Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Hjälp med "signal out of range" i Vampire - Bloodlines

Permalänk

Hjälp med "signal out of range" i Vampire - Bloodlines

Hej.

Har två datorer detta inträffar på, en med ett Ti4200 och den andra med ett 6800GT grafikkort. Skärmarna är väl "hyffsat" nya..

När spelet startar upp blir skärmen svart och sen kommer det upp ett meddelande om "signal out of range". Detta kan man kringgå genom att trycka alt+tab ur spelet och sen in i det igen. Då ser man alla laddningsbilder utan problem, fram tills det att main menu ska visas. Då inträffar samma sak, bara det att det hjälper inte att alt+tab:a denna gången.

Spelets grundinställning ligger på 800X600X32, uppdateringsfrekvensen vet jag inte. Jag har provat olika frekvenser på skärmen utan några resultat.

Någon som kan ge mig lite tips på hur jag löser detta? All hjälp uppskattas!

Permalänk
Medlem

Hade samma problem som du tidigare. Ta upp "Kör" och skriv in "dxdiag", välj fliken "Ytterliggare hjälp" och tryck på knappen "Åsidosätt..." I rutan som kommer upp väljer du "Eget värde" och skriver in en frekvens som du vet skärmen klarar av, t ex 60. Fungerar det så kan du prova att öka till så mycket du vill, och sen bara sänka det om det inte funkar i spelet.

Visa signatur

[Deepcool Quadstellar Infinity] [AMD 7800X3D] [Gigabyte RTX 3080 Ti VISION OC 12G] [ASUS TUF GAMING X670E-PLUS] [Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB] [Samsung 990 Pro 2TB] [Corsair RM850X V2 White] [Phanteks Glacier One 360D30 White] [LG OLED48C2] [iFi Audio ZEN DAC v2] [Philips Fidelio X2HR]

Permalänk

Men om jag skriver in ett eget värde som jag vet att skärmen klarar av, är inte det detsamma som att välja "dölj lägen som skärmen inte kan visa"? Finns det något sätt man kan få reda på vilken frekvens som spelet har? Det går inte att starta upp det i Safe Mode heller.
Men jag ska prova lite olika frekvenser, återkommer med resultat.

*EDIT* Provat med alla tänkbara frekvenser, både i 800X600 och 1024X768 men till ingen nytta. Dags att köpa ny skärm kanske??

Permalänk
Medlem

Testa att öppna din grafikkortsmeny och ändra där.

Permalänk
Medlem

Har du ändrat i dxdiag? För det funkade bara när jag ändrade där, så om du bara pillat runt i grafikkortsmenyerna så prova dxdiag. Annars vet jag inte.

Visa signatur

[Deepcool Quadstellar Infinity] [AMD 7800X3D] [Gigabyte RTX 3080 Ti VISION OC 12G] [ASUS TUF GAMING X670E-PLUS] [Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB] [Samsung 990 Pro 2TB] [Corsair RM850X V2 White] [Phanteks Glacier One 360D30 White] [LG OLED48C2] [iFi Audio ZEN DAC v2] [Philips Fidelio X2HR]