Permalänk
Medlem

Ny hårdvara (rolig historia).

Nu har inte jag gått och köpt något nytt och så, utan det började såhär att min lägenhet brann i källaren (någon hade bränt ner just VÅR källare, bland alla andra), och efter att brandmännen hade kommit och allt det här var överstökat kom LKF (hyresvärden) och lade ut en stor conainter utanför vår lägenhet (för alla att slänga brända saker i). Min lillasyster hade sett ett "chassi" i den (efter att jag gnälde om att jag behövde nytt att mecka med), så jag satte på mig kläder lite snabbt och sprang ut direkt, hoppade ner i containerna och drog ut en gammal PIII!

Nu fungerade ju inte själva datorn, men det spelade mindre roll. Jag köpte lite skruvmejslar och öppnade hela, tog ut alla delar och satte vissa åt sidan (CPU, kylare, moderkort osv) och tog HDD (ca 10gb) och cd-läsaren (vad betyder RW?) och satte in dem i HDD, så nu har jag totalt ca 30gb! Wohoo! Min CD-läsare är som sagt snabbare nu, med en sotig Samsung "RW 52-32-52". Jag snodde också lite IDE-kablar från själva datorn och satte i den i vår (i brist på sådana).

Någon som är intresserad av de andra delarna som jag inte har användning av? Det är i stort sett bara ett konstigt ljudkort, moderkort , PIII och ett nätverkskort? Jag har inget intresse av dem, i stort sett, så jag kan skicka iväg dem mot att den som tar emot sakerna betalar frakten och så.

Permalänk

vikken sockel e det på moderkortet, 370?

Permalänk
Medlem

Samsung "RW 52-32-52" <-- CD brännre bränner i 52x CD-R, Läser i 52x, skriver återskrivbara cd RW skiver i 32x !? tro jag

Visa signatur

|Intel Core 2 Duo E6600 ES 2,40GHz @ x,xxGHz|ASUS Maximus Extreme X38|
|Corsair Dominator TWIN3X2048-1800C7DF DDR3 @ xxxxMHz||ATI Radeon HD 2900 XT @ 850/1000|
|RAID 0 2x Maxtor 6V080E0 80GB SATA2|RAID 0 2x WDC WD1200JD-00GBB0 140GB SATA2|Creative |Audigy2 ZS|LiteOn DVDRW SOHW-1693S|Lian-Li PC-65B|OCZ Powerstream 520W|

Permalänk
Medlem

lillanisse, jag vet inte. Måste jag räkna alla hål i moderkorts-sockeln?

Simri, tack för informationen. Den kommer säkert bli användbar.

Förresten, om någon vill ha de här prylarna och ska betala för frakten så vill jag att ni ska veta att jag inte vet om de funkar eller inte. Moderkortets två första PCI-platser är lite böjda tack vare korten som satt i dem hade tryckt dem åt sidan, men jag tror inte det är någon fara. Dessutom finns det två till platser, dock ingen AGP. Den har också inbyggt grafikkort, men inget ljud, tror jag. Moderkortet är också mini-atx.

Vad ska man mer säga? 2 minnesplatser för PC100/133.

Permalänk
Avstängd

LOoOoOOoL

Visa signatur

Hej! Ni kan använda mitt riktiga alias "ddly" när ni tilltalar mig. Förutom att hänga här på swec så äger jag även en ledande advokatbyrå med stor inriktning på IT-brottslighet.

Permalänk
Medlem

Jaha? Fan vad onödigt inlägg. :/

Permalänk

Jag är intresserad av nätverkskort! skicka pm

Visa signatur

P4 3.4 Ghz, 1024 mb RAM, Geforce 6800
17" TFT

Permalänk
Medlem

Ni som är intresserade får PMa mig! Jag har inte lust att skicka runt några dussin PM till olika personer.

Lite om nätverkskortet: "D-Link" heter den. Är ett känt märke som är bra på nätverk. Den verkar ha något på baksidan som kan ha ramlat av. Det står:

"Link
100M
Full"

i den ordningen. Själva kortet är ett av de två korten som satt i datorn. Den är böjd några grader, men den funkar nog fortfarande. Den har också ett uttag på toppen med 3 pinnar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeroqp
lillanisse, jag vet inte. Måste jag räkna alla hål i moderkorts-sockeln?

Simri, tack för informationen. Den kommer säkert bli användbar.

Förresten, om någon vill ha de här prylarna och ska betala för frakten så vill jag att ni ska veta att jag inte vet om de funkar eller inte. Moderkortets två första PCI-platser är lite böjda tack vare korten som satt i dem hade tryckt dem åt sidan, men jag tror inte det är någon fara. Dessutom finns det två till platser, dock ingen AGP. Den har också inbyggt grafikkort, men inget ljud, tror jag. Moderkortet är också mini-atx.

Vad ska man mer säga? 2 minnesplatser för PC100/133.

skit samm...de e ork att räkna skiten

Permalänk
Medlem

Om du (eller någon annan) är intresserad, kan jag nog göra mig besväret. Det jag kan säga är att sockeln påminner om min Duron.

Permalänk
Medlem

Jag ska starta ett expriment.
"När dör datorn?"
Så.. när tror du den kommer?

Permalänk
Medlem

Va?? Vilken dator? Min dator med delarna från PIII?

Permalänk

zeroqp you got a PM!

Visa signatur

- Athlon64 Winchester -

Permalänk
Medlem

Det har du med.

Permalänk

fattar inte varför swecmail inte funkar som den ska... stog att jag inte hade nått i inkorgen. öppna jag låg där ett trevligt pm... iaf, u got it back!

Visa signatur

- Athlon64 Winchester -