Ännu en HTPC
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=44022...
Där har ni mitt bygge. Postar bilderna här också.
Mvh Simon
Jag har jobbat lite med ett bygge av en datorlåda nu under veckan och blev klar igår.
Tänkte jag skulle posta lite bilder. De första bilderna kommer från en gammal tråd där jag visade hur jag bytte från orginalkylaren till en zalman hp-80 på mitt mini-itx 1200Mhz kort.
Datorn kommer användas som htpc/server. Hårdvaran ser ut ungefär såhär:
Mini itx med VIA 1200 Mhz processor.
DDR minne på 256 mb.
En Seagate 160 gb och kanske även en Maxtor 160 gb.
Planen för bygget var att jag skulle kyla processorn med den stora grafikkorts kylaren från zalman.
Och att jag även skulle kyla nätagget passivt, med hjälp utav 2 st orginalkylare till P4:or.
Lådan skulle igentligen bli byggd i Aluminium, men skitet kostade för mycket så det fick bli trä istället.
Vilket jag fick utsågat av en granne. Valet av träslag blev körsbär. Har ännu inte bestämmt om jag ska olja in det eller inte.
javafan här kommer lite bilder.
Bilder på processorkylningen:

Här börjar det, båda kylarna avtagna.

Där kan ni se hur jag filat ner en fläns på nord och sydbrygge kylaren. Det blev den stora farliga vinkelslipen i brist på annat

Fick göra lite ghetto med fästena för att kylaren skulle sitta så bra som möjligt.

Baksidan blev också lite ghetto, med olika storlekar på de där tumskruvarna.

Nästa sak att göra var att borra hål i den där tunna värmeledaren, som sitter på baksidan på grafikkortet. Men inte denna gången, den kommer bli skruvad i klumpen som sitter på processorn.

Lite slipat på baksidan av den där grejjen som håller fast röret. Efter att jag borrat där.

Kylaren fastsatt, ser bra ut.
Annan vinkel, man behöver ju inte ha den så sned som jag hade den på den bilden.

Det var lite tajt med ström till moderkoret, men de gick bra ändå.

Ännu en bild på den sneda kylaren

Där vilar kylaren lite mot minnet. Har det dock inte så nu, om man nu skulle ha otur och kortsluta något.

Bilder på modifiering av nätagget:

Bilder på bygget av lådan:

Lite övrig info:
Tanken var väl att jag skulle kunna köra datorn väldigt tyst, genom att ha fläktarna på väldigt lågt varvtal.
Och det tycker jag att jag har lyckats bra med, kör dom nu på 7 volt och ett motstånd som man får med zalman fläktarna.
Jag kan ju säga att den inte ger ifrån sig så mycket ljud.
Fläktarna placerade jag så att den där nere blåser in luft och den där uppe blåser ut. För att få bra luftflöde.
Idle tempen på processorn ligger omkring 50 grader, och vid DIVX film ligger tempen på typ 54 grader.
5d mkII 35 1,4 L 24-70 2.8 L 135 2 L 70-200 2.8 L IS