JAIL-TOWER (Nytt project) Massor av bilder

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av egstam
Då är det väl lättare om du ignorerar oss som kritiserar så behöver det inte bli ett ståhej?

End of discussion nu.

Uppdatera med lite nya bilder

Han gjorde det för typ 20min sedan.
Han heter Elitemodd inte Racermodd.

Permalänk

Jag funderar kraftigt på att ta bort ställningen å sätta den på ett skrivbord istället

Visa signatur
Permalänk
Medlem

om du onte bygger om ställning så skulle det nog vara bättre att ha den på skrivbordet. Ställningen skär sig lite med resten.

Annars så är det ett riktigt maffit chassi

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Obbe
om du onte bygger om ställning så skulle det nog vara bättre att ha den på skrivbordet. Ställningen skär sig lite med resten.

Annars så är det ett riktigt maffit chassi

Ja fast ställningen lär ju inte va klar:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

annars kan du ju bunta ihop en del armerings järn som ben och sätta ett par tegelstenar som fötter .. bara en tanke

Permalänk

nja jag gör nog en sockel till den så den kan stå på bordet

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ja vet!! ställ den på taket så har du en skortsten.. xD

Visa signatur

Phear the beavers!
<>(,,°°> <>(,,°°> <>(,,°°>

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Podi
ja vet!! ställ den på taket så har du en skortsten.. xD

Fy fan den är ju gammal,är du inte med!

Visa signatur
Permalänk

Läst igenom hela tråden nu, och ...fan... Jag är imponerad. Jag tycker nog inte att den är snygg (vilket i sig kanske inte är meningen heller, utan mer en idé som bara *måste* förverkligas), men det är en jävligt ball idé och ett rent hantverk av klassiskt mått.

Tanke: fogarna, skulle du inte kunna "sota" dem? Alltså, inte så att det ser sotigt ut, men lite mattare och mer struktur. Ta hustruns puderborste och dutta på sot, typ... (vad vet jag, detta är WAY off vad jag har som kunskapsområde)

Permalänk

Har ändra mig ang radiatorerna

Här kommer lite bilder (Satte fast den invändigt med gångjärn)
Och givetvis ska jag såga upp för fläktarna

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Kul att du tog bild på chassit i grodperspektiv nu ser det ju ännu större ut.

Du kan inte ta bild på det uppifrån istället?

Blev mycket snyggt vid skärmen måste jag säga, inget mellanrum..

Hur ser taket ut?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FilleMang
Kul att du tog bild på chassit i grodperspektiv nu ser det ju ännu större ut.

Du kan inte ta bild på det uppifrån istället?

Blev mycket snyggt vid skärmen måste jag säga, inget mellanrum..

Hur ser taket ut?

Har inte börjat där än:) ,skall sågas upp för fläktar men det kommer:D

Visa signatur
Permalänk
Medlem

riktigt nice

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + SVS SB3000 drivs med Yamaha RX-V6A

Permalänk

Trevlig helg på er!

Nu åker jag över till W.S.V å tar ett par öl:) hmm eller några backar Så det blir nog inget moddat denna helgen:D

Skål å trevlig helg!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Angående fogarna,
jag vet inte om någon redan skrivit detta....men jag tycker det skulle vara snyggt om du lägger på ett tynnare lager lim och sedan lägger på en blandning av sand och små sten (1-2 mm diameter).
Sanden gör så allt blir täckt och "stenarna" ger en verklighetskänsla, men vikten kanske ökar lite...men va fan om chassiet redan väger tio ton så märks inte 0,5-1 kg! (typ)

Permalänk

ang fogarna så finns det hur många sett som helst,jag kommer att göra så här nu resten av burken,sedan få man se.Det skall ji inte vara exakt som i verkligheten.Då hade jag ju anlitat en arkitekt:D

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elitemodd
Trevlig helg på er!

Nu åker jag över till W.S.V å tar ett par öl:) hmm eller några backar Så det blir nog inget moddat denna helgen:D

Skål å trevlig helg!

Det enda möjliga moddandet är om någon (läs Elitemodd) får för sig att skicka ut min burk genom fönstret från 3:e våningen.:)

Skynda er nu så ses vi vid "gröna skylten" för inhandlande av nödvändigheter. Skål!

Visa signatur

- Det var tamejtusan det vackraste jag hört sen jag konfirmerades! Vill du ha ett fikon?

Permalänk
Medlem

hur ska du göra med insidan? ska de va trä eller ska du måla de me nån färg?

OnT:Riktigt snyggt å coolt!

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Läst igenom hela tråden nu, och ...fan... Jag är imponerad. Jag tycker nog inte att den är snygg (vilket i sig kanske inte är meningen heller, utan mer en idé som bara *måste* förverkligas), men det är en jävligt ball idé och ett rent hantverk av klassiskt mått.

Tanke: fogarna, skulle du inte kunna "sota" dem? Alltså, inte så att det ser sotigt ut, men lite mattare och mer struktur. Ta hustruns puderborste och dutta på sot, typ... (vad vet jag, detta är WAY off vad jag har som kunskapsområde)

Jag håller med.. fogarna är lite blanka.. annars ser det tufft ut.. plus att slender är lol. haha

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x / EK-AIO 360 | 32gb Corsair Vengance RGB pro 3600 | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ZOTAC RTX 3080 AMP Holo | Samsung 970/960 Evo | Corsair RM850x | Lian Li PC-O11 Dynamic | Focusrite Scarlett studio 2i2 / cm25 / Sennheiser RS175 | ACER XZ350CU | Corsair Strafe RGB MX Silent | Mionix Naos QG | Elgato Stream Deck | Oculus Rift S, Quest 2 | Creality Ender 3 v2

Permalänk
Medlem

men Promiscous är bara för mycket!

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |

Permalänk

OffTopic:

Lägg av å snacka skit om bygget, "skorsten" osv. Så jävla omoget.
Dra till lunar, alla som inte kan respektera och börjar skämta om EliteModds byggen.

Permalänk
Medlem

jag har gett förslaget i vissa andra trådar där barnen samlas .. skapa en egen tråd och gnäll av er och kom tebax som solstrålar .. de blir ju kanon för allas trivsel ..

fan man skulle kunna tro man hamnat på dagis ibland där ungarna bråkar om spadar å vem som ska ha trehjulingen..
lite kul ibland men blir rätt dött i slutändan ..

så rise and shine å lite "jävlaranama" för Elitmodds kreativitet..

Permalänk
Medlem

Det va min idé GoTaLL.. Tjuv!..

Visa signatur

AMD Athlon 64 2800+ @ 1.84 GHz || 1024 MB RAM || Radeon 9800 pro || 160 GB Sata

Permalänk
Medlem

Elitemodd my GURU Du gör ett himmla bra jobb håller jusst nu på att färga min burk och pappa hjälper mig med finkännsla tack vare dig som jag började med det

TACK!! and keep it up bejbä \,,/-_-\,,/

Permalänk
Medlem

Elitemodd we like!
Älskar dina stora chassin, detta bygget blir nog riktigt grymt.

Visa signatur

Min rigg: XFX 8800GTX, 2gig OCZ PC8500 SLi-rdy edition, Core 2 Duo E6600, Asus Extreme Striker. Systemdisk: 150gig Raptor X. Nätagg: Antec TruePower 850W quattro.

Permalänk
Medlem

Hade du tänkt bo i dendär datorn

Permalänk

kommer bli riktigt fett när det e klart kan ja tänka mig lycka till

Visa signatur

Dator: Intel Celeron CPU 2,4o GHz
2,42 GHz
256 MB RAM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av o0ski
Hade du tänkt bo i dendär datorn

Nja jag vet inte,sitter å funderar på hur jag skulle möblera:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

nee men på sant... det skulle ju vara skit coolt med lite möbler eller nån rutten tapet

Permalänk
Hedersmedlem

Såja flickor, sluta gnabbas här nu. Det finns utmärkta klienter att använda om i vill förgylla er vardag med pikar och annat men gör det inte här.

*Tråd rensad*

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.