Ursprungligen inskrivet av Biggus Dickus
Jo precis för det finns verkligen sjukt få bra konsolspel nuförtiden. Det är kanske ett eller två spel per konsol och år som jag som bara har PC verkligen skulle vilja spela. Om man räknar bort NHL 200X och Mario party X annat tjafs som kommer varje år.
En mentalitet jag ser väldigt ofta hos dem som gett upp konsoller för PC sen några år tillbaka (delas även till en lite mindre del bland många av dem som bara äger en av konsollerna). När man lämnar en konsoll efter sig så ska man inte fästa sig vid namn, egentligen. Det finns gott om spel som är hur bra som helst, men som aldrig blir tillräckligt hypat för att det inte hade något speciellt namn (det måste heta Final Fantasy 7 - The Return of Sephiroth för att folk ska få upp nosen, verkar det som). Sen dömmer folk ut en hel konsoll för att de inte hittade alla sina gamla favoriter som Secret of Mana eller Jupiter Strike. Det här må vara irriterande till en del, men det som gör att jag reagerar är sen när folk kommer och säger "det finns inga bra spel förutom [två spel]". T ex så hör man ofta om xbox "det finns inga bra spel förutom halo", gamecube får höra "det finns inga bra spel förutom zelda" och tja... jag vet inte riktigt vad man hör på playstationsidan, men det finns säkert liknande där med.
Det jag ville komma till i alla fall är att folk brukar ha en tendens till att stirra sig blinda på namn på spelserier, sen börjar de klaga på att den serien blir uttjatad, vägrar hitta något nytt på samma konsoll och vänder den konsollen ryggen. Men det finns faktiskt gott om bra spel som inte hör till kända spelserier. Någon som testat t ex Katamari Damacy på ps2? Baten Kaitos på ngc? Kommer inte på nått till xbox, men jag tror att jag gjort min poäng klar. Innan man dömmer ut en hel konsoll (eller flera), så får man allt ta och göra lite research efter om det faktiskt finns några spel som faller en i smaken. Chansen att man inte kommer vara nöjd med sin konsoll efter inköpet ser jag som ganska liten... jag har ägt flertalet konsoller, bla a de tre i den här generationen, och jag har aldrig någonsin ångrat inköpet av någon konsoll. Även på konsollen n64 som blivit klassad som kalkonkonsoll nr2 hittade jag många många spel som jag roade mig med i flera år. Och när det var dags för en ny konsoll sen, så hade jag faktiskt ändå inte spelat alla de n64-spelen jag ville. Det gäller som sagt att ha ögonen öppna.
Nu måste jag bara lära mig att ta mitt eget råd, för jag tänker nämligen exakt så som jag just bashat att folk brukar tänka... fast mot PC-marknaden. Jag känner väl iaf till att jag har mina brister antar jag ^_^x;; Kanske lite halvt meningslöst inlägg... om ni inte gillade det så behöver ni inte peka ut det, utan ignorera bara~~ xD