Permalänk

Båda har som sagt sina fördelar. Kan inte säga att jag föredrar det ena eller det andra. Vore dock skönt om det bara fanns ett alternativ och lite mindre valfrihet

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Medlem

Okej ni som inte kan rösta för att ni gillar båda kan ju rösta för det som ni gillar mest eller använder mest?

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Medlem

Jag har aldirg fått torrents att funka bra, går i 7-8kb/s med 10Mbit. dc så maxar jag linan... Kan iofs bero på att det är världens sämsta nät här. Upnet (uppsala univeritet) där dom nat:ar hela nätet...

Visa signatur

A legacy of pride, A future of promise
gusvo085.mine.nu

Permalänk
Medlem

Torrents, IRC och Newsgroups är det jag använder. Hittar man en vettig tracker med det innehåll man vill som dessutom är ratiobaserat, så tankar man nästan alltid konstant i maxhastigheten. Det är även lättare att använda än DC och känns även mycket smidigare. Nackdelen är att den kan vara lite klurigt ifall man vill ha något specfikt, men det brukar lösa sig ändå tack vare Fservrar på vissa IRC kanaler. Sålänge jag inte är på ett lan, använder jag aldrig DC.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Vad är Newsgroups för nått?

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk

DC ska det va

de seriösa rar-only dchubbarna äger alla torrent sidor och deras mammor!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gvs
Jag har aldirg fått torrents att funka bra, går i 7-8kb/s med 10Mbit. dc så maxar jag linan... Kan iofs bero på att det är världens sämsta nät här. Upnet (uppsala univeritet) där dom nat:ar hela nätet...

använd bitcomet å lite inställnigar + ett stort + är att antigen stänga av sp2 FW eller konfa upp den så den släpper igenom triggerporten

i alla fall:
en stor nackdel men torrent är att vill man ha tag i nått mindre aktuelt så är det nog lättare att få ner det med dc än att sitta å vänta på seeders ioändlighet

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte56
Vad är Newsgroups för nått?

Det är en gammal variant utav dagens diskussionforum. Varför folk använder det idag är för att alla nya semesterfilmer och liknande alltid i regel läggs ut där först utav alla kurirer, för att sedan spridas till FTP:er, Torrentsidor, DC, IRC och liknande. Det är relativt avancerat för en nybörjare att sätta sig in i och det kostar även ifall man vill komma åt de snabba servrarna, men det är snabbt att använda och sedan kan man även ha vettiga diskussioner med folk där.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

ftp enbart för min del. ett par bra 100mbit ftp'er äger vilken tracker eller privat rar-hubb som helst.

"Det är en gammal variant utav dagens diskussionforum. Varför folk använder det idag är för att alla nya semesterfilmer och liknande alltid i regel läggs ut där först utav alla kurirer, för att sedan spridas till FTP:er"

du har fått det där lite om bakfoten. newsgroups är inte ställen där nya releaser hamnar först.

Visa signatur

| iMac Retina 27" | 24gb | 256gb SSD |

Permalänk
Medlem

använder båda, kompletterar varandra riktigt bra.

Visa signatur

1 [AsRock ION 330HT-BD]
2 [MacBook][C2D 2.0 GHz][2x1024 MB Ram][100 GB Hdd][OS X Leopard]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jahknee
ftp enbart för min del. ett par bra 100mbit ftp'er äger vilken tracker eller privat rar-hubb som helst.

"Det är en gammal variant utav dagens diskussionforum. Varför folk använder det idag är för att alla nya semesterfilmer och liknande alltid i regel läggs ut där först utav alla kurirer, för att sedan spridas till FTP:er"

du har fått det där lite om bakfoten. newsgroups är inte ställen där nya releaser hamnar först.

Mja, det beror ju på egentligen. Vissa lägger det först på dumpservrar, vissa lägger det först på nyhetsgrupper. Men det skall vi inte prata om, ty då slår moderatorerna ner på oss.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Vissa lägger det först på dumpservrar, vissa lägger det först på nyhetsgrupper.

Nej...

Det beror på vad man letar efter, jag använder dock nästan aldrig vare sig det ena eller det andra...

Men ska man använda torrents ska man använda azureus, den är jättebra, den distribuerade databasen och trackern är nice också...

Ganska bra att skicka magnet länkar till kompisar och så om dom ska tanka något, som t.ex en film jag spelat in, och 4-5 kompsiar skulle tanka, då gick det mycket snabbare med torrent än det gjort om alla skulle tankat av mig...

Permalänk

Torrent!

Visa signatur

Citera för att jag ska hitta tillbaka.

Permalänk
Medlem

torrent och FTP, aldrig DC.
Har alltid hittat det jag velat genom torrent och ftp.

Visa signatur

no signature.

Permalänk
Medlem

verkar dock vara mer seriöst på filerna med torrents, man får det man vill ha

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Avstängd

Har två bra torrent sidor. Plus 5st privata DVDr rar hubbar på dc++ och jag har 10/10 BBB.

Permalänk
Medlem

Alltså, ni som hela tiden skryter om vilka hubbar och så ni är inne på, tycker ni verkligen att det är något att skryta om?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Alltså, ni som hela tiden skryter om vilka hubbar och så ni är inne på, tycker ni verkligen att det är något att skryta om?

tydligen?

själv kör jag fuldc för gamla saker och torrent för nya.

Permalänk
Medlem

Föredrar faktiskt filmbutiken nere på stan eller iTunes Music Store, förutsatt att jag har några pengar i plånboken. När det gäller att tanka och dela med sig av fri musik (till exempel OC ReMix), gratis film (fan films och trailers) föredrar jag torrents.

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | Corsair 16GB 2666MHz/CL18 | GTX 1070 Ti 8GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC 24G2U

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superjoppe
tydligen?

Sant, dom måste vara väldigt stolta över sig själva att dom lyckats få BBB 10/10...

Permalänk

Som protokoll för filöverföring så är torrent helt klart överlägset DC.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xerent
Föredrar faktiskt filmbutiken nere på stan eller iTunes Music Store, förutsatt att jag har några pengar i plånboken. När det gäller att tanka och dela med sig av fri musik (till exempel OC ReMix), gratis film (fan films och trailers) föredrar jag torrents.

betala för korupta filer? (läs låsta) och som aldrig kan brännas ut i riktig cd-kvalié då de är komprimerade + till riktiga överpiser de tog väl runt 9kr för en låt? Då får man räkna i nat tman inte får nått fodral, låten är krypterad med coperingslås, och man får den i sämre kvalite än vad man får den singel eller på album.

9kr*13 låtar så är man uppe 117kr, ett vanligt album kostar ju från 160-200kr då tjännar man in alltså runt 43-83kr men man får sämre kvalite samt ingen skiva på köpet + att filerna är kopieringsskyddad (som iof går att komma runt men då har man ju begått lagbrott vilket man ville ungå med att tanka ner iTunes).

P.S. måste man inte köpa en Iriver eller nått apple-junk för att spela låtarna orginal?

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

Om du inte vill spela dom på din dator så ja, funkar bara i apples mp3-spelare...

Permalänk
Medlem

Vad är Torrent? hehe!

Visa signatur

The Walking Dead

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Sant, dom måste vara väldigt stolta över sig själva att dom lyckats få BBB 10/10...

Skulle jag också vara. Tyvärr bor jag i ett radhus som bara har 10/1.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Beror aldeless på. Om jag vill ha nytt matrial, bittorent, lite äldre DC.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem

Tycker båda är ett kompliment till det andra... hittar lite rolig saker på torrent som man inte ser på dc hubbarna.. Men ska jag ladda i full hastighet 2400KiB/s så måste jag var inne på dc .. kommer aldrig över 900KiB/s på torrent

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3rnel
Torrent går äckligt segt, nästan att man vill spy.
och nej, jag tänker inte dela med mig mina semsterfilmer på en 10/10mbits BBB lina, tölpar

Kommer ofta över 800 kb/s med Telia 8000, svårare i DC att komma upp i högre hastigheter.
DC är ju ork.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Direkt
Kommer ofta över 800 kb/s med Telia 8000, svårare i DC att komma upp i högre hastigheter.
DC är ju ork.

Beror på vilka hubbar man sitter inne på .. har inga problem med komma upp i max hastighet när jag sitter på DC... man ser bara till att komma in på privata hubbar där folk har mer än 0,5Mbit linor..