Permalänk

Klister på PNY

jag hade tänkt att byta ut min grafikkorts fläkt så jag har skummat runt lite på internet och hittat en Zalman aktiv fläkt. så jag läste recensionen på 64bits.se och där stod det att det enda jobbiga kunde vara om det fanns "klister" mellan grafikkortet och själva grafikkortsfläkten. själv äger jag ett PNY GeForce 6800 GT, så min fråga är om det finns någon som vet om det finns klister mellan grafikkortet och grafikkortfläkten på mitt grafikkort. anledningen är att jag har en skum förmåga att göra sönder tekniska saker, och grafikkort är ju inte gratis.

Visa signatur

Lian Li PC73-SL | Tagan 480W | MSI K8N Neo Platinum nForce3 | AMD 3500+ + Swiftech MCX6400-V | PNY GeForce 6800 GT + Zalman VF700-CU | Corsair TWINX 2x512 MB Seagate Barracuda 200 GB | NEC 3540A | Creative SB Audigy 2 ZS | Logitech Z-5500 | Samsung SyncMaster 913B | Logitech MX510

Permalänk
Avstängd

Låt bli att pilla då!

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem

Titta ifall din kylare är fastskruvad, om du inte upptäcker några skruvar eller små fjäderskruvar, så är det antagligen limmat!

Visa signatur

>>Gigabyte 8IPE1000-G|P4 Prescott 3.0Ghz|1x512Mb Kingston|1x80Gb WD 1x40Gb Samsung|Gainward 6600GT 256Mb
>>http://ystad-online.no-ip.com
>>ahlm@kattkiss.com

Permalänk

Hårtork är bra att använda annars när du ska ta lös gamla kylaren.

Permalänk

är det någon som vet om det är "olagligt" att byta kylare på sitt kort,
eller blir tillverkaren sur om man frågar dom om dom användt "klister"?

Visa signatur

Lian Li PC73-SL | Tagan 480W | MSI K8N Neo Platinum nForce3 | AMD 3500+ + Swiftech MCX6400-V | PNY GeForce 6800 GT + Zalman VF700-CU | Corsair TWINX 2x512 MB Seagate Barracuda 200 GB | NEC 3540A | Creative SB Audigy 2 ZS | Logitech Z-5500 | Samsung SyncMaster 913B | Logitech MX510

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mouschakka
är det någon som vet om det är "olagligt" att byta kylare på sitt kort,
eller blir tillverkaren sur om man frågar dom om dom användt "klister"?

Eh.. olagligt är det då rakt inte. Jag kan inte se varför tillverkarna skulle bli sura för att du frågade. Däremot kan det vara så att tillverkaren inte vet. Det enklaste är väl att testa själv? Ta bort eventuella skruvar, lossnar inte kylaren då, testa värm med hårtork. Funkar det inte då får du slita mer (om du vågar), alternativt ge upp och skruva tillbaka skruvarna och trycka tillbaka kortet.

Edit: Däremot ryker garantin om du byter kylare. Om det var det du menade.