Telia bredband, räkningsstrul

Permalänk
Medlem

Telia bredband, räkningsstrul

Hej

Nu är det så här att Telia Bredband har missat att skicka en räkning för förra kvartalet, så nu har de/tänker fortsätta skicka en extra räkning/månad för att komma ikapp.
Deras argument på hurvida de får göra så eller inte är att det är kunden som ska hålla reda på om man får räkningen eller inte. Får man den inte så ska man kontakta dem och begära en räkning...

Får de verkligen göra så?

Mvh
Anders

Visa signatur

Winfast K7ncr 18dpro | Sempron 2400+ @ 1800mhz | Geforce 6200 | 512 PC3200 | Soundstorm | Samsung 40gb + Seagate 80gb | NEC 2500A | Benq Dvd-spelare

Permalänk
Medlem

Yes..de får det. Var glad för att smetar ut skulden. Betalade för lite ett tag och trodde jag kanske skulle komma undan. De har stenkoll de rackarna
Hoppas du sparat lite

Visa signatur

MÄÄAKLUBA

Permalänk
Medlem

ja du ska hålla koll på sånt.

Permalänk
Medlem

Tyvärr är det så. Och Telia är otroligt dålliga på att lyssna på sina kunder när det gäller ekonomiska saker. Jag fick en räkning nu för tre månader trots att abbonemanget är uppsagt och jag egentligen bara behöver betala för en halv månad. Kan de skicka ut en räkning på bara den halva månaden istället? Nä! Då ska jag behöva betala deras tre månader och sen behöva vänta ett jävla tag på att få tillbaka mina pengar.
Jävla skitföretag.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

Hmm, tror jag betalt rätt iaf men har ändå fått det utskicket

Visa signatur

Gaming 1: Asus ROG Strix B650-A Gaming Wifi, AMD Ryzen 7 7800X3D 4.2GHz, Thermalright Peerless Assasin 120 SE ARGB - White, Kingston Fury Beast Black 32GB (2x16GB) EXPO / 6000MHz , ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4070 Ti Super 16GB OC - White, Kingston Fury Renegade 2TB, Corsair RM850X 850W, Win 10 Home x64, Acer Predator 27", Philips 23", Logitech Performance G502, Logitech G915, SteelSeries Arctis 5 2019 Edition |

Gaming 2: Asus Z97-A, i7-4790K 4.0GHz, Cooler Master Hyper TX3, Corsair Vengeance Pro 16GB, Asus GTX1070 8Gb OC, Corsair RM750X V2 750W, Win 10 Pro x64, Acer Predator 27", Philips 23", Logitech Performance G502, Logitech G915, SteelSeries Arctis 5 2019 Edition |

HTPC: Mac mini (mitten 2011), 2,5 GHz Intel Core i5, 4Gb 1333 MHz DDR3,250 Gb SSD.

Permalänk

1770kr här, dom skickade allt på engång.

Permalänk
Medlem

Det är faktiskt din skyldighet att hålla reda på om du får räkningar för en tjänst. Står i de allmäna avtalsvillkoren för de flesta tjänster.

Så, ja, de får göra så här.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Tyvärr är det så. Och Telia är otroligt dålliga på att lyssna på sina kunder när det gäller ekonomiska saker. Jag fick en räkning nu för tre månader trots att abbonemanget är uppsagt och jag egentligen bara behöver betala för en halv månad. Kan de skicka ut en räkning på bara den halva månaden istället? Nä! Då ska jag behöva betala deras tre månader och sen behöva vänta ett jävla tag på att få tillbaka mina pengar.
Jävla skitföretag.

Ovanstående däremot har de inte rätt till, ring till dem igen och kräv att få räkningen tillrättad. Att du pratat med en kundtjänstperson som är oerhört lat och inte orkar klicka på ett par knappar och skriva en rad i deras system ger dem inte rätt att hålla inne på dina pengar och sedan återbetala dem utan ränta. Vägrar de att skicka ut en räkning till så kräv då ränta på pengarna du ligger ute med.

Visa signatur

--
Mats

Permalänk
Avstängd

1900:- på en och samma gång.