Permalänk
Medlem

köra utan batteri?

Kan man köra laptop utan batteri, eller är de olika på olika modeller?

För om man ska ha datorn som desktop replacement och inte vill slita ut batteriet i onödan, kan man köra utan batteri då när man använder adaptern?

Visa signatur

[Datoribyrålåda]-[2500K]-[16GB DDR3]-[120 GB SSD + 60GB SSD + 1TB HDD]-[4TB USB3]-[4TB NAS]

Permalänk

Ja du kör ju nät då o då används ju inte batteriet alls.
Alla modeller går nog att köra via nät eller batteri.

Visa signatur

Stefannorr: Dell 9300-1,86 ghz-1024 -60 GB/7200-NEC 6500-Nvidia Geforce 256 mb-17 WXGA

Permalänk
Medlem

ok, men visst blir batteriet sämre om man kör enbart nät med batteriet i typ 10 timmar om dagen i ett par år. För det blir ju varmt och så.

Jag tror det skulle kännas bättre att ha batteriet ur när man inte behöver det.

Visa signatur

[Datoribyrålåda]-[2500K]-[16GB DDR3]-[120 GB SSD + 60GB SSD + 1TB HDD]-[4TB USB3]-[4TB NAS]

Permalänk

Mitt batteri har suttit i typ 3 och ett halvt år,och de funkar fint ännu de få ggr ja använt de( max 10 ggr)

Visa signatur

Stefannorr: Dell 9300-1,86 ghz-1024 -60 GB/7200-NEC 6500-Nvidia Geforce 256 mb-17 WXGA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Overhard
ok, men visst blir batteriet sämre om man kör enbart nät med batteriet i typ 10 timmar om dagen i ett par år. För det blir ju varmt och så.

Jag tror det skulle kännas bättre att ha batteriet ur när man inte behöver det.

Värmen dödar, men inget annat, förutom åldern då, och att man kör ut dem.
Så är laptopen inte varm runt batteriet, oroa dig inte. Men ska du någon gång i veckan flytta på datorn, då ska du inte ta ut batteriet, det är bara att vara dumsnål att plocka ut det.