JAIL-TOWER (Nytt project) Massor av bilder

Permalänk
Medlem

Som vanligt blev det väldigt bra ;).

Visa signatur

"Vi kämpar, det är på allvar."

Permalänk
Medlem

Snyggt! väldigt snyggt!

Såg att skärmkabeln hängde ut därbak! Ska du göra nått med den eller ska den få hänga där o se ut som en kabel?

Visa signatur

I wrote this!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viper84
Snyggt! väldigt snyggt!

Såg att skärmkabeln hängde ut därbak! Ska du göra nått med den eller ska den få hänga där o se ut som en kabel?

Nja jag får se hur det bli när det är klart,kanske murar i den i fogen?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jo det skulle nog bli snyggt!

Annars kanske det bara går att måla den koppar färgad eller liknande så att den ser lite äldre ut och passar in bättre?

Visa signatur

I wrote this!

Permalänk

Go kväll!

Har börjat att fixa till locket till akvariumet.Köpte lite delar på classe.

Började att borra hål i plexiplattan

Köpte såna här skarvar (till trädgårdsslangar)

Dit satta i plexit

pumpen på plats (Det ska vara 2 st En 1048 och en 1250)

Slangen sitter inte fast,därav lite sne.Sätter inte fast slangarna förräns allt är på plats

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ser fint ut, fast de där kopplingarna brukar vara rätt duktiga på att läcka lite!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snus
Ser fint ut, fast de där kopplingarna brukar vara rätt duktiga på att läcka lite!

Nej inte om man gör det riktigt.Men har man dom i trädgården där man sliter å drar i slangen så då börjar dom läcka.Här sitter dom ju fast

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Smart lösning med skarvarna tummen upp!

Permalänk
Medlem

Kommer det inte höras en del när vattnet rinner tillbaka till akvariet?

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erkaa^
Kommer det inte höras en del när vattnet rinner tillbaka till akvariet?

Varför skulle det göra de???Hur menar du?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ja slangen som sticker ner i akvariet... Eller skall den vara under vattnet ?

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erkaa^
Ja slangen som sticker ner i akvariet... Eller skall den vara under vattnet ?

japp det kommer 2 st slangar i botten (1 till varje pump).så det kommer att vara ca 30cm vatten över dom slangarna.:) Så det kommer inte att låta nåt.

Det som fattas i tanken nu är fronten å bak skall kläs i nån akvariummatta(typ nån fejksten eller nåt liknade.Skall även köpa svart sand att ha i botten (3-5cm)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

tufft=)
keep going! väntar med längtan på slutresuiltatet..

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Fast det skulle vara ganska passande med ett svagt dropande ljud nu och då...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

svart sand i bottnet?

Permalänk

väldigt fint! får se när jag får ut tummen ur....
och börjar med min nästa burk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av o0ski
svart sand i bottnet?

Svart sand i vattenkylningen??
Låter inte så lockande tycker jag.

Elitemodd, du får nog ta och dammsuga dina fläktar lite sen också ;P

Permalänk
Medlem

sand i botten av valfri färg och sedan en genomskinlig skiva ovanpå som agerar lock / avskiljare så att sanden inte flyttas runt i akvariet.

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk

Var i väg till den lokala zoo butiken och inhande matrial idag.

Svar på ovan inlägg

Varför skulle sanden flytta runt.Har haft fiskar i 15 år och alldrig varit med om att sanden flytter runt:confused:
+ att det är ju inte sand som finns i sandlådan,det är ju mer sten

raQzo.
Nä fläktarna skall vara som dom är!

Köpt en stenliknade platta som man limmar fast med sillicon (jewel)

Fyllt på med svart sten

Bak

Fram

Visa signatur
Permalänk
Medlem

okej nu förstår jag hur du tänker, det finns ingen risk för att slagarna suger upp någon liten sten då? eller ska slangarna sitta fast ovanför botten?

Blir grymt fint i alla fall

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raQzo
okej nu förstår jag hur du tänker, det finns ingen risk för att slagarna suger upp någon liten sten då? eller ska slangarna sitta fast ovanför botten?

Blir grymt fint i alla fall

Nja utblåsen är inte klara än,skall försöka fixa till nån kul grej!

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

ska du ha ett akvarium i ditt chassi?

Visa signatur

CPU Intel P4 3,4ghz MODERKORT i925X MINNE 1024 mb dual channel ddr2 GRAFIKKORT X800Xt 256mb PCI-e HÅRDDISK Maxtor 250gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av get123
ska du ha ett akvarium i ditt chassi?

japp men andvänds som tank:p

Visa signatur
Permalänk
Medlem

det är alltid lika kul att titta in i denna tråd o se alla trevliga updates

off: Elitemodd, du har inte lagt upp bilder på ditt/dina akvarium nån stans? skulle va kul o se.

Visa signatur

"Din bakgård är en kyrkogård och du har ett mini-auswitch i källaren? Nä precis, fast i kyrkan hittas detta." -Hipshot

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hetzz
det är alltid lika kul att titta in i denna tråd o se alla trevliga updates

off: Elitemodd, du har inte lagt upp bilder på ditt/dina akvarium nån stans? skulle va kul o se.

Det beror lite på att jag har lessnat nu,haft det så länge.så jag har sålt dom.

Faktiskt så hade jag bara detta yngelakvarium kvar:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

men du elitmodd tänkte på en sak... slangarna som ska ner i vattnet se till så att utsprut och insugen är på motsatta sidorna i vattentanken så att du inte får in lite halvjummet vatten i vattentanken frånd et som precis kommit ut ur sysstemet

bara en tanke

Visa signatur

i5-11600K 3.9 Ghz @ 4.9 Ghz, ASUS ROG Strix Z490-A Gaming, Corsair RM850X 850W / 80+ Gold, Fractal Design Celsius S24 / 240mm, Fractal Design Define C
Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) / 3200MHz, 5070Ti x3
///If you Dance with the Devil, the Devil don´t change, the Devil changes you

Permalänk
Medlem

Ojoj.. Fan vilket ballt bygge... men jag tycker att du ska ta bort en sidan där du har de stora plexi fönstren och sätta på en pansardörr, för att få den äkta "Fängslande" känslan. Sen tycker jag att dina knappar på fläktkontrollen inte var så passande... kanske lite armeringsjärn där också, iaf metal
Men annars är det riktigt ballt!!

Permalänk

Tja här kommer rätt mycket bilder nu:)

Målat en kant runt tanken.En tunn plexi skiva i botten så att sugpropparna på pumpen suger fast.= sitter stadigt

Var på classe och köpte nya anslutningar.Dessa är mycket bättre då man kan trä slangen rakt igenom,det sitte gummipackingar i,så man behöver inte vara rädd att det kommer igenom nån fukt

Satte in mitt epox 8RDA+ med barton 2500 1gig ddr ati 9800 pro
Allt detta sitter ju i taket

Lite bilder på mitt sleevade antec 480w

För att få ut pinnarna ur molexkontakten tog jag en gammal pensel.Tog bort stråna å borrade upp till lagomt hål.Funkade kanon

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Snyggt som fan du! Smart lösning med penseln också

Permalänk
Medlem

Det blir bättre och bättre! Det är underbart snyggt måste jag säga!

Visa signatur

(19:11:16) Håkan: Vill du ut och festa med Jessica?! :D
(19:12:08) Holgersson: Ehm, vae?!
(19:12:31) Håkan: Jag har inget hår =)