Ta bort 20/24-pins kontakten på nätagget?

Permalänk
Medlem

Ta bort 20/24-pins kontakten på nätagget?

Hur tar man bort den? Vill byta ut den mot en UV-färgad.

Någon som vet?

Permalänk
Medlem

Där finns en fin fin guide om det.. SÖK..

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Medlem

Man använder ett speciellt verktyg som trycker tillbaka piggarna i kontakterna. Går också med en nål, men det kan ta en stund.

Verktyget finns att köpa bland annat på www.overclockers.se, sök på molex.

Visa signatur

The only reason to be in a fight is to win, always cheat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiggge

Eller så är man lite mer KONSTRUKTIV och ger mig länken till sidan du refererar till. Om jag visste vad jag skulle söka efter så hade jag sökt!

Vet inte ens vad kontakten heter!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av [ix]
Man använder ett speciellt verktyg som trycker tillbaka piggarna i kontakterna. Går också med en nål, men det kan ta en stund.

Verktyget finns att köpa bland annat på www.overclockers.se, sök på molex.

Har redan ett sådant verktyg, men det är bara för dom vanliga små molex-kontakterna!

Permalänk
Medlem

Bump!
Är också på jakt efter ett verktyg som funkar med moderkortskontakten.

Permalänk
Medlem

mange_: bumpning gillar inte moderatorerna.
Det enda du behöver göra för att få svar är att SÖKA!

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Medlem

ultima & wigge:
Jag har sökt, en hel del också, och det enda jag kan hitta är att man kan köpa från frozencpu i staterna.
Nu har jag skickat iväg ett mail dit och frågat vad de ska ha för 100 verktyg, är det rimligt mot min ekonomi så kan jag tänka mig att sälja för självkostnadspris när jag får hem det.

Om ni sitter på info om vart man kan köpa dessa verktyg, förutom frozencpu, så vore jag tacksam om ni kunde dela med er.

I övrigt borde ni tänka på vad ni bidrar med genom era svar (ingenting..).

Permalänk
Medlem

Okej du får med ett sånt verktyg när du köper ett sleeving kit på jme...

Men som dom säger i faq:n o guiderna här på detta forumet som man kan hitta genom att söka så går de o göra med saker som du redan har hemma ex. knappnål skurvmejsel..

Visa signatur

Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag trodde man bara fick med ett verktyg till molexkontakterna, dvs inte till atxkontakten.

[quote]Men som dom säger i faq:n o guiderna här på detta forumet som man kan hitta genom att söka så går de o göra med saker som du redan har hemma ex. knappnål skurvmejsel.. [/QUOTE]
Knappnål, skruvmejsel etc funkar men nu är det så att jag är på jakt efter ett riktigt verktyg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Fel

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mange_

Jag trodde man bara fick med ett verktyg till molexkontakterna, dvs inte till atxkontakten.

Rätt