Permalänk
Medlem

Datorn statar inte...

så tråkit är det, datorn statar inte...Varför???

Man fick en dator av skolan, det var en dell...

specifikationer: Intel 915G/P Express Chipset baserat mobo| P4 2.8 HT | Infineon PC3200 DDRII 256mb l Maxtor 80GB S-ATA

sedan gick jag och köpte ett 6800GTO PCIe biligt... det är ju ett oem kort så det borde ha fungerat...men icke! kortet fick för lite ström stod det http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=39849... , så jag fick beställa en 2xmolex-->6-pin PCIe crap shit från usa!.... men det funkade inte!!! ingeting hände när jag försökte starta datorn...men så fort jag drog ur strömkablen till graffet så funkade allt som vanligt... tog och ringde dell och snackade med dom, och dom sa att deras datorer som dom levererar med ett 6800GTO har ett nätagg på 350w...men det som jag hade i min burk var ett på 250w, så jag tog och köpte ett fsp bluestorm på 350w...men datorn statar inte... och så fort jag drar ut strömkablen till graffet så starta den!?

Vad kan det vara för fel? jag har funderat på att använda mig av två nätagg vet inte riktigt hur jag ska göra...jag har för mig att man ska koppla den gröna lr lila till jord....har jag rätt?det är ju 24pins atx kontakter å det gör ju inte saken bättre....

snälla hjälp mig...(och klaga inte på min stavning)

Visa signatur

I5 750 @ 4GHz | Gigabyte P55M-UD2 | PowerColor Radeon 5750 | 8GB DDR3 1600MHz | Corsair Force F120