Nostalgispel. Screenshots

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nienithaur
http://www.c64gg.com/Images/D/Duck_Tales.ip.gif
http://agdb.net.ru/images/duck_tales_1.jpg
http://agdb.net.ru/images/duck_tales_2.jpg

Ducktales: The Quest for Gold. Grymt bra spel, tror dessutom inte det har nämnts tidigare i tråden.

Det påminner mig om ett annat disneyspel jag spelade till C64. Man var Kalle och skulle köpa saker till knattarnas lekplats eller något sådant. Det fanns olika jobb man fick ta och tjäna pengar och så kunde man köpa leksakerna.

Någon som kommer ihåg vad det hette? Det var relativt snygg grafik och var rätt så roligt ett tag innan man tröttnade på att försöka få ihop pengar

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
Någon som kommer ihåg vad det hette?

Donald Duck's Playground. Förbaskat kul

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Hehehe, det där spelet ägnade man några timmar åt.. kommer ihåg när man fastnade och klickade på dödskallen som då sade något i stil med "The house beckons you". Med andra ord skulle man då tillbaks till huset för där kunde man gå vidare.
Vidare anser jag att slutet på detta spel är bland det blodigaste och vidrigaste jag sett...

Om jag gjorde fel i slutet ja Tog la lite tid att komma på att man skulle använda dockan eller vad det var

Permalänk

Faan vad najs!!

www.digger.org finns Digger för alla möjliga plattformar!
Skön DOS-nostalgi!

Har nog inte spelat detta spel sen typ '84-'85... Avslöjade jag just nåt om min ålder?

Visa signatur

::.. KDE Neon ..::
Home | MAME Arcade
Spelkonsoler

Permalänk
Medlem
Citat:

Oj oj oj vilka minnen du gav mig om jag har lirat det där spelet

Visa signatur

AMD Ryzen 5950X || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || MSI MEG Ai1300P PCIE5 1300W || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || MSI 4090 SUPRIM X || Samsung G9 ultrawide 32:9 VA || Arctis Nova Pro Wireless || VR: HTC vive, Pimax 5K XR, Valve Index, Meta quest 3 ||

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MackeB
Tycker de flesta av era nostalgispel är alldeles för nya. Nostalgi börjar väl någonstans med Commodore 64?

//M

--------------------------------------------
www.hotell24.se

Men.. hej och hå. Nostalgi är väll inte en bestämd tid. Är ju upp till var och en. Jag hade C64 och Amiga och Sega och Nintendo 8-bit. Ändå tycker jag PC spelen från 94 och framåt är det jag får mest nostalgikänsla ifrån. Då man spelade nätvärk med polare och hade skoj.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk

Mm jag ville bara ha det 666 inlägget här....

För övrigt tycker jag Ultima 8 Pagan är ett av de bästa spelen som någonsin släppts. Har någon en screenie?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cat cracker
Mm jag ville bara ha det 666 inlägget här....

För övrigt tycker jag Ultima 8 Pagan är ett av de bästa spelen som någonsin släppts. Har någon en screenie?

Inte säker på att det är rätt spel men jag tror det. Var iaf första jag hittade på google, testa det nästa gång.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 5800X3D||32Gb@3.6GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk

Helt rätt spel du hittat en bild på - den där scenen utspelar sig just i början av spelet.
Mycket bra spel med stor frihet Lite svårt bara, tyckte jag då iaf.

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem

Ojoj, klassiker.. fick det med datorn jag köpte har jag för mig. Massa FMV och skit.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av davidrone
Inte säker på att det är rätt spel men jag tror det. Var iaf första jag hittade på google, testa det nästa gång.

http://agdb.net.ru/images/ultima_8_1.jpg

Jodå det där är Pagan. Jag vet att den finns där ute men tack för att du la upp en bild.

Den går förövrigt inte på XP system... och Dosbox är alldeles för dålig för att köra den bra... en windows patch har inget SFX och förtar därav känslan.

Förtvivla icke, ni som vill spela det, hjälp är tydligen på väg...

http://pentagram.sourceforge.net/index.php

Hoppas och väntar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Just så var det! Tack för det!

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Inte någon av mina egna favoriter kanske dock gillade syrran det där spelet väldigt mycket kommer jag ihåg

Permalänk

Return Fire! Det har man spenderat många timmar på. Har tappat bort min skiva dock. Ska börja leta bums

Permalänk

Return Fire 2 är grymmare ^^

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem

Maniac Mansion, sitter och lyssnar på MM-musiken för tillfället, så jävla skön

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

BRA GREJJOR!

Jag laddade ner någon deluxe pc-version för några månader sedan och spelade igenom. Fast det var mycket roligare på NES.

Visa signatur

It's every man's dream to have a penis so large that he must hire a small boy to carry it.

Permalänk
Medlem

det finns ett spel som liknar schack....du flyttar dina gubbar ungefär som schack pjäser,men istället för att man slår ut en pjäs,så får man istället slåss om vem som ska förlora pjäsen....och nej,det är inte battle chess jag pratar om.
när man ska till att slå ut en pjäs så öppnas ett combat fönster som man sen får styra pjäserna i....har man en riktig tur så kan tex en bonde slå ut damen:).

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
det finns ett spel som liknar schack....du flyttar dina gubbar ungefär som schack pjäser,men istället för att man slår ut en pjäs,så får man istället slåss om vem som ska förlora pjäsen....och nej,det är inte battle chess jag pratar om.

Archon I, II och III.

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem

yepp,thats it:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Måste bara kritisera alla ägg som tjötar om tiden hela tiden!! Nostalgi är en KÄNSLA som nån klok person skrev. CS är nostalgi för mig öven om det inte är 20 år gammalt. Det är att man känner "o fan vad kul det var på den tiden (kanske 4-5 år sedan men asmycket kan ha hänt sedan dess, ett helt liv kan ha förrändrats!) då vi satt o spelade cs hela nätterna mot bottar, ojojoj det var tider det! Ni låter verkligen korkade som säger (ja men.... outcast är ju BARA 6? år gammalt och det räknas inte). Smart

Permalänk
Medlem

http://susning.nu/Nostalgi
http://susning.nu/Nostalgikick
http://susning.nu/Nostalgisk

så,låt oss nu lägga ner detta tjaffs.
detta är en tråd nostalgi spel...inte vad nostalgi är.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hipshot spelet är ju grymt kul...

Permalänk
Inaktiv

Det dät spelet är coolt. Har det nerladdat till datorn (gratisversion från företaget som gjort det)

Permalänk
Medlem

rekomenderar sidan *bort* om ni tycker om sådanna spel

älskar själv sånna spel! det VAR bättre förr

Inga länkar till den sidan tack /Garland Greene

Permalänk
Medlem

Appropå the-underdogs... Jag laddade ner SS 2 men jag har inte lyckats få igång det... Ville installera den nya texturpatchen och uppleva skräcken igen

Spelet klagar på att det inte kan hitta mitt grafikkort. Problemet dyker upp när jag startar ett nytt spel.

Permalänk
Medlem

maniac mansion är RIKTIGT bra nån som klarade ut det? jag lyckades inte =/

Visa signatur

[Citera]

Permalänk
Hedersmedlem

har inga bilder tyvär..men rock 'n' roll racing till supernintendo - vilket spel!

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pejN
maniac mansion är RIKTIGT bra nån som klarade ut det? jag lyckades inte =/

Jag klarade det på NES:et (och på pc) med fotokillen och bernard. Visst ska man kunna klara det med alla kombinationer av karaktärer?

Visa signatur

It's every man's dream to have a penis so large that he must hire a small boy to carry it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av meat4u
Appropå the-underdogs... Jag laddade ner SS 2 men jag har inte lyckats få igång det... Ville installera den nya texturpatchen och uppleva skräcken igen

Spelet klagar på att det inte kan hitta mitt grafikkort. Problemet dyker upp när jag startar ett nytt spel.

Du behöver installera nyaste patchen, tyvärr går det inte att patcha den versionen dom har