Permalänk
Medlem

K700 - mp3-överföring, hur gör jag?

Hej!
Har precis köpt en datakabel så att ja kan koppla ihop min K700 och datorn. Båda sakerna hittar varandra men hur överför jag mp3:or från datorn till telefonen och hur överför jag bilder från mobilen till datorn?
Skulle bli jätteglad om nån hade kunnat hjälpa mig med det, jag håller på att bli knäpp...

Permalänk
Medlem

Tyvärr så går det ej att skicka biler från mobil till dator med datakabel, det enda som går är tvärtom (dator --> mobil).

Lämna tillbaka kabeln och skaffa en bluetooth-adapter ist. Med den kan du skicka allt, bilder, mp3, spel m.m.

Hur du skickar mp3-filer med kabel vet jag ej, men med en BT-adapter så är det snorenkelt.

Visa signatur

It´s Sony or nothing

Permalänk
Medlem

ok! tack för hjälpen!
det är ju skitdåligt att man inte kan göra det! Men jag ska göra som du sa o köpa en bt-adapter istället!

Permalänk

Jag kan då göra det med min Z600, ta emot och skicka filer med kabel alltså. Kanske annorlunda med K700i dock.

Visa signatur

db^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av storstark
Jag kan då göra det med min Z600, ta emot och skicka filer med kabel alltså. Kanske annorlunda med K700i dock.

Men kan du skicka bilder med den? Alltså de bilder du tagit med kameran.

Visa signatur

It´s Sony or nothing

Permalänk

Ja. Eller jag skickar väl inte, väljer fil och klickar på download i fma. Men hur som helst går det att skicka och ta-emot.

Visa signatur

db^

Permalänk

Jag har en USB kabel till min K700 som jag kan överföra allt med (det jag vill iaf). Mp3 låtar, bilder, animationer, teman m.m.

Tog bilder som jag hade på datan som jag tagit med min vanliga digitalkamera och förde in dessa i mobilen och använde dom som calling faces. Bättre kvalitet men mindre i storleken kb. Överaskade mig lite trodde dom skulle vara grymt mycket större..

Var nära att köpa Sonys original kabel i butiken men frågade innan om man kunde överföra Mp3 och bilder med kabeln men det kunde man ju inte så då fick jag denna kabel istället, samma pris eller möjligt något billigare..
Funkar kanon.. Laddar även genom USB:en..

För över en Mp3 till mobilen på ca 3,5mb tar ca 2-3min.. Lite jobbigt men men..

Visa signatur

Matte!

Permalänk
Medlem

Fattar inte hur folk kan köpa originalkabel för 5-600.. det är ju liksom en sketen usb-kabel bara. Både jävligt mkt smidigare o billigare för en bt-usb dongle för under 300

Visa signatur

9950X | X670E | 64GB/6000MHz | RTX4080 | 990Pro | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Funkar överföringar och liknande med denna?

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=306887&cks=PRL

Är det förövrigt den billigaste man hittar?