Permalänk
Medlem

hmm alltså ni har väl jordade uttag, hehe.. annars är det ju inte så konstigt att saker brinner up..

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Hjälpsam

Grabben.. antistatpåsar är ledande fast de har hög resistans så det är inte ofta saker går sönder medn kan orsaka instabilitet och andra lustiga saker.. Kör direkt på kartongen istället...

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluf
Grabben.. antistatpåsar är ledande fast de har hög resistans så det är inte ofta saker går sönder medn kan orsaka instabilitet och andra lustiga saker.. Kör direkt på kartongen istället...

Det är säkert sant det du säger, men i manualen till min nyinköpta ASUS-planka så rekommenderas det att använda antistatpåsen som underlag om man kör kortet fritt på ett bord

Permalänk
Hjälpsam

hehe, puckat ASUS.. kör heldre på papp eller riktig plast. Antistat leder just för att den skall långsamt blöda ut eventuella statiska laddingar istället för att knistra och spraka.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Jag tror det är lungt, datorn har vart på som längst över en månad i sträck. Men just nu bara tio dagar, har vart utan internet ett tag... Och jag vet att antistat är ledande, är utbildad teletekniker själv så.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk

BAH! Kommer bilder på min imorgon.

Permalänk
Medlem

åhh... jag klarar verkligen inte av röriga datorer.. eller nåt annat rörigt heller för den delen

Permalänk
Medlem

Det förvånar mig att ingen spikat upp moderkortet på väggen och hängt upp resten i ståltråd. Jag körde min gamla Amiga 500 så för många år sedan. Hade det inte varit för min lille sons säkerhet så hade jag kunnat göra så nu också.
Upp till bevis. Vem behöver låda och kartonger när det finns väggar och tretumsspik?

Visa signatur

I am not a politician and my other habits are also good.

Permalänk
Hedersmedlem

Här är mitt bidrag

Jag kallar den DATTAN