Permalänk
Medlem

adobe premiere pro dual screen?

hej.
sitter här i premiere pro och redigerar en film. Jag har två skärmar och det hadde varit härligt att kunna få fönstret där den färdiga filmen att visas i skärm nummer två, är det möjligt?

tack på förhand
mvh jocke

Permalänk
Medlem

är det inte bara att dra över det fönstret till den andra skärmen..

annars vet jag att det går att koppla din firewire-sladd till dv-in på kameran, som du sen kopplar till en tv, då får du prewiev-fönstret direkt på tv:n..

Visa signatur

jo..

Permalänk
Medlem

tack för hjälpen, men det var inte det jag var ute efter.
det gick inte att dra fönstret över://

Permalänk
Medlem

Vet inte, men du kan ju expandera huvudfönstret så att det täcker båda skärmarna. Sen kan du placera prylarna som du vill. Antar att du ville ha filmen som fullscreen i skärm 2 men jag vet inte om det går.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Z]
Vet inte, men du kan ju expandera huvudfönstret så att det täcker båda skärmarna. Sen kan du placera prylarna som du vill. Antar att du ville ha filmen som fullscreen i skärm 2 men jag vet inte om det går.

det är just det som inte funkar, hur expanderar jag huvudfönstret?

Permalänk
Medlem

Du kanske måste ha det som expanded eller vad det heter istället för dual screens. Eller så får du ställa in det nån annan stans. Om du har ett Nvidia-kort skall det gå att ställa in i kontrollpanelen/Nview.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W