Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Det nya viruset som raderar MP3 filer..

Permalänk
Medlem

Det nya viruset som raderar MP3 filer..

Som ni säkert redan läst om >> Nopir-B viruset som raderar dina .mp3 filer på datan .. Börja uppdatera ditt Antivirus program .. Windows och firewall osv..

Visa signatur

Antec P180: - i5 4690K : - HyperX Savage 16GB 1600MHZ XMP : -ASUS Z97-P : - Corsair 520W : - 2x2TB HDD

Permalänk
Avstängd

Re: Det nya viruset som raderar MP3 filer..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malaco88
Som ni säkert redan läst om >> Nopir-B viruset som raderar dina .mp3 filer på datan .. Börja uppdatera ditt Antivirus program .. Windows och firewall osv..

Det heter DATOR!, för övrigt känns den här tråden felplacerad.

Visa signatur

Jag hatar anime | Socker ÄR knark | iRiver H320 Äger! | Vill ha en Mac Mini | Så skönt att vara ÖISare! |
"Leadership is the art of getting someone else to do something you want done because he wants to do it." - Dwight D. Eisenhower.

Permalänk
Medlem

hur sprids det som vanligt en fil i epost som man inte ska klicka på ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
hur sprids det som vanligt en fil i epost som man inte ska klicka på ?

Det ska vara ett p2p virus säger dom och ska vara som ett program som man kan kopiera DVD skivor men det är bara en fake som gör att du fölorar dina mp3 låtar på din dator

Visa signatur

Antec P180: - i5 4690K : - HyperX Savage 16GB 1600MHZ XMP : -ASUS Z97-P : - Corsair 520W : - 2x2TB HDD

Permalänk
Medlem

Oh no!

Panik!!!

Eller vänta nu...jag kör ju OSX.

Puh...

Visa signatur

Jag drar.

Permalänk
Permalänk

Är det APB som har skapat viruset lr? Tänkte isf om antivirus företagen får göra så att programmen stoppar viruset, eftersom det är meningen att det ska stoppa fil delning i form av mp3:or. Samtidigt tycker jag det är oerhört korkat att göra ett sådant virus med tanke på att det finns många som faktiskt köper sina mp3:or och betalar för dom, tror inte viruset skulle bli så uppskattat. Dessutom är det väl ändå olagligt att tillverka ett virus, oavsett om den har "goda" avsikter lr inte, det är ju trots allt olaga intrång i datorn.

Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

hm ! man borde kunna stämma dom isof för tänk om man har sina egna låtar på datorn och dom försvinner ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Var väl så att man misstänkte att det kom från Frankrike men vet ej vem/vilka som har gjort det.

Och virus brukar man inte göra för att vara snäll mot personer, tror man(skaparen?) skiter i att folk blir ledsna över att de förlorar sina piratade mp3or eller egna mp3or.

Permalänk
Hedersmedlem

*Flyttad*

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600KF • GTX 1080 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

OffT:Om jag någonsin får tag på idioten som skapade f*nstyget ska jag vrida nacken av'en

OnT: Man får väl uppgradera antiviruset igen då, eller försäkra sig om att det inte fugerar hos mig *spanar lite mot linux alternativet i min dualboot*

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |