Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Mailade datorbutiken

Permalänk
Medlem

Re: Re: Mailade datorbutiken

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThomaZ84
dom spelar antagligen fotboll med killarna på supporten... det verkar inte bli något rätt där borta, och DB mannen verkar inte så sugen på att kommentera några inlägg den senaste månaden... ser fram emot kompletts leverans och hoppas dom håller måttet...

DB-mannen försvann ju ett tag på grund av trådar som denna...

Och till de som inte kan hittar på Datorbutikens hemsida:

Citat:

Viktig info ang. leveranstider för närvarande
Pga en större försäljningsökning än väntat senaste tiden är antalet order som står i kö för att packas och skickas betydligt högre än normalt. Detta medför att leveranstiden är ca 2-3 dagar längre än normalt och mail med kollinr kan därför i vissa fall mailas ut någon dag senare än normalt. Vi ber våra kunder att ha tålamod och ej skicka mail till oss i onödan för att fråga var leveranser tar vägen. Vi håller på att anställa mer personal och räknar med att vara ikapp inom ca 2 veckor.

Permalänk
Avstängd

Ja, vadå? DB-mannen kan väl inte ha förväntat sig att folk skulle dra upp trådar som "åå vad jag älskar DB, dom är bäst!", ingen startar såna trådar, men jag kan starta en tråd om hur bra jag blivit behandlad varje gång jag fått skicka tillbaka saker om du vill?

Hursomhelst så har jag fått grejorna nu så jag stannar som kund

Permalänk
Medlem

Mitt paket är framme nu också och för min del är det helt acceptabelt med en leveranstid på en vecka

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Mailade datorbutiken

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leon
DB-mannen försvann ju ett tag på grund av trådar som denna...

Och till de som inte kan hittar på Datorbutikens hemsida:

jo men det svarar väll inte på varför dom är så nonchalanta i supporten ?

och det där dök upp först efter en lång tid och då har folk haft problem med dom ca 1månad tillbaks, men visst... Bättre sent än aldrig!?

jovars datorbutiken, tack och hej!

edit: förövrigt så borde ju db "mannen" va lite mer aktiv när det är lite mer frågor som behöver klaras ut, då deras support är helt off course...

Visa signatur

c:\spel

Permalänk
Medlem

Hmm mycke klagande och mycke onda ord! Men jag kan ju inte säga att jag tycker om db, jag beställde en Hdd 2veckor innan dreamhack för att vara säker på att den skulle komma fram i tid. Men den kom 3 dagar efter dreamhack hade börjat så det va ju väldigt kul!

Visa signatur

5 bit är färre än 4 byte

Permalänk

Jag personligen skulle bara klaga om de hade legat som " under packning" i flera veckor och sedan inte svarat på mina helt vanligt oderförfrågningar.

Visa signatur

Senast redigerad av HomeBurneR, 1945-04-30 klockan 16:50

Permalänk
Medlem

Re: Mailade datorbutiken

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fordie
Hej

Mailade datorbutiken då jag lessnat på deras leveranstider
Någon som vet vad dom håller på med där borta?

/Fordie

http://www.datorbutiken.com/se/default.php

Där står det att:

Viktig info ang. leveranstider för närvarande
Pga en större försäljningsökning än väntat senaste tiden är antalet order som står i kö för att packas och skickas betydligt högre än normalt. Detta medför att leveranstiden är ca 2-3 dagar längre än normalt och mail med kollinr kan därför i vissa fall mailas ut någon dag senare än normalt. Vi ber våra kunder att ha tålamod och ej skicka mail till oss i onödan för att fråga var leveranser tar vägen. Vi håller på att anställa mer personal och räknar med att vara ikapp inom ca 2 veckor.

det är vad de håller på med

Visa signatur

Processor: AMD 64 3000+ Minne: Twinmos 1024 mb Pc 32000 Moderkort: Abit V8-3rd Eye Grafikkort: 9800 pro. Den gör 100 fps konstant i cs 1.6 och cirka 60-130 i source

Permalänk

Re: Re: Mailade datorbutiken

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SoKaN
det är vad de håller på med

Vi vet - det har redan påpekats, vilket du också skulle veta om du nu hade brytt dig om att läsa igenom tråden först...

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fordie
Ja, vadå? DB-mannen kan väl inte ha förväntat sig att folk skulle dra upp trådar som "åå vad jag älskar DB, dom är bäst!", ingen startar såna trådar, men jag kan starta en tråd om hur bra jag blivit behandlad varje gång jag fått skicka tillbaka saker om du vill?

Hursomhelst så har jag fått grejorna nu så jag stannar som kund

Nej men med den otrevliga attityd du tydligt uppvisar är det inte konstigt att han försvann.

Permalänk
Medlem

Alltså du beställde klockan halv 4 en fredag eftermiddag. De kanske inte hann att packa ditt order. Tror inte att de jobbar på lördagar samt har posten säkert stängt på lördagar och söndagar. Alltså nästa arbetsdag är måndag. Sedan så är det kanske att posten har fasta hämtningstider då kan ju paketet stå kvar till nästa dag. Säg att de hämtar den på tisdag, framme vid ditt postkontor på onsdag, du får avi på torsdag. En vecka alltså

Fundera lite över din attytid istället för skicka dryga brev till folk som säkert gör sitt bästa.

Permalänk
Medlem

Skulle inte förvåna mig en sekund om när dom såg ditt griniga mail hämtade paketet och skickade hela avdelningen på att spela fotboll med det..

[Edit] Förövrigt är det skittrevliga killar som jobbar där, snackade med dom på optihack och om det inte vore för att jag handla väldigt billigt från dustin hade jag inte tvekat en sekund att beställa från datorbutiken

Permalänk
Medlem

En sak som jag inte gillar är att de ligger för packning så länge, för när de väl har fått statusen att den har gått till packning så kan man inte ändra eller avbeställa sin order.
De kan väl vänta med att ändra status på beställningen tills ordern verkligen går till packning.

Permalänk
Medlem

vill du ändra något då så kan du ju bara kontakta dom via mail eller telefon så lägger dom till / tar bort saker!