för bilar och sen är det tänkt att man ska ha ganska tjocka plattor tillskillnad mod datorn. Hur det är med biltemas om det blir varm och börjar brinna vet jag inte men det i datorn ska inte kunna gå och elda upp så lätt

Permalänk
Medlem

vore intressant med fler inlägg i frågan är nämligen själv ute efter dämpmaterial.

Någon som vet om tygbutiker el dylikt kan ha något

Visa signatur

System: Amd S939 3500+(NC) Thermaltake Bigwater| Mobo: Asus SLI DELUXE | Grafik : xfx Geforce 6800GT PCI-E med NV silencer 5 | System HD: Raptor 36.7GB | Lagring: 2st Maxtor DiamondMax 200GB/st | Minne: OZC Platinum | Chassi: Antec gammalt grått lanboy

Permalänk
Medlem

Det finns billigare på t.e.x webhallen 319:- http://www.webhallen.com/prod.php?id=22879&ref=Buggy

Jag vet dock inte om det är bättre/sämre än andra ljuddämpningsmatrial. Själv kör jag med "trolleflex" Detgör ljudet "dovare" och mer behagligt. Vet inte hur mycket sämre/bätter det är än andra, men det är betydligt billigare iaf.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

har någon dämpmatta som kostar ungefär 400-500kr/m2 har inte satta in sådan i lådan än men har tänkt göra det ngn gång i veckan.

Permalänk

Vilket är det bästa ljuddämpnings materialet då?

Permalänk
Medlem

jag kan annars rekommendera be-quiet på gtek, har det själv och funkar perfekt. En anledning till att jag inte skulle köpa billigt skit från biltema är att det tydligen brinner fint, medans det jag har inte går att få fyr på alls(har testat )

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _2FST_
Tror det skiljer ganska mkt på det som Biltema har. Dels är det gjort för bilar och sen är det tänkt att man ska ha ganska tjocka plattor tillskillnad mod datorn. Hur det är med biltemas om det blir varm och börjar brinna vet jag inte men det i datorn ska inte kunna gå och elda upp så lätt

det är ju inte heller önskvärt att en bil börjar brinna heller

Visa signatur

|| Abit AN7 || XP-M 2400+@2.4Ghz || OCZ EL DDR PC-3200 Platinum Limited Edition 2x512MB || Leadtek 5900xt @ 595/790 R.I.P. || Leadtek 6800NU @ 432/830|| ||Antec PLUSVIEW1000AMG || Antec Trueblue 480W || Hyundai L90D+ || Asus DRW-1608P ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moname1
det är ju inte heller önskvärt att en bil börjar brinna heller

Nej men läs även vad ovanstående personen skrivit, det jag tänkte på för jag såg det i en annan tråd här på forumet

Permalänk
Medlem

Minpolare tipsade mig att köpa asfaltsmatta på mekonomen svintungt men billigt. brinner inte
självhäftande mm skulle kosta runt 150kr

Visa signatur

System: Amd S939 3500+(NC) Thermaltake Bigwater| Mobo: Asus SLI DELUXE | Grafik : xfx Geforce 6800GT PCI-E med NV silencer 5 | System HD: Raptor 36.7GB | Lagring: 2st Maxtor DiamondMax 200GB/st | Minne: OZC Platinum | Chassi: Antec gammalt grått lanboy

Permalänk
Medlem

men någon som provat o spraya chassit med nosiekiller?

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem
Visa signatur

/Danne

Permalänk

Jag har provat ljuddämpningsmaterial från mekonomen och det är samma typ som biltema har. Jag provade den aluminiumklädda i 7mm tjocklek. Jag blev inte så nöjd, tyckte inte att ljudnivån gick ner någonting men däremot så gick chassitempen upp 3 grader... Jag klädde bara sidorna iofs, det kanske funkar bättre om man klär in hela datorn.

Jag slet ut mattorna och tacklar ljudnivån med tysta fläktar istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _2FST_
Nej men läs även vad ovanstående personen skrivit, det jag tänkte på för jag såg det i en annan tråd här på forumet

jaha ok då förstår jag jag trodde dem va godkända för att ha i motorrum men då kanske man inte ska ha det i datorn

Visa signatur

|| Abit AN7 || XP-M 2400+@2.4Ghz || OCZ EL DDR PC-3200 Platinum Limited Edition 2x512MB || Leadtek 5900xt @ 595/790 R.I.P. || Leadtek 6800NU @ 432/830|| ||Antec PLUSVIEW1000AMG || Antec Trueblue 480W || Hyundai L90D+ || Asus DRW-1608P ||

Permalänk
Medlem

www.pcaction.se finns trolleflex 1200x40x12 för 121:-, 800x400x20 för 168:-

Permalänk
Medlem

Biltemas dämpningsmattor klarar 120°C, så att det är nog ingen fara. Dom luktar inte heller nått när dom blir varma. Tyvärr så ser dom inte så roliga ut och har man en gång satt dit dom så är de ett h'vete att få bort. Jag tycker att dom fungerar rätt så bra mot ljud och framförallt vibrationer.

När det gäller tysta fläktar så avger de också vibrationer till chassit, ända sättet att förhindra detta (förrutom med en dämningsmatta som hindrar vibrationer) är att koppla loss dom från chassit på något sätt.

Hårddiskar låter också en del, även om man har hängt upp dom. Så att även här är dämpmattor ett bra material.

Temperaturen stiger knappt något i chassit med dämpmattor om du inte har blockerat lufttillförseln på något sätt. Det är ungefär samma myt som att aluminiumchassin kyler bättre.

Silent PC review - "One thing that I was also interested in seeing is what effect the AcoustiPack™ damping kit had on the case and CPU temperatures: They stayed exactly the same. At idle or load there was no change, damping kit or no damping kit. So that concern is a non-issue if you don't change the in/out airflow."

Clas Olson har en ljudisoleringsmatta för datorer, är det någon här som har testat den?

http://www.clasohlson.se/images/products/S/hi/B/381344_X_2004...

"Ljudisoleringsmatta. Reducerar fläktljudet och vibrationerna från din datorlåda. Självhäftande, skärs till rätt passform. Storlek: 1200x400mm, tjocklek 12 mm.
Pris 198 kr"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fidde_Aberg
www.pcaction.se finns trolleflex 1200x40x12 för 121:-, 800x400x20 för 168:-

är den bra då??