Permalänk
Medlem

9600. hur klockvänligt?

har en polare som har ett 9600 från connect3d. vi mekade dit zalmans passiva griafikkylning på det med fläkten:)

undrar bara hur pass man kan dra upp core coh mem utan att det kraschar.
orginal clock coren: 324 nu: 375
orginal clock mem: 203 nu: 244

alltså hur mycket skulle man kunna dra upp dem? är ju som sagt en rätt ordentlig kylning på..tack hej

Permalänk

Find max mem, find max core. Är det så svårt?

Permalänk
Medlem

jo jag är medveten om det, men frågan är om det är trovärdigt..
undrar bara om någon mer kunnig kan säga på ett ungefär hur mycket man kan klocka det

Permalänk
Medlem

det e väl bara att testa

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

545/340 har jag på mitt 9600XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apocalyptica
545/340 har jag på mitt 9600XT

Att jämföra med ett XT är endast missvisande, då dom oftast har 3.3 eller 2.8ns minnen samt RV360 core.

Dom 3 9600kort jag har provat har alla klarat över 430MHz på coren med hyffsad aktiv kylning (Sämsta CPU kylaren man kan hitta). Minnet brukar gå någonstans mellan 240MHz och 270MHz, kan ju hända att din poolare har skräpverision, men jag har svårt att tro att det skulle klocka så dåligt då jag provat 3 olika.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AkeroN
jo jag är medveten om det, men frågan är om det är trovärdigt..
undrar bara om någon mer kunnig kan säga på ett ungefär hur mycket man kan klocka det

Det är trovärdigt ja. Den letar ju tills den får artefakter, bättre och mer precist kan det inte bli. Sen om du kan leva med dem och lite till kan du ju alltid dra upp ännu mer.
Dessutom skulle en "kunnig" bara säga åt dig att alla klockar olika eftersom det är det som är sant.

Permalänk
Medlem

Hmm... Verkar vara ett SE kort precis som mitt. Testa att hitta max core/mem och posta sedan resultatet här, tillsammans med en liten review om tex något spel gick bättre efter klockning.
(Ex. Farcry FPS före vs. Farcry FPS efter klockning)

Visa signatur

APB=Vår tids Gestapo