Första bilden på Nintendo Revolution!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Biggus Dickus
Jo precis för det finns verkligen sjukt få bra konsolspel nuförtiden. Det är kanske ett eller två spel per konsol och år som jag som bara har PC verkligen skulle vilja spela. Om man räknar bort NHL 200X och Mario party X annat tjafs som kommer varje år.

En mentalitet jag ser väldigt ofta hos dem som gett upp konsoller för PC sen några år tillbaka (delas även till en lite mindre del bland många av dem som bara äger en av konsollerna). När man lämnar en konsoll efter sig så ska man inte fästa sig vid namn, egentligen. Det finns gott om spel som är hur bra som helst, men som aldrig blir tillräckligt hypat för att det inte hade något speciellt namn (det måste heta Final Fantasy 7 - The Return of Sephiroth för att folk ska få upp nosen, verkar det som). Sen dömmer folk ut en hel konsoll för att de inte hittade alla sina gamla favoriter som Secret of Mana eller Jupiter Strike. Det här må vara irriterande till en del, men det som gör att jag reagerar är sen när folk kommer och säger "det finns inga bra spel förutom [två spel]". T ex så hör man ofta om xbox "det finns inga bra spel förutom halo", gamecube får höra "det finns inga bra spel förutom zelda" och tja... jag vet inte riktigt vad man hör på playstationsidan, men det finns säkert liknande där med.

Det jag ville komma till i alla fall är att folk brukar ha en tendens till att stirra sig blinda på namn på spelserier, sen börjar de klaga på att den serien blir uttjatad, vägrar hitta något nytt på samma konsoll och vänder den konsollen ryggen. Men det finns faktiskt gott om bra spel som inte hör till kända spelserier. Någon som testat t ex Katamari Damacy på ps2? Baten Kaitos på ngc? Kommer inte på nått till xbox, men jag tror att jag gjort min poäng klar. Innan man dömmer ut en hel konsoll (eller flera), så får man allt ta och göra lite research efter om det faktiskt finns några spel som faller en i smaken. Chansen att man inte kommer vara nöjd med sin konsoll efter inköpet ser jag som ganska liten... jag har ägt flertalet konsoller, bla a de tre i den här generationen, och jag har aldrig någonsin ångrat inköpet av någon konsoll. Även på konsollen n64 som blivit klassad som kalkonkonsoll nr2 hittade jag många många spel som jag roade mig med i flera år. Och när det var dags för en ny konsoll sen, så hade jag faktiskt ändå inte spelat alla de n64-spelen jag ville. Det gäller som sagt att ha ögonen öppna.

Nu måste jag bara lära mig att ta mitt eget råd, för jag tänker nämligen exakt så som jag just bashat att folk brukar tänka... fast mot PC-marknaden. Jag känner väl iaf till att jag har mina brister antar jag ^_^x;; Kanske lite halvt meningslöst inlägg... om ni inte gillade det så behöver ni inte peka ut det, utan ignorera bara~~ xD

Permalänk

Shit alltså ni er festlige!

Visa signatur

/Marcus

Permalänk

efter Snes så har inte Nintendo något att komma med, tyvärr. Ska bli kul att se vad deras revolution kan göra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Biggus Dickus
Jag skulle t ex köpt GBA för länge sen om det fanns några bra spel typ Zelda, Secret of Mana eller Final Fantasy. Skulle till och med kunnat köpa den gamla fula varianten av GBA om det fanns bra spelutbud

He, just alla de spelserier du nämner finns på GBA. Du har en remake på Zelda - ALTTP, Zelda - The Minish Cap, Sword of Mana, Final Fantasy Tactics samt Final Fantasy 1 & 2 - Dawn of Souls.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kidd
TEXT

Jag resonerar som så att om Halo och kotor är det bästa som konsollvärlden har så är det inte värt ett ruttet lingon. Halo är som bäst ett mediokert FPS och kotor är ett sämre NWN i starwarsmiljö.

det är mycket möjligt att det finns pärlor i konsolljungeln men jag har hittills inte sett något som fått mig speciellt sugen på att köpa en. Jade Empire skulle vara kul att prova men jag tänker inte betala 1500:- för att få spela det.

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.

Permalänk
Medlem

http://onlynintendorevolution.blogspot.com/

Citat:

Your questions...are answered
Maybe are you wondering who am I. Who is Osoko Tanaka?
Why does he know too much?
I'm just from Japan and I was working with Nintendo. I've done Revolution, with
another people who also worked with Nintendo's Revolution project.
It's confidential. My information is it. My information is too important and
it can hurt Nintendo if it arrives too far.
By the way. my decicion to talk about it was personal and it continues to being it.
But, I'm sure, too sure that Nintendo hasn't revealed the most important secret
on Revolution yet. And if you are patient, you should wait until 19th.
I know what will be Nintendo's planning on this E3.
For IBM and Ati, Revolution is too important to show to everyone how is its technology.
And remember each word that I'm saying to you. "See you after Nintendo's conference" means
I knew what will happen.
If you still trust in me, and in Nintendo, you should be patient.

Troligen den 19th så ska Nintendo vissa upp massa saker om Revolution. Får iaf hoppas för deras konferans var inte något att hoppa för.

Edit:
http://gc.advancedmn.com/images/media/revolution.jpg
och http://www.retrostudios.com/ -games och längs ner

Visa signatur

AMD FX(tm)-8120 Eight Core Processor. 6.00GB RAM, 64-bit OS
AMD Radeon HD 6900 Series

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kidd
Angående handkontrollerna så är jag nästan helt säker på att vi kommer kunna koppla våra gamecube-kontroller in i revolution för att kunna spela gc-spelen bra, samt även spela mer traditionella spel. Sen kommer den revolutionerande handkontrollen finnas som huvudgrej, och vara helt annorlunda från allt vi sett förrut. GC-kontrollen används sen i spel där det helt enkelt inte passar att ha denna radikala lösning av kontroll de kommer ha.

http://www.planetgamecube.com/media.cfm?action=hwshot&id=238&...

Dina antaganden verkar inte vara helt tokiga. Det måste finnas en god anledning till att man kan plugga in gamla GC-kontroller. Hade Revolutions handkontroll haft liknande layout hade man kunnat spela GC-spel med den, kanske inte precis som det var tänkt visserligen, men det hade funkat. Uppenbarligen funkar det inte alls bra med nya handkontrollen... Förhoppningsvis har de hittat på något riktigt spännande...

Visa signatur

I'm the operator with my pocket calculator

Permalänk
Medlem

Varför visa de inte allt på presskonferensen?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Min gissning. Virtual Boy II. Och den kommer bli ungefär lika lyckad.

Edit:
Jag har en GC och det är min favvo-konsol alla gånger, men fyy vad jag är kritisk till allt snack mumbo jumbo säljningsbullshit. Det är så jag mår illa.

Det enda jag sett som talar för Nintento RS är att den *bara* är 2-3 ggr bättre än GC. Det är ju iallafall någotsånär rimligt jämfört med PS3's "35 ggr bättre". Bah!

Permalänk
Medlem

Någon som har en anning om varför IGN och GAMESPOT inte laggt till Revolution där dom listar alla konsoler, verkar väldigt mystiskt? Var det ine ett rykte att adressen finns men laggts till än. Tror Nintendo kommer överraska oss i slutet på E3!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Alla har vär sett Nintendo ON "fake videon" testa att skriva in www.nintendoon.com då kommer man till IGN.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Jo det där en ett stort mysterium. Vi vet att Nintendo samarbeter med ign/gamespy vad gäller internetdelen av konsolen i alla fall.
Intressant det här.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Citat:

Det sjuka är att den ser väldigt fake ut på den här bilden..

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Alltså jag har tänkt på en grej..den enda konsolen som jag har varigt nöjd med utseende mässigt är PS2 från start...alla andra TV konsoler har jag varigt missnöjd med när man först såg dom.
Men efter en stund vänjer man sig...jag vet inte på rak hand vad som skulle se bra ut?
Om dom såg ut som en DVD-spelare kanske och inte utskilljer sig så mycket från resten i tv hyllan!

Ps3 verkar sjuk bra iaf...inte lika mycket skit i den som det var i xbox360 (no offence xbox groupies )

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem

Det går heta rykten om Nintendo Revolution nu. Massa grejjer...helt otroligt vad det spekuleras i vad som kommer hända imorgon den 19:e Maj. Aja, jag orkar inte skriva massa så här sent så jag saxar lite ifrån http://mozlapunk.web-log.nl/log/2574056 .

Citat:

It's almost official now. Nintendo, IGN, Reggie, they're in on the complot.

Remember the Nintendo ON video?

Go and type this in your taskbar:

www.nintendoon.com

It might be a complot. We're learning more about Revolution this E3. This has GOT to be the best marketing trick E-V-E-R.

As poster Fezz points out, people are finding out that the domainname NINTENDOON.COM is registered by a certain Reginald F, that means Reggie.

So now we have:
-www.nintendoon.com linking to IGN
-strange videos on nintendo.com yesterday (Reggies eyes close up)
-Iwata and Reggie on conference talking about puzzles and right brain
-IGN being quiet with all this... do they know more?
-the Aries guy... a member of Nintendo? Reggie himself?
-NintendoON.com registered by Reggie...

Citat:

In the RevolutionON video you see the helmet, a GameCube and a small rectangular box. Rectangular box? Isn't that the Revolution?

To be completely honest, we are not sure if ANYTHING here holds truth. So please don't get too carried away here. We don't want anyone to be dissapointed. Other than that, happy N-gaming!

Övrig intressant läsning:

http://mozlapunk.web-log.nl/log/2574674

Visa signatur

En sjudundrandes sjötunga!

Permalänk

Hmm kanske att Nintendo har något på g endå.

http://forums.e-mpire.com/showthread.php?t=30389
Läste genom detta. Någon som påstår att han jobbat hos Nintendo som berättar om Nintendos planer för rev. Står bland annat om Super smash bros och det står precis som dom sa på konferensen att det kommer vara online. Eftersom detta skrevs innan E3 och innan man visste om att ett nytt SSB var påväg så kan det ju faktist vara så att allt han säger är sant. Det kan också bara vara tur att det verkligen var så när det egentligen var något han hade hittat på. Vi får väl se vad som händer.. Om detta nu skulle vara sant blir det nog en rev för mig i alla fall. Det knepiga är att jag vill ju ha en PS3 också och jag tror inte att jag har råd med båda.

EDIT: näh nu vet jag inte längre.. Vissa saker som gör så att det verkar påhittat. Aja vi får väl se om det händer något. Det är nog bäst att inte förvänta sig något i alla fall.

Visa signatur

"Har du glömt bort att Splinter Cell är tråkigt och att Metal Gear Solid piskar det som en läderintresserad tysk från Bayern?"

Permalänk
Medlem

Hmm, är det bara jag som inte gillar röststyrning? Alla verkar lovprisa det, men jag vill fasen inte sitta och prata massa medans jag spelar, särskilt inte om man spelar på natten när ens sambo sover. Usch

Kidd: Verkar som att du hade rätt när det gäller GC-kontroller

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.

Permalänk
Medlem

Kolla in denna sida för nya Super Smash Brothers Melee:

http://www.smashbrothersonline.com/

Det ÄR musiken som är med i den såkallade fakevideon på Nintendo ON!!!!

Permalänk
Avstängd

Hah hah

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

haha, så jävla fake

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kameo

Är det där verkligen den officiella sidan? För isåfall MÅSTE ryktena nästan stämma ju.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av http://www.smashbrothersonline.com/

SBO is not an official Nintendo website. This website is a fansite towards Nintendo to share our ideas of the next upcoming Super Smash Bros. games.

Visa signatur

Om man tänker en tanke, så är den tanken inte den tanke man tror att man tänker. Utan det är den tanke som får en att tro att man tror den tanke man tror att man tänker.

Permalänk
Medlem

Finns det någon svensk sida som är uppdaterad med senaste informationen ang. Revolution, där man INTE behöver regga sig?

Avskyr alla dessa sidor där man måste regga sig för att t.ex se på en bild...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Det påstås att det är musik från filmen "The Rundown" från 2003, kan nån bekräfta detta? Och varför finns det mariomusik med i den filmen?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ännu en video nu med både Revolution och "On" i samma bild:

http://www.gamerah.com/media/e3/Rev-On-E3.wmv

Permalänk
Citat:

Ännu en video nu med både Revolution och "On" i samma bild:

http://www.gamerah.com/media/e3/Rev-On-E3.wmv

Nej, den ser inte ett fake ut. Ser ut som nån VR-grej ja...

Angående GBA så är inte remakes riktigt min grej oavsett om jag har spelat spelet tre gånger som Zelda 3 eller aldrig som FF1 och 2. GBA:n är säkert kul för många yngre som har missat alla klassiska spel, men jag vill ha nya..

Min ösnkelista till GBA skulle nog se ut:

Nya zelda (minish cap)
Något av castlevaniaspelen
FF Tactics

Men sen då? :/

Visa signatur

ABIT AN8 / 3000+ Winchester @2,31 Ghz / 2 x Corsair Value Select 512 MB / HIS Radeon X800XL / Creative Audigy 2 ZS / Tagan 380 W / Hyundai Q17

Permalänk

Kolla in detta:

Ser ni datumet? Bilden är inte tillfixad. (har kollat på konferensen en gång till)
Undrar om det kommer hända något idag endå.. Är väl bara att vänta och se.

Visa signatur

"Har du glömt bort att Splinter Cell är tråkigt och att Metal Gear Solid piskar det som en läderintresserad tysk från Bayern?"

Permalänk
Medlem

http://www.tokyo-web.org/revolutionzelda4vn.jpg

Zelda på Revolution är det fake eller riktigt tror ni ?