Hjälp med domän namn - Sidoprodjekt på G

Permalänk
Medlem

Hjälp med domän namn - Sidoprodjekt på G

Har tänkt dra igång ett sidoprodjekt här hemma på fritiden. Är ett webdesign/scanning/fotografering prodjekt med allt va det innerbär som folk ska kunna komma och få hjälp med här i runt om i Sandviken,Hofors,Valbo,Gävle,Storvik... ja, rent sakt här runt om kring i trakten.

Det man ska kunna få hjälp med är att få hjälp med att ta fram en inte allt för avancerad hemsida åt företag, föreningar mm. Även kunna komma med bilder för in scanning till dvd/cdrom. Till priser som är mycket billigare än dom fotobutiker som ligger här omkring.

Som sagt,..ett litet sidoprodjekt som jag tänkte dra igång på min fritid. Ev att det kan bli en större grej av det hela om jag ser vilken respons jag får.

Men det jag nu skulle ha hjälp med, är ju själva domän namnet till det hela. Har länge kört med namnet "MaxxLing" när jag har gjort något grafisktjobb.

Så då har vi följande alt:

- Maxxling.com
- Maxxlingdesign.com
- Hyttgatan.com ( då jag bor på Hyttgatan )
- Hyttgatandesign.com
- ??

Ni får jätte gärna komma med egna förslag till det hela.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 samt en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
• GreeniX 800 G4 SFF i5 | Intel Core i5-8500 | 16GB | GeForce RTX 3050 6GB | 500 GB NVMe SSD | Windows 11 Home
• ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Företag i behov av enkla sidor är oftast verksamma i traditionella branscher och är av min erfarenhet föga imponerade av dubbla X och utländska ord. Samma sak verkar gälla föreningar och privatpersoner som inte vet hur man scannar.

Så, vad sägs om att utnyttja ditt efternamn eller nåt annat seriöst? Vad heter ditt bolag till exempel?

För övrigt så baseras värderingen av kantstötta människor på samma sak som feltryckta frimärken, tillgång och efterfrågan.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasc
Företag i behov av enkla sidor är oftast verksamma i traditionella branscher och är av min erfarenhet föga imponerade av dubbla X och utländska ord. Samma sak verkar gälla föreningar och privatpersoner som inte vet hur man scannar.

Så, vad sägs om att utnyttja ditt efternamn eller nåt annat seriöst? Vad heter ditt bolag till exempel?

För övrigt så baseras värderingen av kantstötta människor på samma sak som feltryckta frimärken, tillgång och efterfrågan.

Jag har inget bolag, och vet inte om det kommer att bli något bolag heller. Utan det hela kommer att bli ett sidoprodjekt här hemma, inget mer.

Vad menar du med "föga imponerade av dubbla X och utländska ord" ?

Så, vad sägs om att utnyttja ditt efternamn eller nåt annat seriöst ?
Jo..visserligen,..har ju funderat lite på efternamnet. Men det känns inte så speciellt lockande med "lindstrom.com / lindstromdesign.com", eller hur ? =/

EDIT: "föga imponerade av dubbla X och utländska ord". Du syftade på namnet "Maxxling". Men det är inte utlänskt, utan helt och hållet svenskt.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 samt en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
• GreeniX 800 G4 SFF i5 | Intel Core i5-8500 | 16GB | GeForce RTX 3050 6GB | 500 GB NVMe SSD | Windows 11 Home

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av liv&helvete
Jag har inget bolag, och vet inte om det kommer att bli något bolag heller. Utan det hela kommer att bli ett sidoprodjekt här hemma, inget mer.

Vad menar du med "föga imponerade av dubbla X och utländska ord" ?

Så, vad sägs om att utnyttja ditt efternamn eller nåt annat seriöst ?
Jo..visserligen,..har ju funderat lite på efternamnet. Men det känns inte så speciellt lockande med "lindstrom.com / lindstromdesign.com", eller hur ? =/

Inget bolag? Se till att du är överens med Storebror Staten om det bara.

Med "föga imponerade av dubbla X och utländska ord" så menar jag att de personerna det lät som du vände dig mot inte tycker ett påhittat namn i stil med "MaxxLing" är nåt annat är lite fånigt, likaså att slänga på "Design" hit och dit, du skulle ju scanna bilder och kanske formge nåt.

Jag litar bra mycket mer på lindstrom.se än maxxdesign.com.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem
Citat:

Håller med till fullo.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Med "föga imponerade av dubbla X och utländska ord" så menar jag att de personerna det lät som du vände dig mot inte tycker ett påhittat namn i stil med "MaxxLing" är nåt annat är lite fånigt, likaså att slänga på "Design" hit och dit, du skulle ju scanna bilder och kanske formge nåt.

Men om jag nu vill dra igång något som , säg "hobbyprodjekt"... vad skulle staten kunna göra åt det ? Menar,.. vad har dom med att göra vad jag gör på fritiden ?:confused:

lindstrom.se
lindstrom.com
lindstrom.net
lindstrom.org
lindstrom.nu
lindstrom.info
lindstrom.biz
lindstrom.co.uk
lindstrom.st
lindstrom.ws
lindstrom.cc

Är upptagna enligt "Loopia.se"

Det enda i "Lindstrom" väg är; "lindstrom.org.uk", och det var väl kanske inte det jag var ute efter. =/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan du inte göra nått flashigt av dina initialer då typ köra lite engelskt stuk på det hela typ www.jayloo.se eller det kanske inte är någon bra idé vid närmare eftertanke

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hyttgatan.com då? Det låter rätt bra tycker jag. Är ju inte helt ovanligt att företag namnger sig efter stället där dom har kontor/affär/krog mm.

Edit: Eftersom du ska vänta dig till svenska kunder enbart så kanske hyttgatan.se är bättre än .com, iaf jag tycker .se ger ett seriösare intryck.

Permalänk
Medlem
Citat:

Men om jag nu vill dra igång något som , säg "hobbyprodjekt"... vad skulle staten kunna göra åt det ? Menar,.. vad har dom med att göra vad jag gör på fritiden ?:confused:

lindstrom.se
lindstrom.com
lindstrom.net
lindstrom.org
lindstrom.nu
lindstrom.info
lindstrom.biz
lindstrom.co.uk
lindstrom.st
lindstrom.ws
lindstrom.cc

Är upptagna enligt "Loopia.se"

Det enda i "Lindstrom" väg är; "lindstrom.org.uk", och det var väl kanske inte det jag var ute efter. =/

Jag fick uppfattningen att du skulle erbjuda hjälp mot betalning.

Jag kan inte hitta på domännamn åt dig, jag gav bara ett förslag, du får väl vara lite kreativ, jlindstrom.se?

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk

att använda "design" är lite väl mycket -90 tal.

Permalänk
Medlem

studiolindstrom.com ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Borde väl inte vara något problem, ska ju t.o.m. finnas en snabbskatteblankett för de som köper tjänster av privatpersoner, och för dessa privatpersoner som säljer.

Visa signatur

"Gee Bender, how are you going to get past those bars?" "I don't now, I guess I just have to BEND them! Moron!" -Bender

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nilstastic
att använda "design" är lite väl mycket -90 tal.

Välkommen till dom vuxnas värld.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag fick uppfattningen att du skulle erbjuda hjälp mot betalning.

Jag kan inte hitta på domännamn åt dig, jag gav bara ett förslag, du får väl vara lite kreativ, jlindstrom.se?

"jlindstrom.se" skulle ju kunna gå. Värt att skriva upp...

Dahpluth: Det gör det ??? Vore ju toppen i så fall...

Zear0x: studiolindstrom.com låter mer som en foto atteljé.

vb: hyttgatan.com har ju alltid funnits med i bilden, då jag endå bor och ska bedriva det hela därifrån, så att säga. Och visst... .SE är ju bättre än .COM då jag endå ska bara bedriva det för svenska kunder, helt rikigt.

EDIT: Va fan är det här ??? "hyttgatan.com" - Rokk & Roll undergound ?????!!!
EDIT2: Ja,ja...har nu reggat "Hyttgatan.se" endå.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

"jlindstrom.se" skulle ju kunna gå. Värt att skriva upp...

Dahpluth: Det gör det ??? Vore ju toppen i så fall...

Zear0x: studiolindstrom.com låter mer som en foto atteljé.

vb: hyttgatan.com har ju alltid funnits med i bilden, då jag endå bor och ska bedriva det hela därifrån, så att säga. Och visst... .SE är ju bättre än .COM då jag endå ska bara bedriva det för svenska kunder, helt rikigt.

EDIT: Va fan är det här ??? "hyttgatan.com" - Rokk & Roll undergound ?????!!!
EDIT2: Ja,ja...har nu reggat "Hyttgatan.se" endå.

jlindstrom.com skulle lätt kunna blandas ihop med klädmärket JL. Heter hon inte något liknande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leumen
jlindstrom.com skulle lätt kunna blandas ihop med klädmärket JL. Heter hon inte något liknande.

J Lindeberg

Permalänk
Avstängd

Studiojorgen.com?

Visa signatur

c-(`_´Q) - <(^-^)>

-05a och astuff. Lovar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leumen

JOHAN Lindeberg har också initialerna JL ja. Men jag tänker inte på dancing queen när jag käkar sill.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem

Rövarspråket kanske

www.lolinondodsostotroromom.se

Visa signatur

AMD Athlon64 "venice" 3200+ @ 4100+/2600 Mhz | Asrock Dual Sata II HT @ 1040 Mhz | 1024 MB Corsair VS 3200 @ 5/6 div | ATI C3D X800GTO @ 16 pipes | Tagan 480 W | SuperPi 33 s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gosub
Rövarspråket kanske

www.lolinondodsostotroromom.se

Liiiiiiiiiiiite långt, kanske.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

lindstudios.se ?

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sAnden
lindstudios.se ?

Nu har jag redan riggat "hyttgatan.se", men tack för förslaget.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

okej det ska nog bli bra ska du se

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus