Produkttest: NZXT Nemesis Elite Edition

Permalänk
Medlem

Ja det var ju inte speciellt snyggt. Och dom många säger så ser det väldigt plastigt och billigt ut. Men när man läser recentionen så ser man ju fakiskt att det är ett genomtänkt chassi med ganska bra möjligheter. En sådan sak som att sätta i 3st 120mm fläktar är ju ett stort plus. Men lite modifieringar här så kunde man ju få ett riktigt tyst chassi. Synd bara att det är så ohyggligt fult som sagt :/

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk

Jag tyckte det var ganska fint frammifrån, sticker ut från mänden och är stilrent.

Men det som förstör den är den grejen på ovansidan, matchar inte ihop med resten av chassit=/

Visa signatur

Intel i7 5820K 3.6Ghz@4.2Ghz | Noctua NH-D15 | 4x4GB Crucial Ballistix Sport DDR4 2400Mhz | Asus X99 Deluxe | MSI 780GTX | Samsung SSD 830 256GB | Seagate HDD ST3000DM001 7200rpm 3Tb | Fractal Design Arc | 6x140mm & 1x120mm (Silverstone AP Intake & Noctua Outtake) | Hp w2207 22 inch | Eizo S2000 19 inch

Permalänk
Medlem

Jag fick en tanke, varför släpper ingen tillverkare ett Gajmerchassi med kvalité som typ Lian Li eller något annat dyrt kvalité chassi?
För det finns ju en hel del som köper ruggigt trevliga system, sen så köper de en skit låda till det eftersom de tycker den e as snygg. Nästan alla Gajmerchassin verkar bara vara billiga budget chassin. Det här chassit verkar ju dock ha helt okej kvalité, fast inte på samma sätt som Lian Li/etc.

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cane-force
Jag tyckte det var ganska fint frammifrån, sticker ut från mänden och är stilrent.

Men det som förstör den är den grejen på ovansidan, matchar inte ihop med resten av chassit=/

Stilrent? Det är ju en styggelse. Bland de fulaste som finns i chassieväg. Plastskiten i fronten sabbar ju hela chassiet.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk

Ser ut som något hämtat ur nån robot-animé

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [nocturno]
Vill inte vara elak men när ska SweClockers rescensera ett "riktigt" chassi och inte dessa fjortisburkar? Har varit snålt med rescensioner på kvalitétschassin och istället väldigt många cheapochassin....

Alla kanske inte tycker som du... tror det finns störe andel folk som gillar game chassin en dem som gillar Lian li chassin...

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk

Kallar man detta chassi stilrent har man inte riktigt förstått innebörden av ordet.
Tycker det ser ut som ledaren i transformers armada. Sen undrar jag varför recensenten klagar på att det finns fem hdd platser när när det stod tre på pappret och skriver det som ett minus i slutet?

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem

ush.. osmakligt chassi

men de klart.. för en 13-14 årig CS lirande unge så impar de nog

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MegaN00bie
Kallar man detta chassi stilrent har man inte riktigt förstått innebörden av ordet.
Tycker det ser ut som ledaren i transformers armada. Sen undrar jag varför recensenten klagar på att det finns fem hdd platser när när det stod tre på pappret och skriver det som ett minus i slutet?

Jag tror att du (precis som många här pa swec) har missförstått vad stilrent betyder: Det betyder att saken (Chassiet i detta fall) har samma sil genom hela produkten. I detta fall: fult, plastigt, men genomtänkt. Så kan ni snälla sluta använda "Stilrent" som en ersättning för minimalistiskt (Lian-Li Etc) så blir alla glada.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk

Jag tycker inte om färdigmoddade/gamer chassin som tex. Thermaltake Xhaser eller vad det nu heter, men detta var bland de snyggare färdigmoddade chassin jag sett. De flästa gamer chassin brukar vad jag vet vara färgsprakande ihopkok bland neon och flashiga fromer som ofta leder till överdrift. Men denna håller sig till samma "tema".

Fattar inte vad som är så otroligt med Lian Li, det är ju bara en helt vanlig rektangulär auminiumburk, det jag gillar med den iförsig är att den är gjord aluminium och ger en kännsla av kvalité, men själva utformningen är högst fantasilös.

Men aja, har väl dålig smak kanske, vad vet jag...

Visa signatur

Intel i7 5820K 3.6Ghz@4.2Ghz | Noctua NH-D15 | 4x4GB Crucial Ballistix Sport DDR4 2400Mhz | Asus X99 Deluxe | MSI 780GTX | Samsung SSD 830 256GB | Seagate HDD ST3000DM001 7200rpm 3Tb | Fractal Design Arc | 6x140mm & 1x120mm (Silverstone AP Intake & Noctua Outtake) | Hp w2207 22 inch | Eizo S2000 19 inch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Alla kanske inte tycker som du... tror det finns störe andel folk som gillar game chassin en dem som gillar Lian li chassin...

Inte om man ser till kommentarerna här i forumet

Permalänk
Medlem

Min första tanke var, en blandning av Transformers och en kassa-apparat.

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Alienware AW3423DWF OLED 3440x1440 165Hz.

Permalänk
Medlem

Jag tycker fortfarande Antec och Chieftech + Cooler Master gör de snyggaste lådorna. Om jag var en ny chassitillverkare skulle jag snegla på dessa 3 tillverkare och göra lådor som håller samma höga kvalite och liknande design men kanke bara hälften av priset.

Det kan inte misslyckas anser jag.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Jag tycker fortfarande Antec och Chieftech + Cooler Master gör de snyggaste lådorna. Om jag var en ny chassitillverkare skulle jag snegla på dessa 3 tillverkare och göra lådor som håller samma höga kvalite och liknande design men kanke bara hälften av priset.

Det kan inte misslyckas anser jag.

Samma här, men jag tycker det inte är fel när tillverkare vågar göra något annorlunda.

Men favoriten är klart chieftec dragon eller Antec Sonata, men den kanske också är ful enligt alla andra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fult? Där kan alla avgöra själva vad de tycker. Jag låter min eftertraktade åsikt vara osagd.

Det roliga med detta chassi tycker jag är att det är ett av de första i denna stil som faktisk har en ganska genomtänkt utformning.

Bra bilder och fin recension förresten.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk

Äh, ser ju ut som om Apple har gjort den.

Visa signatur

Bajsmacka

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twin_Pixel

VA!!!!

Apple gör bara snygga chassin.

Detta chassit är ju verdervärdigt, det har ju ingen stil alls.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Medlem
Citat:

Öhh.. VA!? Apples chassin e stilrena och skitsnygga, det där är inte i närheten av att likna Apple. vaaaaakna!

Visa signatur

Obs: Ny burk sedan länge. Orkar säkert uppdatera signaturen en vacker dag.

AMD Athlon 64 3200+ @ 2,35GHz | Sparkle Geforce 6800GT @ 427/1160Mhz | 2x512Mb pc3200 400MHz
3dMark 01: 25566p | 3dMark 03: 13653p | 3dMark 05: 6036p | AquaMark3: 73,048p | SuperPI: 36s

Permalänk

Spot the irony, fellows.

Visa signatur

Bajsmacka

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LSD
VA!!!!

Apple gör bara snygga chassin.

Detta chassit är ju verdervärdigt, det har ju ingen stil alls.

Nja, ganska likt apples. Bara färgen som skiljer.

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiV3Rt
Nja, ganska likt apples. Bara färgen som skiljer.

Den är ju ljusår ifrån apple.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

fy fan va fula deras chassin är. tycker synd om den som köper sånt skit

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk

Herregud, varför skriver alla "fjortis chassi" eller "om man är 13årig cs fjortis så gillar man det nog" ?
Vad gör detta till ett fjortis chassi?
för att det har en annorlunda front?
Och många som skriver "usch, det skall vara lian-li, de gör stilrena chassin" tror inte ni vet vad ordet "stilren" betyder.

Visa signatur

i5

Permalänk
Medlem

men i detta fall är ju chassit inte så stilrent med den där boxen på taket.... att inte göra burken lite högre eller fasa in boxen i överdelen på chassit är ju helt obegripligt, men endå det kan ju förklaras när man sätter på en sån där front på chassit

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

Stilrent är detta chassi inte, ta bort skiten i fram och lådan på taket då blir det stilrent.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det enda jag tänker på när jag ser ett sånt där chassi är skärsår på fingrarna och hårddiskrack som vibrerar lika mycket som en flaggstång under en jordbävning, men men det kan ju vara min egen bild av det hela. Jag vet inte om jag är ensam om att tyck att alla chassin på marknaden är skit. Varför inte tillverka ett chassi med samma konstruktionskvallitet som en bilmotor? Med rejäla delar som med lätthet skall tåla med kraftig spark rakt in i sidan.

Är jag ensam om att tycka detta varför finns det inget chassi för privatpersoner som har tex 1cm tjockt Rostfritt stål som "skal"

En hittils mycket missnöjd sökare efter ett "riktigt" chassi

Permalänk
Gäst

Lilla tiger, vill du att ditt skrivbord ska gå sönder eller?
Hur lätt är det att bara en bilmotor fram och tillbaks till ett LAN.
Eftersom inget passar dig skulle jag råda dig att lära dig arbeta i rostfritt stål och bygga ett eget.

Permalänk
Medlem
Citat:

Spot the irony, fellows.

hehe trodde du var seriös

Visa signatur

Obs: Ny burk sedan länge. Orkar säkert uppdatera signaturen en vacker dag.

AMD Athlon 64 3200+ @ 2,35GHz | Sparkle Geforce 6800GT @ 427/1160Mhz | 2x512Mb pc3200 400MHz
3dMark 01: 25566p | 3dMark 03: 13653p | 3dMark 05: 6036p | AquaMark3: 73,048p | SuperPI: 36s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AeroToad
Lilla tiger, vill du att ditt skrivbord ska gå sönder eller?
Hur lätt är det att bara en bilmotor fram och tillbaks till ett LAN.
Eftersom inget passar dig skulle jag råda dig att lära dig arbeta i rostfritt stål och bygga ett eget.

Hmm har du hört talas om att datorn också kan stå på golvet och att alla inte tycker LAN är det skojjigaste som finns så ett 50+kg chassi är inga problem för mig iaf =D

Det där med byggandet skulle vara najs enda problemet att få ett sånt tungt chassi att hålla ihop äär att det måste vara i en "hel klump" exempelvis skäras ut i en CNC maskin och det tillåter inte min studentekonomi atm =D

Permalänk

Lan ska liras med laptops ändå, så...

Visa signatur

Bajsmacka