Permalänk
Medlem

A8N-SLI Delux - Ljudproblem

Jag har problem med mitt ljud, det vill inte riktigt fungera. Jag har ett Asus A8N-SLI Delux moderkort, och det finns ett inbyggt ljudkort i det (jag vet det är inte det bästa, men jag ska fixa ett annat, vill bara ha ljud nu). Jag har installerat drivrutinerna som följde med och när jag testar högtalarna fungerar det inte som det ska.

Jag testade att köra ljud genom Winamp och man hör lite Väldigt svagt om man sätter volumen på max.

Programet som följde med för att testa högtalarna spelar volumen som den borde vara, problemet här är att mina sidohögtalare inte fungerar. Jag har testat alla möjliga lösningar som går, sidorhögtalrarna fungerar inte, men de andra gör det.

Någon som har en aning om vad som kan vara fel?

Kör Windows XP Pro 64-bit
Högtalarna är inte sönder

Permalänk
Medlem

Samma problem här. Har A8N SLI.

Har 5.1 system. kör med det inbyggda ljudkortet.

Front högtalarna, centern, o subwoofern fungerar som d ska.
Men d bakre högtalarna vägrar bara att lämna ifrån sig ett ljud.
Det är inget fel på dem.
Har testat drivrutinerna som fanns på skivan o sen dem senaste som finns.

På moderkortet sitter det en 24pins konakt, men jag har bara en 20pins från agget.
Men det borde väll inte ha med saken att göra, d ska fungera smärtfritt ändå?

Boveang - färgkodningen var inte samma på datorn som det var på mitt surroundsystem, jag satte mina fel först.

Tacksam för hjälp

Permalänk
Medlem

Jag har ett likadant moderkort och har inget problem alls med ljudet.
Har du ställt in allt som det ska vara i ljudeffekthanteraren? Den ligger i kontrollpanelen.
Kolla så att ni satt kablarna efter färgerna som prgrammet visar.

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Medlem

Jo, kablarna är rätt insatta.

Har ställt in i det programet.
Men det är ju bara att man ska ändra till 6-kanaligt istället.. eller?

Det finns väl inga andra inställningar som är av betydelse?

Vad har du för drivrutener?
så man har några som man vet säkert fungerar.

Tack