Permalänk
Medlem

14 sekunder Quake 4

http://www.gamesarefun.com/games/xbox2/quake4/teaser.avi

Ett par sekunder av den kunde ses i programmet om xbox 360-partajet på mtv igår, men den här är alltså lite längre och visar lite pangpang inomhus också.
Kvaliten är väl sådär, men man ser vad som händer iallafall. (och att Q4 är ganska likt ett annat uppmärksammat spel med den motorn )

Förmodligen släpper de hela trailern@E3, och då högupplöst och härlig.

Permalänk
Avstängd

hehe..jag antar det e single som visat i filmen?

Permalänk
Avstängd

akta den frameraten.. kan inte gått över 20 iaf :/

sen så ska quake spelas på pc, inget annat

Permalänk
Medlem

Yum, längtar tills det kommer till PC.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haraya
akta den frameraten.. kan inte gått över 20 iaf :/

sen så ska quake spelas på pc, inget annat

tja fimer brukar ju spelas in i 24 fps så.. kan vara därför. alla filmer har den, i pal iaf, ntsc har väll 30 tror jag

Visa signatur

i7 14700k, 32gb ram, massa lagring, Windows 11, Fractal Design North
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Avstängd

menade spelet iofs.. man kan se skillnad på ett spel som går i 30 fps och ett som går i 60 fps även om filmen bara går i 25.

Permalänk
Medlem

Se nu till att tråden fortsätter handla om just Quake 4 och inte något annat som t.ex. hur många fps som visas på tv'n och allt sånt där tjaffs

Får hoppas att Q4 blir bra, ser fram emot lite hjärndött dödande

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Avstängd

någon borde göra en tråd om riktiga quake 4, alltså pc-versionen.. 360 gör inte q4 rättvisa

Permalänk
Sötast

"To resolve the issue, we recommend yelling [furiously] at the person who posted the link and demand that a link to the article in which the video can be found be posted forthwith." haha.. den tyckte jag var bra

synd att filmen var så kort :/

Permalänk

Underbart! Som dom har sagt under alla intervjuer så är det betydligt större och öppnare strider än i Doom3.

In your face Doom3-hatare!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

jag tyckte ändå det var lite quake känsla över fienderna iallfall

Visa signatur

i7 14700k, 32gb ram, massa lagring, Windows 11, Fractal Design North
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk

grymt!

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

Doom 3 var skit... men det här ser jag dock fram emot

Permalänk
Medlem

måste säga att explotionen efter 10 sekunder var det lamaste jag sett, hoppas att de fixar det innan dom släpper spelet.

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem

Äntligen visas det lite ingame klipp. Nu kan alla som säger:
"Quake 4 kommer att bli lika mörkt och tråkigt som Doom 3"
sluta gnälla.

Längtar till E3.

Permalänk

Diggar de allra sista sekunderna av filmen där man använder en good old minigun.

Permalänk
Avstängd

finns en preview uppe på gamespot
http://www.gamespot.com/pc/action/quake4/preview_6124476.html

doom 3 eller quake 4?

Permalänk
Medlem

Men så otroligt sämst.

Fick ingen quakekänsla öht.

Visa signatur

Loading signature. Please wait........

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Underbart! Som dom har sagt under alla intervjuer så är det betydligt större och öppnare strider än i Doom3.

så du menar alltså att man bör gilla doom 3 för att få ut något av Q4?

i mina ögon sett så har en uppföljare till Q2 större potential att bli bättre än ett i princip hjärndött spel som samtliga doomspelen är.

edit: jonnyl: du är inte ensam om på detta forum att dömma ut ett spel från en 14 sekunders filmsnutt... grattis.

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk

Men vad fasen, inte ett singeplayer-quake! Blä!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo

Ja det är ju imponerande att dom kunde lansera ett spel med doom3 motorn nästan 1 år efter den första lanseringen som är bättre

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk
Medlem

Säger inte att spelet är dåligt, eftersom jag inte spelat det. Men Jag har inte känt den där Quake känslan av bilderna eller filmsnutten, Quake känsla, det fick jag av bilderna när man fick se Quake 3 bilder/snuttar då det var nytt, inte för att jag tyckte Q3 var bättre än 1an eller 2an, men det kändes endå som Quake på något sätt.

Återstår att se, detta kanske blir superb

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Medlem

Haraya, sluta klanka ner på Xbox 360 hela tiden. Alla som vet något om Xbox 360 vet ju att alla videos och bilder kommer från Alpha kitten vilket bara har 2 2.5ghz proller och ett X800. Så att endel filmer inte går i 60fps är inte så konstigt.

Förövrigt tycker jag att detta ser lite trist ut. Men förhoppningsvis lyckas dom få bort Doom3 känslan så mycket som möjligt genom större skalor på fighterna m.m.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mothman
Haraya, sluta klanka ner på Xbox 360 hela tiden.

nej det tänker jag inte göra. inte efter att jag blev så besviken på i stort sett allt som har med 360 att göra..

om ms fixar till det på e3 så kanske jag slutar

är ms dumma nog att visa det på hårdvara som inte klarar av det så får dom skylla sig själva.

Permalänk
Medlem

Va ful grafik Quake 4 kommer att ha

Visa signatur

A64 3500+ @ 2,2GHz - 1024MB @ DualDDR400 - AV8 - 3d Eye - GF6800 GT, 60 GB Seagate - Barracuda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haraya
nej det tänker jag inte göra. inte efter att jag blev så besviken på i stort sett allt som har med 360 att göra..

om ms fixar till det på e3 så kanske jag slutar

är ms dumma nog att visa det på hårdvara som inte klarar av det så får dom skylla sig själva.

Eftersom det inte finns något kraftfullare än just G5 maskiner med två stycken 2.5Ghz prollar så finns det inte mycket man kan göra. Sen är det alltid så när nya kosoller kommer ut att inga spel funkar felfritt eftersom den slutliga hårdvaran fortfarande tillvärkas.

Halo t.ex funkade skit under mässorna därför att någon ljudkrets inte var klar än, så xbox cpun fick ta hand om det.

Så det är värkligen inget att bry sig om.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
så du menar alltså att man bör gilla doom 3 för att få ut något av Q4?

i mina ögon sett så har en uppföljare till Q2 större potential att bli bättre än ett i princip hjärndött spel som samtliga doomspelen är.

edit: jonnyl: du är inte ensam om på detta forum att dömma ut ett spel från en 14 sekunders filmsnutt... grattis.

Nej? Jag syftade på dom som hatade Doom3 pga att det var så mörkt och "plastigt" var säkra på att Quake4 skulle bli precis likadant även om utvecklarna sade motsatsen.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

http://www.filerush.com/download.php?target=quake4_e32005.wmv

E3-traliern är tydligen släppt. ~52 MB och sisådär 2 minuter lång. Ser lite blekt ut nu när man har sett vad PS3 går för eller?

Permalänk
Medlem

Mycket Quake på gång. Quake 4 och Quake Wars...

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mothman
Eftersom det inte finns något kraftfullare än just G5 maskiner med två stycken 2.5Ghz prollar så finns det inte mycket man kan göra. Sen är det alltid så när nya kosoller kommer ut att inga spel funkar felfritt eftersom den slutliga hårdvaran fortfarande tillvärkas.

Halo t.ex funkade skit under mässorna därför att någon ljudkrets inte var klar än, så xbox cpun fick ta hand om det.

Så det är värkligen inget att bry sig om.

Ska man visa upp hårdvara på E3 ska den vara i skrytskick, man kan inte förvänta sig att eventuellt blivande konsumenter skall gå på en massa ursäkter. Om konkurenter kan visa upp fungerande maskiner så kan man naturligtvis gämföra dom med varandra.