Dubbel leverans från komplett

Permalänk
Medlem

Dubbel leverans från komplett

för någon månad sen så beställde jag ett par hörlurar och ett grafikkort från komplett.. det var 1 order.
när jag skulle hämta ut det så hade det kommit 2st paket (2 lika dana ordrar), då tog jag bara ut en av dom och skickade tillbaka den andra.
nu för någon dag sen så fick jag en påminnelse på posten om att jag inte hade betalat för att jag skickade tillbaka den ordern (500kr!!!).
så jag bad min far ringa upp till komplett och klaga över att dom försöker tvinga oss att betala pengar för någonting vi inte ens beställt, där möttes han av uppkäftighet.
jag bestämde mig nu för att gå in och avsluta mitt medlemskap på komplett efter detta och såg då att dom har lagt till en order i min "köpta saker" lista...
jag tycker det här är jävligt dålig stil av komplett då jag sparat kvitton och dyl. och dom försöker endå tvinga mig betala.
jag kommer då aldrig mer handla på komplett och jag kommer inte betala för den där ordern.
sådär!

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Medlem

Skickade inte posten tillbaka det till komplett då? Så vitt jag vet har man alltid öppet köp på postorder/internetköp.

Permalänk
Medlem

Fel Forum

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aegon
Skickade inte posten tillbaka det till komplett då? Så vitt jag vet har man alltid öppet köp på postorder/internetköp.

jo, dom skickade tillbaka det men komplett vill endå ha betalt för det.

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk

Låter konstigt att ni blir ansvariga för ett paket som ni inte har löst ut. Postförskott, förskottsbetalning eller internetbetalning?

Permalänk
Medlem

Låter som ett jobb för Sverker!

Permalänk
Medlem

kommer inte ihåg vad det heter... men det är när man betalat när man hämtar ut.

Visa signatur

-haxorn

Permalänk
Medlem

du kanske råkade dubbelbeställa? om det står så i din "köpt saker-lista"

Visa signatur

TiMiz

Permalänk

Re: komplett scam!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av snakedad
för någon månad sen så beställde jag ett par hörlurar och ett grafikkort från komplett.. det var 1 order.
när jag skulle hämta ut det så hade det kommit 2st paket (2 lika dana ordrar), då tog jag bara ut en av dom och skickade tillbaka den andra.
nu för någon dag sen så fick jag en påminnelse på posten om att jag inte hade betalat för att jag skickade tillbaka den ordern (500kr!!!).
så jag bad min far ringa upp till komplett och klaga över att dom försöker tvinga oss att betala pengar för någonting vi inte ens beställt, där möttes han av uppkäftighet.
jag bestämde mig nu för att gå in och avsluta mitt medlemskap på komplett efter detta och såg då att dom har lagt till en order i min "köpta saker" lista...
jag tycker det här är jävligt dålig stil av komplett då jag sparat kvitton och dyl. och dom försöker endå tvinga mig betala.
jag kommer då aldrig mer handla på komplett och jag kommer inte betala för den där ordern.
sådär!

räkna aldrig med frukt från din farm

Visa signatur

idjutt lääään

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av timiz
du kanske råkade dubbelbeställa? om det står så i din "köpt saker-lista"

det stod inte förut... dom la till det efter att vi hade ringt och klagat.

Visa signatur

-haxorn

Permalänk

Men istället för att gnälla, försök fixa det istället. Kan väl inte vara så svårt, ring och prata med dem och förklara situationen och be dem kolla i sin databas om det verkligen står att du beställt 2 ordrar. Har du gjort det av misstag försök förklara då så brukar det ordna sig. Sen att de var uppkäftiga i telefonen, hur pratade din far med dem? Att ringa och vara arg och skälla själv i telefonen brukar aldrig ge bra resultat. Man kommer långt med att vara trevlig och saklig.

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrOst I SWE
Men istället för att gnälla, försök fixa det istället. Kan väl inte vara så svårt, ring och prata med dem och förklara situationen och be dem kolla i sin databas om det verkligen står att du beställt 2 ordrar. Har du gjort det av misstag försök förklara då så brukar det ordna sig. Sen att de var uppkäftiga i telefonen, hur pratade din far med dem? Att ringa och vara arg och skälla själv i telefonen brukar aldrig ge bra resultat. Man kommer långt med att vara trevlig och saklig.

han försökte vara trevlig men det är rätt svårt när dom vägrar vara trevliga själva...
dom ville inte svara på några frågor dom upprepade bara att vi skulle betala för ordern som vi inte hade beställt.

Visa signatur

-haxorn

Permalänk
Medlem

låter ju väldigt konstigt. Har du beställt 1 bara men får 2 paket inte fan ska du hämta ut det, det var rätt att skicka tillbaks. men jag förstår inte varför de gör nu nåt problem av detta eftersom det är ju inte ditt fel.

Permalänk
Citat:

han försökte vara trevlig men det är rätt svårt när dom vägrar vara trevliga själva...
dom ville inte svara på några frågor dom upprepade bara att vi skulle betala för ordern som vi inte hade beställt.

Men ring och fråga igen då och förklara situationen, har väldigt svårt att tro att de bara skulle vara arroganta och otrevliga i telefonen om ni försöker förklara vad som hänt. Be dem kolla om du verkligen hade beställt 2 ordrar

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Hedersmedlem

Flyttad ...

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

som någon sa, ring sverker

Visa signatur

Citera om du vill ha svar

Permalänk
Hedersmedlem

Konstigt, varför kontaktade du inte komplett direkt när du märkte att det var 2 st exakt likadanna ordrar (hur visste du att de var exakt samma?).
Inte råkat klicka på köp 2gånger?

Permalänk
Hedersmedlem

Re: komplett scam!

Citat:

Klippt från komplett.se

Citat:

Ej uthämtade försändelser
I de fall kunden väljer att inte lösa ut beställd försändelse debiteras kunden kostnad för motsvarande frakt, tur och retur, samt postförskottsavgift. Olika avgifter gäller beroende av beställd vara enligt: Komponenter Hämtas inte en beställning ut från Posten debiteras fraktkostnad tur och retur samt en administrativ avgift på f.n. 150 kr exkl. moms. RMA-nummer är inte ett sätt att avboka en order. Detta görs genom Konto-sidorna under fliken order. Komplett PC Om du inte hämtar ut din PC som du har beställt eller inte returnerar den i enlighet med lagen kommer kostnader påfölja. Detta är kostnader som uppstår i samband med produktion, installation, testning, re-engineering och ligger mellan 1500:- till 2500:- SEK inkl moms.

Så, allt har hanterats enligt normala rutiner för ett postorderföretag.

Inte konstigt att du blir debiterad om du helt enkelt skiter i att lösa ut ett paket utan att ringa eller kontakta dem på något sätt.

Ring dem igen och berätta lugnt och sansat situationen. Jag tycker det här problemet borde kunna lösas lätt.

Ändrade förresten din topic.

Permalänk
Medlem

La du två ordrar?

Eller säger du att Komplett la till en likadan order?

Märkte du inte att det kom två orderbekräftelser i så fall? Mysko.

Visa signatur

Det var inte bättre förr... men det är faen så mycket sämre nu...

Permalänk
Medlem

Varför inte skriva till Komplett istället i vänlig ton där du Bestrider deras krav pga att dom har gjort fel och skickat dig dubbelt med grejer.

Brukar vara det bästa när det inte funkar på nåt annat sätt att kommunicera mellan sig.

Om det inte hjälper ändå så tala om för dom med vändande post att du tar kontakt med din konsumentvägledare för rådgivnig som mycket väl kan sluta i Allmänna reklamationsnämnen om Komplett insisterar att du ska betala för frakten av det felaktigt expedierade paketet.

Men som tidigare sagts skulle du ha tagit kontakt med Komplett på en gång och talat om för dom att du hade blivit dubbelexpedierad så hade du säkerligen inte haft nåt problem nu.

För din skull hoppas jag att du har all korrespondens mellan dig och Komplett sparad för om du har fått medelande om ett paket så har du ju ditt på det torra.

Permalänk
Medlem

Företag brukar vara villiga att lösa missförstånd och det sista dom vill är att få en massa förbannade kunder efter sig. Ring och förklara!

Visa signatur

nämen tjenare