Permalänk

FarCry i 64 windows

http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2411
såg det här och blev lite glatt överraskad.

Visa signatur

X2 4200, POV 8800gtx,MSI k8n sli platinum, Kingston 4x512 hyperX 433mhz, Och ett stort Stacker.

Permalänk
Medlem

jo men man orkar ju inte använda nya 64 bitars windows

Visa signatur

amd64 3000+ @ 2000mhz,socket 939 MSI K8T NEO2, Radeon x800xt PE Powercolor 256 vivo Idle 35c~, 2x 512 DDR kingston 400mhz (Dualchannel), maxtor 80GB 7200rpm, Nec duallayer DVD-RW CPU- idle: 35 ~ cpu full: 51 ~ . 3dmark 05: http://service.futuremark.com/compare?3dm05=653428 NY: 61103dmarks

Permalänk

Nä inte nu men ngn gång lär man väl göra det.

Visa signatur

X2 4200, POV 8800gtx,MSI k8n sli platinum, Kingston 4x512 hyperX 433mhz, Och ett stort Stacker.

Permalänk
Medlem

Jag avinstallerade x64 igår, mycket som inte funkade till det. Speciellt äldre saker som inte har planer på att släppa nya drivrutiner, väldigt irriterande. Så man är tillbaka till gamla hederliga 32bitaren av XP, råder folk att vänta med x64.
Jag gjorde bara en bench med 3dmark05 i x64 och fick sämre än innan, möjligt att drivrutinerna till gfxkortet inte var lika bra eller att 64-bitars inte gör sig rättvist i den benchen men det kändes ju lite tamt.

Visa signatur

infowars - prisonplanet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeRonk
Jag avinstallerade x64 igår, mycket som inte funkade till det. Speciellt äldre saker som inte har planer på att släppa nya drivrutiner, väldigt irriterande. Så man är tillbaka till gamla hederliga 32bitaren av XP, råder folk att vänta med x64.
Jag gjorde bara en bench med 3dmark05 i x64 och fick sämre än innan, möjligt att drivrutinerna till gfxkortet inte var lika bra eller att 64-bitars inte gör sig rättvist i den benchen men det kändes ju lite tamt.

Har gjort det samma.. Bäst att vänta till nästa år innan man lägger in det .

Visa signatur

Spelburk: Cpu: A64 FX 55 |--| DFI NF4 SLI-DR|--| Gpu: EAX800XT-P/2DHTV/256MB PCI-E |--| Kylning: DD - H20 |--| Minne:PC4000 BallistiX Tracer 1024 x 2 |--|Server: Cpu: 2.8 Prescott |--| Minne: Ocz 1024 rev 2|--| Space: 1.5 TB |--| OP : Linux |--|
Kolla in Galleri för bilder på burkarna..

Permalänk
Medlem

Kolla dom här bilderna... wow vilken förbättring!
http://www.amd.com/us-en/Processors/DevelopWithAMD/0,,30_2252...

Permalänk

Fan va gött. får tanka patchen senare idag och kolla om 64 funkar så bra som det skryts om.

Permalänk
Medlem

behöver man ha win64 bitars eller räcker det med patchen till FCY

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bjonss13
behöver man ha win64 bitars eller räcker det med patchen till FCY

Ja du måste ha Win XP 64-bit installerat.

Ganska märkligt egentligen eftersom patchen inte har nåt med 64-bit o göra. Bara lite mer ögongodis som det i egentligen inte krävs nån 64-bits processor för, bara ett bra grafikkort.

Permalänk
Medlem

Jag installerade 64bitars förra veckan, fick mycket bättre grafik i såväl WoW som i CS:Source, bättre flyt o allting.

Har AMD64 3000+, 1gig ram, 9600XT graffe..

Permalänk
Medlem

Kan någon ge länk till 64 bitars windows?

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko

Vadå länk?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lite synd då man inte kan köpa Windows XP Professional X64 Edition skillt, utan måste köpa ett helt system.

Visa signatur

Apple Macbook Pro

Permalänk
Medlem

Länk där man kan ladda hem det. DVS Uppgradera till det. Är det inte så det funkar? Var det inte så att man bytte ut sitt gammla 32 bitars xp och fick 64 bitars versionen?

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Vad faan har dom gjort med sandstranden? Ser ju förjävligt ut.

Permalänk
Avstängd
Citat:

www.microsoft.com ?

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smilfink
Jag installerade 64bitars förra veckan, fick mycket bättre grafik i såväl WoW som i CS:Source, bättre flyt o allting.

Har AMD64 3000+, 1gig ram, 9600XT graffe..

Låter konstigt att du fick bättre grafik och att det flyter på bättre, för varken WoW eller CS: Source stöder 64bitars.

Permalänk
Medlem
Citat:

http://www.microsoft.com/windowsxp/64bit/default.mspx

Permalänk
Medlem

För de som är olagliga så finns ju en corp verre på dc på winx64, men inget jag säger ni ska ladda hem för det är OLAGLIGT!! okey!!!
stöd nu microsoft... de behöver vartenda öre de kan få..

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _baRRy_
För de som är olagliga så finns ju en corp verre på dc på winx64, men inget jag säger ni ska ladda hem för det är OLAGLIGT!! okey!!!
stöd nu microsoft... de behöver vartenda öre de kan få..

jo tjeena!!!!

hade de sänkt priserna till hälften iallafall till en tredjedel så hade nog folket sketigt i o tanka ner olagliga versioner!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ja, då skulle jag kunna tänka mig att köpa ett operativsystem av snåljåparna..

Visa signatur

Apple Macbook Pro

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Lian-Li PCV2100 :: X2 4800+ :: ASUS M2N32-SLI DELUXE :: Corsair XMS2-6400 4GB :: 2* XFX 7800GT SLI @ 522/1188 :: SilverStone STRIDER 600W :: Dell 2404FPW 24" Widescreen

Permalänk
Medlem

Skönt att de äntligen är klara, nu var det ett tag sedan jag spelade vanliga versionen men jag tycker inte att det är någon påtaglig skillnad trots content upgrade. Jag kör med 1024*768 och allting på very high, det flyter bra men view distance:en är inget att hurra över. Lite kul att AMD själva stavat fel till AMD, filen man laddar hem från deras sida heter "farcry_and64upgrade_us_uk.exe".

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk

Hmm. Mitt farcry går i slowmotion. Någon som har liknade problem?