Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
Medlem

HTPC Program

Är det någon som kan tipsa om nått bra htpc program??....

hur funkar dom??? kan man ha vanliga xp åxå eller???

Tänkte de e ju bra å ha ett htpc prog när man har touchscreen få "knapparna" är ju större i dem programen.....

nån som har någon erfarenhet av "Meedio HTPC"

tack på förhand

Permalänk
Medlem

Ska du ha windows så ger jag min röst på meedio. Finns många bra plug-ins till det oxå.

Permalänk
Medlem

ok, men hur funkar det??? kör man forfarande xp å sen öppnar meedio i xp då eller? :S

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wrazxc
ok, men hur funkar det??? kör man forfarande xp å sen öppnar meedio i xp då eller? :S

Jupp. Man öppnar meedio precis som ett vanligt program.

Permalänk
Medlem

Ja, kör på Meedio! Det funkar klockrent. Kolla in http://www.meedio.com

Permalänk
Medlem

Jag har själv provat på Win XP MCE 2005, funkar jävligt bra och klarar allt jag använder. Har även provat GeexBox som kan köras utan hårddisk, antingen på usb-minne eller via cd. Det är väl lite mer funktionsfattigt, men funkar bra beroende vad du har för krav.

Permalänk
Medlem

www.geexbox.org

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Medlem

hmm....känns som att man vill ha något lite seriösare

Permalänk
Medlem

jag röstar också för Meedio

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

http://www.freevo.org

Verkar rätt ok också, har dock inte testat. Linux.

Permalänk

Min röst faller på Media Portal som dessutom är gratis.
http://mediaportal.sourceforge.net

Permalänk
Hedersmedlem

*Flyttad*

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600KF • GTX 1080 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Lägger min röst på MCE 2005 hade tänkt att köra någon linuxhistoria först men jag är glad att jag valde MCE istället enda minuset är att det inte finns med svensk EPG ännu men det är inte omöjligt att fixa till.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xtermin8
Lägger min röst på MCE 2005 hade tänkt att köra någon linuxhistoria först men jag är glad att jag valde MCE istället enda minuset är att det inte finns med svensk EPG ännu men det är inte omöjligt att fixa till.

det var någon här på forumet som hade fixat ett eget...

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Jo jag har en fungerande EPG för sverige men det var lite pillande innan det gick igång om man såger så.

Visa signatur
Permalänk

Jag röstar också på Meedio och jag har testat en hel del andra program.

De största fördelarna med meedio är:

* Inbyggd mediaspelare! Ett måste för min del eftersom jag avskyr att inte få spelaren seemless integrerat med Frontend programmet. Allt annat går fetbort. Man vill inte se rutor/kontroller/fönster som blinkar till innan spelaren går igång... Sen buggar de flesta tredjepart spelare ur förr eller senare och man tvingas ta till tangentbordet för att sparka lite på den...
* Stort formum där man kan posta och snabbt får svar
* Bra guider för hur man kan gömma operativsystemt så det inte syns
* Windows baserat (jag har testat freevo/MYhtv men förr eller senare får man för sig att nyttja något tredjepartsprogram (eller spel) som inte finns på Linux).
* Massor med plugins och en del skins på Meedio.com bådar för att man får till gränssnittet som man vill ha det!
* Hyfsat enkelt att göra egna skins.

- Nackdelen är att det kostar stålar... men smakar det så kostar det... tror inte det ligger mer än på några hundra spänn (fast jag kan ha fel).

Visa signatur

"Open Source programming is like sex, one mistake and you have to support it for the rest of your life." (M. Sinz, CBM Inc.)

Permalänk
Medlem

min röst går till media portal, ett open source program, som hela tiden blir bättre. desutom är det gratis

media portal är enligt min mening mycket bättre än både meedio och MCE och jag har testa de båda.

Visa signatur

Io, cerevisia! = Oj, öl!

Permalänk

MCE2005 med tillhörande fjärrkontroll!

Det självklara alternativet.