Permalänk
Medlem

STORT razor-irritationsmoment.

Hej!
Har nu haft min razor diamondback chameleont i ca 2 veckor.
Nu har det kommit ett sjukt irreterande ljud när jag vänsterklickar, alltså mouse1. Detta ljud kommer nästan varje gång jag klickar och är lite högfrekvent av sig, jag står inte ut, det låter som om jag är petig men detta går inte.

Har jag rätt att lämna tillbaka musen för såhär ska den ju inte vara ?

Om nån vet nån plats jag kan ladda upp ett ljudstycke så kan jag visa er hur det låter, minst 2mb.

mvh / sebbeharry

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

upl.silentwhisper.net

Visa signatur

THOR Lorride / Intel i7 3770K / GeForce GTX 680 / Corsair 16GB DDR3 1600MHz /
THOR Display IPS LED by Fujitsu / 23"

Permalänk

Var låter det någonstans? Ur musen, datorn eller högtalarna?
vidareutveckla

Visa signatur

Jesus and I hates you.
Om du vill ha min uppmärksamhet så bör du klicka "citera".

Permalänk
Medlem

Det låter ur musen, liksom högfrekvent "pipande" varje gång jag trycker på musknappen, detta är grymt irreterande.
Har ingen aning om vad jag ska göra, ska jag maila jmedata (där jag köpte den) tycker ni ?
/ sebbe

EDIT : har lagt upp två .rar filer med lite ljud från musen nu, hur gör jag så att ni kan ladda ner dem utan att logga in med mitt användarnamn ?

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Bara länka till dom, vi behöver inte ditt användarnamn.

(Gå till "My files", klicka på filnamnet och sen kommer det upp en ruta med länken)

Permalänk
Medlem

bah! Diamondback är minsann ingen riktig Razer. Den enda riktiga Razern är Boomslang 2000. Stor som hela handflatan och UNDERBAR att hålla i. Kommer nog aldrig tillverkas en lika bra mus igen

Visa signatur

System:
Intel E4400, 4096Mb DDR2 RAM, 4x HDD tot: ~1100GB, Geforce 8800 GTS 640MB, NEC DVD Writer
Bärbar: Dell Inspiron 2200
System idag: Core i7 6700k, 2xGTX1080 SLI, 16GB RAM, SSD, HDD, m.m.

Permalänk
Medlem

låter det som du säger så ska du lämna tillbaks en datormus ska inte låta nånting.

Permalänk
Medlem

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload1/musklick.rar
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload8/musklick2.rar

Det låter värre när man sitter här för min mic kunde inte ta upp ljudet så bra, testa o höj ljudet när ni lyssnar.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Högfrekvent ljud? Jag tycker det låter som ett gångjärn som behöver smörjas. Kanske någon trasig "packning" eller två ytor som tar i varandra som resulterar i ljudet. Hur som helst, det är inget du ska behöva tolerera. Gå till affären du köpte musen och kräv en ny.

Permalänk
Medlem

jaaa, exakt så, som om den behövde smörjas eller något.
har skickat iväg ett mail till jmedata nu.
/ sebbe

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

haha har likadant på min jävla mus det stör nåt enormt...går säkert o fixa på nåt sätt
onödigt o prova med 5-56 kanske ..orkar inte plocka isär skiten heller =/(

Visa signatur

;)

Permalänk
Medlem

jag har samma öväsen med

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

haha nån får fixa en lösning
jag är inte så mycke för o sitta o exprimentera med saker o ting speciellt inte när ja behöver den till o spela Quake ...jobbigt om man pajjar den

Visa signatur

;)

Permalänk
Medlem

min logitech mus låter också högfrekventa ljud, fast varje gång jag rör på den. och det som låter är min hårdisc, jag vet... låter skummt men så e fallet. bara nära jag använder den musen.

Visa signatur

[Pc-laptopP4 2,2 512mb 2.2TiB Extern 15"+19"]--[Ibook 12" 1,3Ghz g4 60GB 512MB]--[Mac Mini 1.83 Intel Core duo, Superdrive, 1Gb 80gb]

Permalänk
Medlem

har samma ljud på min razer db, sen har jag nåt konstigt ljud på min mx 510 oxå :/ fast den piper konstant, db:n gnisslar mer när man använder mus1.

Permalänk
Medlem

skapligt störigt med tanke på att det bara är vänster musknapp som "gnisslar" oxå ...verkar ju va ett skapligt barndomsproblem ..iofs har ja för mig boomslangen hade nåt liknande ljud på vissa oxå

Visa signatur

;)

Permalänk
Medlem

Ahahaha! Så jobbigt men ändå roligt ljud

Försök hitta en tunn,tunn gummiplatta att lägga mellan den lilla klickknappen på musens kretskort och den stora plastbiten som du trycker på. Eller så kan du prova med lite icke ledande fett (silicon kanske?Inte siliconlim såklart) där emellan.

Visa signatur

"Normalbegåvade människor hänger inte på sweclockers. Här samlas eliten och idioterna."
Citera mig så hittar jag tillbaka.

Permalänk

har samma problem.

Permalänk
Medlem

Lyssnade faktiskt på ljudet och kan säga att jag har inte det problemet eller några konstiga oljud from knapparna.
Har Razor D.
Däremot så stör jag mig att sido knappar sitter på samma axel så när jag spelar så har jag både ducka och hoppa på dom knapparna och det är lite svårt att skilja dom åt eller jag kommer åt båda funktionerna.
Sitter man och väntar på fienden och när den kommer ut och skall skjuta så kommer jag åt även hoppknappen.
Irriterande inget för stora händer.
Måste limma på nåt så jag får större yta på dom sidoknapparna.
Annars är musen bra.
Gillar scrollknappen den är fet så den passar mig.

Permalänk

det är ju lätt den skönaste musen..men de jävla gnida ljudet.. om man ska kalla d så..är för jävligt

Permalänk
Medlem

jag har en db hör inget ljud :S har haft den i ca 2 månader

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem med min mus, men det börjar försvinna nu. Det beror på att knappen gnisslar när den tar i en annan yta i musen. Jag har läst om olika sätt att lösa problemet. Du kan ju försöka skicka tillbaks musen och få en ny, men risken är ju att det är likadant på den. Jag orkade inte med att skicka in min. Annars kan du ju fixa det själv genom att öppna musen och slipa ner den lilla grejjen som gnider emot, alternativt kan du applicera någon form av smörjmedel där. Mitt gnisslande håller ju på att försvinna nu så jag gör nog inget åt det. Jag tycker att det är ganska värdelöst att det får bli såhär,grrrrr, men musen är helt underbar i övrigt.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

Hur fick du upp den??

Permalänk
Medlem

Jag har inte öppnat min men det skall finnas en skruv under bakre glidgrejjen.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

mm. så det är fler som har problemet, det är så grymt irreterande, mit har blivit samma ljud på höger musknapp nu också.
Har fått en fraktsedel från jmedata nu men 2-4veckor, vettefan om man orkar med det :/
Ska nog testa att öppna musen på nåt vis och kolla läget där inne

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Du kan hitta mer info här: http://razer.tigga.org/phpBB2/

Det finns trådar där om samma sak, och hur man öppnar den. Tänk på garantin bara. Good luck.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

Min låter också. Det är inte själva klicket som låter, utan gnisslet kommer när man trycker lite löst på vänsterknappen. Den tar emot nånting, antagligen den högra. Om man istället för ut den mot vänster så att den går fri, så låter det inget. Ljudet uppstår om jag skakar musen också.

Dessutom, de två extraknapparna på vänstra sidan vill bara vara en knapp. Jag har tydligt två olika ljud när jag klickar men det spelar visst ingen roll. Har ändrat i musinställningarna, och den utför båda knapparnas inställning oavsett. Den högra sidans knappar funkar däremot, men de sitter ju totalt jättefel till så de är inte praktiskt användbara till nånting.

En kompis köpte också en sån här mus samtidigt, och hans högra extraknappar funkar inte alls. Verkar vara riktigt smäck. Funderar starkt på att gå tillbaks till min MX510 istället.

Permalänk
Medlem

Alla min aknappar funkar perfekt, kan vara svårt att använda sidoknapparna i spel men jag använder dom mest till macron i Maya ändå. Tråkigt att det inte funkar som det skall om du har följt anvisningarna.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

Re: STORT razor-irritationsmoment.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebbeharry
Hej!
Har nu haft min razor diamondback chameleont i ca 2 veckor.
Nu har det kommit ett sjukt irreterande ljud när jag vänsterklickar, alltså mouse1. Detta ljud kommer nästan varje gång jag klickar och är lite högfrekvent av sig, jag står inte ut, det låter som om jag är petig men detta går inte.

Har jag rätt att lämna tillbaka musen för såhär ska den ju inte vara ?

Om nån vet nån plats jag kan ladda upp ett ljudstycke så kan jag visa er hur det låter, minst 2mb.

mvh / sebbeharry

Har en Razer DB och den låter också på det sättet nån gång då och då. Jag har haft den i 4-5 veckor och räknar kallt med att ljudet skall försvinna efter ytterligare en tids användning, man får nöta på den lite grann!

Visa signatur

Coqrogue

Permalänk
Medlem

yes, ska nöta lite på min med , känns bara så surt med ljudet men annars är musen helt otroligt grym

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"