Permalänk
Medlem

Tre nya abonnemang från Telia!

Telia släppte idag tre st nya abonnemangsformer.
De tidigare Mobitel 25, 50 & 100 kommer ersättas av Mobitel 30, 100 & 300.

Telia Mobil 30
Ring för 0 kr/minut de första 30 minuterna varje månad.
Till alla operatörer och nät i Sverige
Månadsavgift: 59 kr

Telia Mobil 100
Ring för 0 kr/minut de första 100 minuterna varje månad.
Månadsavgift: 149 kr

Telia Mobil 300
Ring för 0 kr/minut de första 300 minuterna varje månad.
Månadsavgift: 299 kr

Telia

Värt att veta: Kunder med Telia Mobil 25/50/100 (äldre version) kommer att
kunna byta till de nya abonnemangsformerna under sin bindningstid.

/Taget från Prisjakts forum

Visa signatur

[Asus P5K Premium/WiFi-AP] [C2D E6600@3.63Ghz] [4GB PC6400] [Corsair 520W] [Radi0 (640GB)] [ Noctua NH-U12F]

Permalänk
Medlem

Skön motsvarighet till Tre's 3Fri 150/300/600, fast för GSM
Men här får man väl ingen mobil med till ett resonligt pris?!

Permalänk
Medlem

Satt och tittade på dem för någon timme sedan och de är väldigt intressanta. De kan verkligen konkurrera med Vodafones fria minuter abonemang.

Zitrexx: Jo, man får en telefon till ett subventionerat pris.

*pill**pilll* qtek s100 *pill**pill*

Permalänk
Medlem

Mobil 25 --> Mobil 30
25 fria minuter till Telias och fasta nät -> 30 fria minuter till alla nät.
Dagtidstaxa mellan 8-18 -> 7-19
Månadsavgift 50 kr -> 59 kr
Öppningsavgift 50 öre -> 59 öre.

Förutom att den fria samtalstiden gäller alla nät är resten försämringar. Eller har jag missat nåt?

Permalänk

Perfa detta ju, tyckte innan att deras abbonemang var lite dåligt men skaffade det endå pga att de subventionerat S100 en del.

Visa signatur

Win2k
Microsofts bästa os...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nice
Mobil 25 --> Mobil 30
25 fria minuter till Telias och fasta nät -> 30 fria minuter till alla nät.
Dagtidstaxa mellan 8-18 -> 7-19
Månadsavgift 50 kr -> 59 kr
Öppningsavgift 50 öre -> 59 öre.

Förutom att den fria samtalstiden gäller alla nät är resten försämringar. Eller har jag missat nåt?

Nja det blir ju 30 istället för 25 minuter också, men annars är det bara försämringar ja.

Å andra sidan har ju ALLA andra redan dagtaxa 7-19, vilket gjort att Telia sett till viss del oförtjänt dåliga ut i de flesta jämförelser för att de som jämför ofta glömmer bort dessa 2 extra timmar med lågtaxa. Blir ju nu lättare att jämföra äpplen me äpplen istället för päron även om jag själv hade föredragit att alla andra bytte till 8-18 (har märkt att det är väldigt ofta jag vill/behöver ringa just mellan 7-8 & 18-19 med mobilen).

Permalänk
Medlem

Vodafone: 299:- = 120min
Telia: 299:- = 300min

Sjukt bra enligt mig..

Permalänk
Medlem

ääh jag kör på comviq med kompis kontatkort.... 300min på en månad är ingneting det bränner jag på 1 vecka knappt =).

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Hedersmedlem

"3. Öppningsavgift tillkommer för varje samtal/uppkoppling, även de fria samtalsminuterna. Avgiften tas inte ut för samtal/uppkoppling som avslutas på grund av tekniskt avbrott. "

yesh

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Det är faktiskt sant, alla abonnemang där man inte så gott som ringer "gratis" till varandra är att glömma för de flesta ungdomar. 300 minuter pratar man slut på några dagar.

Säkert ett bra alternativ för vuxna iochförsig.

Permalänk
Medlem

Comviqs Knock out äger ju den trots allt... ush.. låter dyrt..

Visa signatur

------------

Permalänk

Har mobil 25 nu. Ska nog inte byta. Den där timmen mellan 18 och 19 är perfekt att ringa billigt för mig. Sen ringer jag oftast till folk som är med i "Telia min famlij" och då kostar det 2 kr/min 9-16 och 25 öre/min övrig tid. Så de där extra 5 minuterna som man får betala 9 kr för. Då kostar det ju 10 kr för mig att ringa dagtid (då jag oftast ringer mest inom Telia min familj) . Och sen efter det får jag dyr taxa ända fram till 19 med Mobil 30, när jag ändå har fram till 16 bara med Telia min familj.

Ne, det verkar INTE som ett bra alternativ istället för Mobil 25 för mig. Däremot är det en annan sak om jag börjar fundera på att ta Mobil 300, viore kanske inte helt fel.

Men noterbart är ju att Mobil 300 hela klart är mycket bättre än Tre Fri 300. Samma pris och bättre täckning. Sen får man en mobil med till ett ganska bra pris med Telia (beroende på vad man väljer för någon) och med Tre så får man ju ändå betala en summa för en skapligt ny mobil. Med andra ord är Telia ikapp i priskriget, OCH ger mycket bättre täckning (speciellt 3g).

Permalänk
Medlem

Man kan undra vad undrommar som gör slut på 300minuter på några dagar kan ha för viktigt att säga.
"Han bah och mina slitna guccijeans bah".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iXam
Man kan undra vad undrommar som gör slut på 300minuter på några dagar kan ha för viktigt att säga.
"Han bah och mina slitna guccijeans bah".

du är allt bra patetisk.. sen när blev folk som pratar mycket i telefon "brats" ? lol

Visa signatur

Apple iBook 12" - 1,33 GHz - 512mb RAM - 60gb HD, iPod shuffle 512mb och en SonyEricsson F500i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bruticus
Det är faktiskt sant, alla abonnemang där man inte så gott som ringer "gratis" till varandra är att glömma för de flesta ungdomar. 300 minuter pratar man slut på några dagar.

Säkert ett bra alternativ för vuxna iochförsig.

Du blandar ihop "ungdomar" med de som har andra som betalar för dem och "vuxna" med de som måste betala själva...

Permalänk
Medlem

Viktigt o säga eller inte...
Dock kan man kanske fundera på att skaffa lite vänner som bor närmare om man måste prata så mycket i mobil... alt träffas oftare...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erict200
du är allt bra patetisk.. sen när blev folk som pratar mycket i telefon "brats" ? lol

Det är väl inte patetiskt att säga sanningen. Minst 50% av "storringarna" på mobiltelefoni är tonåringar.

Permalänk
Medlem

Rena försämringar, uselt av Telia i mina ögon!
De försökte ju för några år sedan att "lura" upp kunderna genom att byta tidsintervallet för
dagtaxa från 8-18 till 7-19, men fick backning av PTS om jag inte missminner mig!?

För mig, som idag har Telia Mobil 50 + Telia Mobil Extra (gratis till alla Teliamobiler dygnet runt,
även efter att de fria minuterna är förbrukade) skulle jag inte tjäna en krona på att byta.

Det enda jag uppskattar är att trenden håller i sig med fasta avgifter och avgiftsfria samtal.
Personligen fick Telia gärna dra en 500:-/månad om jag bara fick ringa obegränsat då jag
använder telefonen i tjänsten en hel del...

Mvh
2g0d

Visa signatur

Dell Inspiron 8600 15,4" WSXGA 1680*1050, Pentium M 1,5GHz Dell Latitude D800 15,4" WUXGA 1920*1200, Pentium M 1,8GHz AMD 800 + 15" TFT Lacie 250GB USB