Taskig bild vid uppstart av ny dator (Samsung 710T)

Permalänk
Medlem

Taskig bild vid uppstart av ny dator (Samsung 710T)

Har plockat ihop en dator till en polare, bl a med en Samsung 710T. Var precis där och plockade ihop delarna.
Körde in Win XP Pro med integrerad SP1, och installerade alla drivrutiner.
Kör med DVI-kabel från grafikkortet - "Connect3D Radeon X700Pro 128Mb DDR3 TV-out DVI RETAIL PCI Express".
Skärmen inställd på 70Hz.

Problemet: När datorn startar upp så "flimmrar" bilden till strax innan skrivbordet borde komma upp.. alltså skärmen blir helt grå och med en massa streck överallt, hit och dit, flimmrandes.
Ibland bara ett par sekunder innan det blir bra igen, men ibland verkar det inte vilja försvinna (efter ett par till sekunder alltså). Trycker då på knappen "Source" och bilden blir svart i nån sekund och sedan kommer den vanliga bilden upp.

Läste någonstans att man borde ha skärmen ställd på 60Hz när man kör via DVI? Kan det ha med detta att göra eller har ni andra tips?

Permalänk
Medlem

Har ungefär samma problem, konstiga streck,flimmer osv. Dock så försvinner det alltid efter några sekunder. Mitt "problem" började när jag bytte grafikkort från ett FX5700 till ett X800XTPE.

Har också en Samsung 710T.

Permalänk
Medlem

Jag har en Samsung 710T men har dock ett annat problem.
Läcker eran "backlight" mycket?

När jag tex har en svart sida uppe, så lyser det upp som ren ram runt hela bildytan.

Upplever ni något liknande?

Visa signatur

P4 3,6Ghz - 2Gb ram - X800XT-PE 256Mb - 2x200Gb SATA - WD Raptor 74GB S-ATA 8MB 10K RPM **Exet fick ta datorn - använder nu laptop** [spoiler]PS3 :)[/spoiler]

Permalänk
Medlem

Har också sett hur det uppe i vänster hörn, i uppstarten, syns en text som skiftar mellan "Analog" och "Digital".. känns som om den söker efter signalen på nån av ingångarna och sedan väljer den ingång som INTE är rätt. Men det är ju bara ren tolkning från min sida.

Ska dit om en stund igen och installera lite program.. får väl se om det händer nåt. Ska testa ställa ner skärmen i 60Hz, och kanske installera om drivrutiner för grafik.

Doxie: Har knappt hunnit kolla på skärmen med ett granskande öga. Får se om jag upplever samma sak.

Permalänk
Medlem

Jag har också flimret och strecken. http://dentarg.net/tmp/P7250012.JPG

Se även http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=50210...

En gemensam nämnare verkar vara våra grafikkort.

Visa signatur

» MacBook Pro 15", 2.3 GHz, 8GB DDR3, 512GB SSD, 750GB HDD, Radeon HD 6750M
» Dell UltraSharp U2410
» Intel Core i5 2.66Ghz, 8GB DDR3, 7.8TB, FreeBSD 8.0