Permalänk
Medlem

DC eller torrent?

Ja topic torrent för min del..

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Medlem

Torrent

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk

Inget fel på torrent förutom att det känns dom man tankar med kaaza och har modem.

Vote DC.

Visa signatur

Det man inte vet, har man inte ont av.

Människan är fortfarande i beta-stadiet.

Permalänk
Medlem

Torrent går äckligt segt, nästan att man vill spy.
och nej, jag tänker inte dela med mig mina semsterfilmer på en 10/10mbits BBB lina, tölpar

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk
Hedersmedlem

Bittorrent! Så sjukt mycket snabbare, om man vet vad man pysslar med dvs.
Brukar ligga på ~700-800kB/sec med telia 8000. På vettiga torrents, givetvis.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk

DC för min del 2st bra RAR-Privhubbar.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk

Jag brukar alltid vilja tanka sånt som nästan ingen seedar, därför blir det segt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Torrent om jag får välja. Känns trevligt att kunna maxa uppkoplingen även när man tankar nya saker.
Men om man ska ha tag på äldre saker är kanske DC att föredra.

Permalänk
Medlem

Båda + eMule, dom har alla tre sina starka och svaga sidor. Torrents är ju sjukt enkelt och kräver inget jobb. eMule kan man hitta riktigt udda saker på, men går sakta. DC om jag inte hittar det jag vill ha på dom två tidigare.

Permalänk
Medlem

Ska man ha tag i nån heminspelad ljudfil så är det ju lättare med DC, men ska man ha tag i någon bra semesterfilm eller så så är torrents att föredra.

Röstade på Torrent.

Visa signatur

Tänk före du skriver, sök innan du frågar!
Google
- Wiper

Permalänk
Medlem

Torrent lätt

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

använder både DC o BT...
btw, förstår inte varför det ska va så svårt att få några trevliga hastigheter? själv ligger jag utan problem på 2,5mb/s med både dc o bt, och då går det i 2,5 riktiga MB/s, allt handlar bara om att man gör rätt o inte hänger på en sida som tpb tex där INGEn seedar förutom dem få stackarna som försöker hålla nätverket uppe...
kortfattat; jag ligger i 2,5/2,5MB/s 24/7... hemligheten...BitComet som tb klient o DC++ o fina only10mbit hubbar och lite bra conf på allt det där så går det skit bra!
Lycka till!

vote? jag vill vota på båda

Visa signatur

Chassi: BIGTower. CPU: Intel P4 3.0Ghz @ 3,9Ghz (30% överklock). RAM 1024 MB ddram Kingston (400Mhz). Moderkort: ASUS P4P800-E Deluxe. HDD: Div. hdd:s (3,9TB ATA100-133) Grafik: ATI X850XT. Ljud: SB Live 5.1. Skärm: Samsung SyncMaster 1200NF 22"

Permalänk

Torrent > DC

På DC tar det år och dar att få hem något, förutom mp3s. (Mp3s som är lagliga dvs)

Visa signatur

E ä e å å i å ä e ö meaning There is a small river and in this small river there is an island .

Permalänk
Medlem

Ja som nån sa lite längre upp dc för lite mer okända saker och mp3..

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Medlem

Dc, för jag tankar de flesta linuxdistarna och semesterfilmerna från den lokala hubben på campus.

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

DC, för att det går betydligt snabbare (Mmmm 10 Mbit only...). Går ju sjukt segt att tanka torrents om det är gamla saker eller väldigt färskt!

Vote:DC

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

hmm ingen av dem, ftp är melodin

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Det som är bra med torrents är att man oftast är garanterad att få ner det man tankar sålänge det finns seeders kvar.

Detta är inte alltid självklart på DC.

Permalänk
Medlem

Röstade på Torrent, men jag gillar båda. Jag tycker att det är lättare att ladda ner saker med bittorrent, fast det är vanligare att jag maxar hastigheten på DC.

Visa signatur

Vill du ha svar? Citera mig gärna.

Permalänk
Medlem

DC 4st privata rar hubbar, MUMS!!

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Cain
Det som är bra med torrents är att man oftast är garanterad att få ner det man tankar sålänge det finns seeders kvar.

El-kostnaden för tiden datorn står på när du laddar ner det lär ju överstiga beloppet att köpa filmen eller spelet flera gånger om..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yngve_olsson
El-kostnaden för tiden datorn står på när du laddar ner det lär ju överstiga beloppet att köpa filmen eller spelet flera gånger om..

Du tror väl inte det seriöst? Någon/några minuter/timmar beroende på hastighet är inte så lång tid.

Visa signatur

Vill du ha svar? Citera mig gärna.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lajnold
Du tror väl inte det seriöst? Någon/några minuter/timmar beroende på hastighet är inte så lång tid.

Nej, jag vet.

DVD-R i 38kb/s is the shit!!

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Torrent är bäst om man vill sprida filer till många människor, DC är bättre om man vill leecha från polarna. Tycker inte att det ena utesluter det andra, de är bra på olika saker.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem
Citat:

Det märks att du inte är en höjdare på torrents och matematik.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Det märks att du inte är en höjdare på torrents och matematik.

Man kan ju inte vara en höjdare på allt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Man kan ju inte vara en höjdare på allt.

Precis.

Ratade torrents efter att ha provar piratebay.
Kom bara upp i modemhastighet.

Efter att använt mig av annan tracker maxar jag så gott
som alltid min lina på 10mbit.

För hundra kronor ström kan du normalt låta datorn gå i
minst 400 timmar.
På den tiden hinnar man mycket även med modem.

Permalänk
Medlem

Båda är lama påhitt.

Visa signatur

Ogge - tihi (:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Precis.

Ratade torrents efter att ha provar piratebay.
Kom bara upp i modemhastighet.

Efter att använt mig av annan tracker maxar jag så gott
som alltid min lina på 10mbit.

det jag menar!

Visa signatur

Chassi: BIGTower. CPU: Intel P4 3.0Ghz @ 3,9Ghz (30% överklock). RAM 1024 MB ddram Kingston (400Mhz). Moderkort: ASUS P4P800-E Deluxe. HDD: Div. hdd:s (3,9TB ATA100-133) Grafik: ATI X850XT. Ljud: SB Live 5.1. Skärm: Samsung SyncMaster 1200NF 22"