sätta prioritet "hög", vid autostart?

Permalänk
Medlem

sätta prioritet "hög", vid autostart?

Hej!
Vill sätta prioritet hög på hlds.exe (halflifededicatedserver) i auto start. Detta har jag inte haft nåt problem med, då jag gjort en *.bat fil med strängen "start /High C:\HLServer\hlds.exe". .batfilen läggs i katalogen där .exe filen ligger, en genväg skapas till .batfilen som läggs i autostart.

Problemet är bara att i hlds.exe ställer man in olika saker om servern och som sen aktiveras med ett knapptryck. detta löser man genom att skapa en genväg till hlds.exe och i "mål" skriva in -heapsize, -maxplayers, -port m.m även -consol som gör att spelet startar i consolläge och att den startar automatiskt.

Frågan 1 lyder alltså: hur skall jag sätta prioritet high på hlds.exe, men att programet startas genom genvägen?

Fråga 2: hur stor är skillnade på prioritet hög och realtid, jag menar finns det nån %sats för hur mycket varje prioritetsläge får?

Permalänk
Medlem

du kan lägga till resterande inputs i batchfilen likaväl som att ha dem i genvägen.
ex:

start /HIGH D:\Spel\hlserver\hlds.exe -console -game cstrike +maxplayers 12 +map de_dust2 +mapchangecfgfile "server.cfg" -port 27016 -autoupdate

Prioritetslägena som finns
LOW
BELOWNORMAL
NORMAL
ABOVENORMAL
HIGH
REALTIME
Normal är normalt och realtime är max.
om Normalt är 50% och realtime är 100% är alltså HIGH runt 83% och ABOVENORMAL på ca 66%

Permalänk
Medlem

tack omega för det snabba svaret