Hur duger denna skärmen för spel?

Permalänk

Hur duger denna skärmen för spel?

En Dell "17 UltraSharp Flatscreen, 16 ms responstid.
?

Visa signatur

P4 3.4 Ghz, 1024 mb RAM, Geforce 6800
17" TFT

Permalänk
Medlem

illa

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eckim
illa

Avancerad kommentar, baserad på?

Skulle tro att han anser att 16ms skulle vara för mycket. Det är dock ganska dumt att säga så. Märkningen på TFT-skärmar verkar vara jäkligt subjektiv, där tillverkare mäter på olika sätt.

Dessutom beror det ju på VAD du ska spela! Många upplever att 16ms fungerar bra i spel.

Bästa tipset är ju att testa innan du köper. Försök få se den i verkliga livet.

Permalänk

Jag tror inte det skulle vara något problem.. min LG 1930B med 25ms funkar prima i spel, jag har inte märkt någon ghosting!

Visa signatur

Intel Core i9 10900K | Gigabyte Z490 AORUS ELITE AC | Kingston 2x16GB DDR4 3600MHz CL 17 FURY | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC | Corsair Force MP600 1TB | Corsair Carbide 275Q | Corsair RM750X V2 750W

Permalänk
Avstängd

Det är så olika på olika skärmar. Jag såg när dom spelade Borthers in Arms på en Samsung 19" TFT skärm med 8ms (tror jag) responstid, jag blev inte imponerad, allt såg så suddigt ut. Jag vet dock inte om det var spelet eller skärmen som var felet

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

jag har en Hansol 19" LCD/TFT som har 20ms kan spela spel som CS & DoD Doom3, FarCry å andra shoot em up spel utan problem med suddig bild eller ghosting

ofta så brukar märkninen gälla upp till 20ms eller vad det nu står på skrämen.. den är inte sämre än märkningen men kan vara bättre i vissa fall...

EDIT: gå till en butik som har den skärmen du är intresserad av å be om att få prova den... sen kan du köpa den modell du blev nöjd med någon annan stans där det är lite billigare kanske..

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|Fedora Srv VM Host: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eckim
illa

Lägger till så att vår CS-vän kan se hur det ser ut "i verkligheten". Snor en graf från tomshardware, där de testar L90D+.

Den skärmen är specad "8 ms". Som ni ser är det ju ett väldigt väldigt relativt mått. Inte direkt så att man skulle påstå att den var "8 ms" om man ser till hela spektrumet. På samma sätt är det med alla skärmar. Det fuskas hejvilt! Inte säkert att "8 ms" är bättre än "12 ms".