Den stora E3 2005-tråden

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Vart står det att det är prerenderat?

Det står inte. Det är uppenbart. Diskuteras bland annat här.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av haraya
killzone 2 var inspelad realtime, alltså inte cgi.

Och det baserar du på vad?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
Man trodde ju att utvecklingen gick framåt, men... icke.
Att släppa en bärbar konsol som knappt är bättre än dess föregångare, suck...

Det är ingen Uppföljare...det är en förminskning av de redan existerande GBA och GBA SP, blir antagligen riktigt billig (kostar den för mycket tar ju folk DS istället).

Men enligt dig så var väl både PsOne och PsTwo dåliga idéer då dom bara är krympta, tekniskt likvärdiga, versioner av Ps resp. Ps2?

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Det är ingen Uppföljare...det är en förminskning av de redan existerande GBA och GBA SP, blir antagligen riktigt billig (kostar den för mycket tar ju folk DS istället).

Men enligt dig så var väl både PsOne och PsTwo dåliga idéer då dom bara är krympta, tekniskt likvärdiga, versioner av Ps resp. Ps2?

Nja, nu var det ju så att jag trodde att det där var uppföljaren till GBA, men om så inte är fallet så är jag nöjd.

Om PStwo hade varit uppföljaren, dvs istället för PS3, så naturligtvis hade jag tyckt det var dåligt.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Då förstår jag ditt missnöje

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Hehe
När visas den nya gameboyen då?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.

Permalänk
Medlem
Citat:

Hehe
När visas den nya gameboyen då?

Den har ju redan visats. Gameboy micro kallas den, och är en miniversion av GBA.

Edit: sorry, jag läste inte tidigare inlägg innan jag postade

Permalänk
Medlem

Jag tror att GameBoy Micro kommer göra småsuccé faktiskt. Om man betänker försäljningssiffrorna från Japan förra veckan så ser man att GBA/SP sålde 66% av den mängden som PSP sålde. Däremot långt under DS:ens försäljningssiffror. Om de kan pressa priserna på GBA/M så kommer den sälja relativt bra kan jag tro.
Klicka här för försäljningslistan

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem

Håller på att ladda ner Sonys presskonferens från IGN. Hela videon ligger på 1.27GB så det kommer ta en jäkla tid.

Har sett delen där de visar upp Unreal Engine 3. Den filmiska visningen var jäkligt tuff gjord.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Angående Killzone demot,

Scriptat vet vi att det var. Det är alla demos. Men, tittar man noga på bilderna som var postade förr så ser man på kanterna att de inte är helt utjämnade. På alla FMVs från 2004-2005 jag sett så har man aldrig sett några jaggy edges.

Tittar man noga på marken ser man att marken är helt plan med lite bumpmapping vid vissa ställen. Bumpmapping verkar ju inte användas i FMVs eller?

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Jag börjar tvivla jag med nu men vill så gärna att det ska vara ingame.
Hoppas du har rätt Cloudstone.

Visa signatur

Det är bättre att köra huvudet i väggen, än att inte använda det alls!
"Tja jag undrar vad som kom först Half-Life eller Counter-Strike betan? vill gärna ha säkra källor"- Darker.

Permalänk
Hedersmedlem

Killzone-demot var givetvis förrenderat. Hur man kan tro något annat är skrattretande. Andra förrenderade demos var Gran Turismo 5, MotorStorm och Ni Oh. Det som kvarstår är Heavenly Sword och UT2007 samt en hög tech demos. Dessa spelades upp på tidiga PS3 devkits (med 6800GT SLI). Tror ni mig inte, så läs artikeln haraya länkade till på förra sidan. Heavenly Sword och UT2007 såg jävligt nice ut, men inte mer imponerande än X360-demona (t.ex. Gears of War).

Om jag hade varit trungen att välja mellan PS3 och XBox360 nu hade jag nog valt ett PS3. Det betyder inte att jag sväljer Sonys marknadsföring utan några som helst förebehåll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kennel
Killzone-demot var givetvis förrenderat. Hur man kan tro något annat är skrattretande. Andra förrenderade demos var Gran Turismo 5, MotorStorm och Ni Oh. Det som kvarstår är Heavenly Sword och UT2007 samt en hög tech demos. Dessa spelades upp på tidiga PS3 devkits (med 6800GT SLI). Tror ni mig inte, så läs artikeln haraya länkade till på förra sidan. Heavenly Sword och UT2007 såg jävligt nice ut, men inte mer imponerande än X360-demona (t.ex. Gears of War).

Om jag hade varit trungen att välja mellan PS3 och XBox360 nu hade jag nog valt ett PS3. Det betyder inte att jag sväljer Sonys marknadsföring utan några som helst förebehåll.

Jag sväljer heller inte allt de säger bara sådär. Grejen är bara det att alla som säger att det var förrenderat säger precis som du, att det är uppenbart. Men är det verkligen det? Visst, det är det snyggaste vi någonsin sett. Jag var lika skeptisk från början.

Grejen är att det är ju SCEE som publicerade spelet. Är det inte möjligt att de kunde ha planerat före de fick devkitsen för att få klart det så fort som möjligt?

Men även jag har mina tvivel. Läste på en tråd på IGN där en person, antagligen kompetent säger att 3D motion blur inte kan renderas i realtid eftersom det krävs att CPUn och GPUn har data om både vissa frames innan och efter för att sedan ska suddas ut i 3D rymden. Om man antar att han har rätt och att det är just 3D motionblur som används i videon så är det förrenderat. Men, det kan ju ha varit 2D motion blur också, liknande det som används i tex., Photoshop...

Just nu vill jag bara ha konkret information från antingen Sony eller Guerilla Games.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

jaja..
Även om det var förrenderat så gav det en blick iaf vilka spel som komma skall.. Det är som sagt länge kvar till PS3:an släpps och det kommer nog komma fler Killzone videos som visar hur det kommer se ut in game..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sladder
Den har ju redan visats. Gameboy micro kallas den, och är en miniversion av GBA.

Edit: sorry, jag läste inte tidigare inlägg innan jag postade

Menade GameBoy Evolution eller vad den skulle heta

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Menade GameBoy Evolution eller vad den skulle heta

Den har de inte visat något som helst om. Men vad jag fick för mig så har visst Reggie sagt att Evolution inte är under nån utveckling och att det bara vart spekulationer från fansens sida. Fast den som lever får se. Jag skulle tro att de redan håller på med en ersättare till GBA:n.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag hade ju hoppats på en konkurrent till PSP ju

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag hade ju hoppats på en konkurrent till PSP ju

Räcker inte DS?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Räcker inte DS?

Anser inte att den spelar i samma division som PSP, de är ju helt olika.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Anser inte att den spelar i samma division som PSP, de är ju helt olika.

På ett sätt har du rätt. Får nästan hålla med dig där.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lite grovt kan man ju jämföra det med att fråga sig vad som är bäst, en matberedare eller en domkraft

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag hade också sett fram emot någon form av motattack mot PSP:n från Nintendos sida. Fast de tycker väl inte att det är dags ännu helt enkelt. Jag menar, DS:en säljer ju faktiskt mer än PSP ändå just nu så. Men när det vänder, ja då får Nintendo eld i röven

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Såg precis klart Nintendo presskonferansen och jag kan lätt säga att det var den bästa Snubben som hostade konferansen skämtade hela tiden och public var hypade till max, de fick dock inte mycket information Jämfört med Sony's och Microsoft's presskonferanser tycker jag Nintendo's var bäst, inte informationsmässigt då!

Visa signatur

"Signatur raderad. Åsikter om mig skall tas via albert@sweclockers.com eller pm /GAPa"
[u]Vote GAPa for president![/u]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Jag sväljer heller inte allt de säger bara sådär. Grejen är bara det att alla som säger att det var förrenderat säger precis som du, att det är uppenbart. Men är det verkligen det? Visst, det är det snyggaste vi någonsin sett. Jag var lika skeptisk från början.

Det har sedan länge varit känt att mycket av det som skulle visas skulle vara förrenderat (läs PS3-tråden på Beyond3d). Orsaken till detta är såklart att det inte finns någon färdig hårdvara att köra det på. Detta tillsammans med diskussioner i diverse forum gör mig övertygad att det är förrenderat. En del saker är säkerligen renderade in-game, men inte i realtid.

Citat:

Just nu vill jag bara ha konkret information från antingen Sony eller Guerilla Games.

Det faktum att Sony inte nämnde något om huruvida det var in-game eller förrenderat säger en hel del.

Permalänk
Medlem

Finns presskonferensen att ladda ner nånstans? Utan att streama alltså.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piilo
Såg precis klart Nintendo presskonferansen och jag kan lätt säga att det var den bästa Snubben som hostade konferansen skämtade hela tiden och public var hypade till max, de fick dock inte mycket information Jämfört med Sony's och Microsoft's presskonferanser tycker jag Nintendo's var bäst, inte informationsmässigt då!

Om man såg förra årets konferens från Nintendo garvar man jäkligt gott åt de första skämten som Satoru Iwata drar i början av konferensen.

Annars var faktiskt Nintendos konferens förra året helt överlägsen de andras med hästlängder på alla sätt. I år var det inte riktigt så. Men däremot var det lite förvånande att Iwata plockade fram Revolutionen från innerfickan i kavajen. Rolig detalj

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Läste precis ett inlägg i Ars Technicas forum.

Citat:

Wow!

So the xbox360:
- comes out roughly six months earlier
- has 512MB RAM rather than two blocks of 256MB
- Excellent online service (PS3 will have something similar but details are minimal. will it be as good?)

The PS3:
- Has a much larger storage capacity (blu-ray vs. standard DVD). Great for games like GTA that are reportedly somewhat storage limited.
- Has committed to backward compatibility to both ps1/ps2 (compatibility with regular xbox questionable for xbox360)

Both
- Will be insanely powerful even compared to current top of the line PCs
- Will support HDTV, more surround sound options, wireless controllers, and wireless networking.
- Support removable hard drives and flash storage

It's hard to accurately compare the capabilities of the CPUs/GPUs without seeing a few cross platform titles. PS3 CPU sounds a little better on paper but that's far from a sure deal or even a significant issue.

Sounds like somewhat of a switch; the Microsoft console will come out sooner this round but the Sony console may have a slight (and arguable at this point) hardware advantage.

Very exciting! I wonder how well they will stick to these announced specs.

Jag tyckte det var en bra summering.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kennel
Läste precis ett inlägg i Ars Technicas forum.

Jag tyckte det var en bra summering.

Knappast, Det är inte DVD som xbox 360 använder utan HD-DVD

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Knappast, Det är inte DVD som xbox 360 använder utan HD-DVD

Jag undrar vem det är som ska läsa på lite....

Visa signatur

nForce4 SLI, AMD64 939.3700+@4000+,2Gb Cosair Value,Sapphire X800GT, Tagan 580W

Permalänk
Avstängd

2 år tills spel med utnyttjande av konsollerna kommer kanske 3 år innan mer max potential fås.

Då har vi g90? samt r700?

Dubbla prestandan av r520 samt g70 och två sådana kort i sli samt amr.

Spel samt prestanda ser bra ut för kommande år.
Vare sig PC eller Konsoll.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)