Permalänk
Medlem
Citat:

Det är avståndet till din telestation där spray finns "installerat". Så, det är din längd helt enkelt.

OK, för avståndet stämmer inte med den uppkoppling jag har nu och det ska ju i så fall vara samma station (huvudstationen). Skiljer över 200 meter ..

Visa signatur

"Ge daj inte"

Permalänk
Medlem

Lokationen på stationen är inte hemlig. Innehållet är skälet till skyddsklassningen. De har funits på orientiringskartorna i alla tider.

samma sak gäller mein arbetsplats. Den är klassad som känslig. En liten diskret kåk på 200 Meter med logga på fasaden

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAHP3369
OK, för avståndet stämmer inte med den uppkoppling jag har nu och det ska ju i så fall vara samma station (huvudstationen). Skiljer över 200 meter ..

Jadu, det är konstigt.
Jag får samma.

Permalänk
Medlem

Borde man inte kunna få fetare upload än 1Mbit om man bor 200m ifrån stationen? :\

Visa signatur

(\_(\
(=’ :’)
(,(”)(”)

Permalänk
Medlem

har 279 meter

Visa signatur

Samsung 27" Odyssey G60SD OLED QHD 360 Hz - Fractal Design North Svart - MSI GeForce RTX 4080 Super 16GB Ventus 3X OC - AMD Ryzen 7 7800X3D - G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Flare X - Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 2048GB - MSI MAG B650 Tomahawk WIFI - MSI MPG A1000G PCIE5 1000W

Citera för svar

Permalänk

"cable=-1", det var något nytt. Jag har alltså -1 meter till telestationen.

Visa signatur

ECS 945P-A | Intel Core 2 Duo E6300 1.86GHz | 2x Corsair Value PC5300 DDR2 1024MB | Gainward GeForce 7950GT 512MB,1,4ns DDR3 | 2 x Samsung SpinPoint 250GB SATA2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ketchup Man

Nej, det är ett fel som har skett.

Visa signatur

[ 3.6GHz EM64T | 2GB DDR2 533MHz | 2x160GB 8MB | 256MB X850XT PE | Audigy2 ZS | 24" TFT | GigaWorks 7.1 | DVD+/-RW DL ]
[ 2.2GHz Northwood | 1 GB RDRAM | GF4 Tit 4600 | 1x80 2x120 1x250 | 19" Trinitron | 18,1" TFT ]
[ Börja om från början... Formatera om på nytt! ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ketchup Man

Läser du hela tråden så förklarar jag varför på ett ställe.

Får du meddelande om att du kan få spray samtidigt?

Permalänk

Hihihi.. Innan när den där Karlskronabredbandsgrejen funkade så talade den sidan om för mig att jag har 250 meter till min telestation!

Helt ok..

Permalänk
Medlem

Jag har hittat ett nytt sätt.

Sök om du kan få bredband på telias hemsida.

På "resultatsidan" högerklicka och välj egenskaper. (IE)
Då kan du se sökvägen till resultatsidan under "Adress:", så här blir det hos min morsa:

h t t p://w w w3.telia.se/bredband/nytt/order2.aspx?riktnr=08&telenr=747xxxx&apps=19&cul=2470&ss=LÄN&kc=&em=&ec=0&et=0&dd=2005-05-06&in=HSI&sp=24000&st=N0&query=5

cul = längd.
ss = telestation.
kc = eventuell understation kanske?

Alltså, min mor är kopplad till telestation LÄN och har 2470 meter.
Vet att det stämmer så det fungerar.

Permalänk
Medlem

hehe, smart...

Permalänk
Medlem

Hmmm för mej står det bara:
"Grattis, du kan få Spray Bredband Light
Klicka på beställ-knappen nedan för att beställa." eller "Bredband 8000" om jag väljer det men jag får inte veta hur långt det är till telestationen...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Står det på telias hemsida?
Jag tvivlar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Står det på telias hemsida?
Jag tvivlar...

Telias sida ahhh då har jag missförstått någonting sorry!:D

Edit/Med hjälp av Telia sidan lyckades jag luska ut att jag har 2574 meter till telestationen...
Låter lite långt tycker jag :(/Edit

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Gulligt; 170 meter till min telestation. Ganska långt om jag själv får säga det. Stationen kan inte vara mer än ca 35-45 meter ifrån hyreshuset här. Kan till och med se den. Man vet ju aldrig hur dem har grävt ned kablarna. Dem kan ju gå kvarteret runt

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nisslass

Då kan du se sökvägen till resultatsidan under "Adress:", så här blir det hos min morsa:

h t t p://w w w3.telia.se/bredband/nytt/order2.aspx?riktnr=08&telenr=747xxxx&apps=19&cul=2470&ss=LÄN&kc=&em=&ec=0&et=0&dd=2005-05-06&in=HSI&sp=24000&st=N0&query=5

cul = längd.
ss = telestation.

Stämmer bra det också. Kunde bara kolla grannens nummer mn då det mäter 180 meter och jag vet att jag har cirka 130m så får man säga att det stämmer. Bra att få fram lite knep att kolla avstånd. Nackdelen med Telias sida är att man ej får resultat om man redan har ADSL, för min del är det ointressant eftersom jag har så nära men andra som nu kanske vill uppgradera till 24Mb är väl mer intresserade av avståndet

Visa signatur

Asus M5 A97 R2.0| Corsair Vengance DDR3 16GB| AMD FX 8350| Gigabyte HD 7950 3072Mb *2| Nätagg Corsair AX1200| Logitech Z4 samt QPAD QH-90 vid spelande eller lyssnade på film/musik| Det styrs av Windows 10.
Jösses vad gamla prylar man har :)

Permalänk
Medlem

Den var snygg. Mina ledningar har blivit trettio meter längre i vinter

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

3400 på mitt andra abbonemang.. Det abbonemang jag har Telia 8000 på går ej att söka på eftersom det redan är inkopplat.. Hur lyckas ni med det om ni nu har bredband redan?
På mitt andra abbonemang har jag 3310 meter till stationen. That sucks
Jag vill ju ha 24Mbps!
Aja, får väl klara mig på 8Mbps ett tag till..

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Konstigt, på BBB's sida så står det 2614 meter, Spray säger exakt 3000 meter.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Tror att spray avrundar en hel del.
Testa med telias istället om du inte har telia redan dvs.

Jag har inte adsl över huvud taget men jag kollar åt andra ibland.

Permalänk

Enligt telias hemsida så kan jag inte beställa bredband av dem vilket är ganska konstigt eftersom att jag har haft telia 8000 i snart 1 år?!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frostfield
Enligt telias hemsida så kan jag inte beställa bredband av dem vilket är ganska konstigt eftersom att jag har haft telia 8000 i snart 1 år?!

Beror troligtvis på just att du redan har Bredband från dem. Du kan icke köra flera ADSL-abonnemang på ett telefonnummer.

Permalänk
Medlem

Hittar det inte på deras sida, någon som kan ge en länk?
Telias sida alltså.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus
Beror troligtvis på just att du redan har Bredband från dem. Du kan icke köra flera ADSL-abonnemang på ett telefonnummer.

Då brukar det dock stå att man redan har ADSL.

Badboll? Gå in och välj att du vill beställa adsl och gör en kontroll mot ditt telefonnummer.

Edit: http://www3.telia.se/bredband/nytt/order1.aspx

När du kommer till resultatsidan så ändras ju URLen och där ser man längd och vad telestationen heter.

Permalänk
Medlem

http://www3.telia.se/bredband/nytt/order2.aspx?riktnr=018&tel...

mysigt värre 19 meter. BBB säger 30 så det borde ju stämma det där.

Visa signatur

Main: GA-P35-DQ6, Q6600,8800GTS, 2gig Balistik 8500
Server: "4300, 12TB Lagring

Permalänk

I Norge har Telenor en egen sida. Riktigt bra tycker jag!
http://kapaks.telenor.net/kapaks/index.jsp

Fast inte spesielt kul att ha 5964 meter

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk
Medlem
Citat:

cul = längd.
ss = telestation.

känns som det är lite så där.. eller så beror det på vilken station, vet inte.. iaf

jag fick 1000m på spray, 1620m på telia och bbb 1100m. på uvtc fick jag 1200m tidigare och fick 700m på spray för nåra veckor sen.

Vet att stationen närmst mig e full (HÄS=hässelby)..så den gör väl en koll mot spångas telestation..och dit är det lätt nån kilometer från mig

Visa signatur

"Jesus got away easy.....one day on the cross, a weekend in hell and all the hallelujahias for eternity"

Permalänk
Medlem

Alltså, du är ju bara kopplad till en telestation. Kan ju vara understation eller något.

Jag tror på telias test framför de andra.

Permalänk
Medlem

ja tror på bbbs eftersom ja har bbb :D.. bostream va likadant.. hade bara 1000m drygt till stationi HÄS.. dock är en kompis som bor..700-800 meter ifrån mig kopplad till spånga, och den har han i sin tur 1000m till drygt.. så det är väl den som telia testar mig på då? jag vet inte..skiter i det endå..kan endå få vdsl

Visa signatur

"Jesus got away easy.....one day on the cross, a weekend in hell and all the hallelujahias for eternity"

Permalänk
Medlem
Citat:

cul = längd.
ss = telestation.

Fan vad nice. Du ska ha en stor tack för ha kommit på det här. Tidigare har jag kollat genom spray och dom avrundar så det blir inte exakt. Du är en exemplariskt sweclockers

Visa signatur

aquaren